Proiectul privind siguranţa rutieră a primit avizul CSM Va fi tot mai greu să devii şofer, dar să şi rămâi cu permisul în buzunar

„Începând cu anul 2004, dar mai ales în anii 2007 şi 2008, România a înregistrat creşteri considerabile ale numărului accidentelor rutiere grave, persoanelor decedate sau rănite grav, ţara noastră având o contribuţie negativă la neîndeplinirea, de către Uniunea Europeană, a obiectivului propriu propus pentru intervalul 2001 - 2010”.
 

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a avizat favorabil proiectul de Hotărâre al Guvernului pentru aprobarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră (SNSR) 2013 - 2020 şi a Programului de Acţiuni Prioritare de implementare a strategiei. Conform Ministerului Transporturilor, proiectul mai sus precizat vizează înfiinţarea unor poligoane unde să se poată desfăşura probe de control al derapajului, al acvaplanării, de frânare în curbă, simularea impactului şi a răsturnării. Mai mult decât atât, proiectul necesar aprobării Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră, avizat favorabil de CSM, mai prevede obligativitatea absolvirii învăţământului minim obligatoriu (10 clase) pentru obţinerea permisului de conducere şi eliminarea perdelelor de copaci din zona de protecţie a drumului, interzicerea accesului pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, precum şi interzicerea folosirii dispozitivelor de detectare a aparatelor radar.
 
Tot potrivit Ministerului Transporturilor, Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2013 - 2020 este un „document de politici coerente şi unitare în sfera siguranţei rutiere, pe termen lung, care a apărut ca urmare a rezultatelor nesatisfăcătoare ale politicilor existente în domeniu”. Totodată, proiectul de aprobare a Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră, avizat favorabil de CSM, abordează şi „posibilitatea introducerii programelor de conducere preventivă, de consiliere/reabilitare psihologică pentru şoferii care încalcă prevederile legale privitoare la viteză şi la consumul de alcool la volan, programe de consiliere-reeducare post-eveniment de circulaţie, precum şi responsabilizarea prin lege a celor implicaţi în eliberarea avizelor medicale şi psihologice”. După cum arătam şi mai sus, în viitorul apropiat se doreşte, prin intermediul Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră 2013 - 2020, „apariţia de centre moderne de formare şi testare pentru conducere sigură, care să cuprindă poligoane unde să se poată desfăşura probe de control al derapajului, al acvaplanării, de frânare în curbă şi simularea impactului, răsturnării, a reacţiei şi simularea traficului”. O altă prevedere care va afecta o parte dintre aspiranţii la statutul de şofer face referire la introducerea obligativităţii absolvirii învăţământului minim obligatoriu pentru obţinerea permisului de conducere.

În cazul în care SNSR va fi pusă în aplicare, autorităţile centrale doresc să interzică, printre altele, folosirea dispozitivelor de detectare a aparatelor radar, dar şi accesul pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, cu excepţia drumurilor comunale, pentru care este obligatoriu să existe avizul autorităţilor administraţiei publice locale. Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră mai face referire şi la introducerea unor prevederi legislative privind utilizarea dispozitivului „alcolock”2, creat special pentru eliminarea din trafic a şoferilor care au consumat alcool înainte de a se urca la volan.
Foarte important! Prin intermediul SNSR se doreşte eliminarea copacilor din zona de protecţie a drumului, dar şi a microbuzelor cu capacitatea de până în 22 de locuri. În locul acestora vor fi utilizate autobuze şi autocare.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Editorial „Revenirea la origini“, o strategie care își arată din plin roadele la Farul Constanța în play-off

19 Apr 2024 797

Airsoft Un hobby plin de acțiune și strategie

19 Apr 2024 349

Rafila, anunț de ultim moment despre o strategie care să limiteze trimiterea pacienţilor de la stat la privat

18 Apr 2024 476

Ministrul Alexandru Rafila, cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății „Prevenția rămâne cea mai bună strategie în lupta împotriva bolilor”

07 Apr 2024 457

Ministerul Educației a lansat în consultare publică Strategia Națională pentru Susținerea Părinților 2024 – 2030 (DOCUMENTE)

04 Apr 2024 538

Ești în luptă cu kilogramele? Nutriționistul detaliază o strategie de slăbire

28 Jan 2024 1080

Declarații de Avere Constanța Averea și interesele lui Eugen Căruntu, directorul Strategie-Dezvoltare în cadrul CN APM Constanța (DOCUMENTE)

02 Jan 2024 1141

Proiectul Strategiei Industriale a României, pentru perioada 2023 – 2027, în dezbatere publică

29 Dec 2023 576

Ședință CLM Constanța Actualizarea Strategiei de alimentare în sistem centralizat cu Energie Termică a municipiului Constanţa, pe masa consilierilor (DOCUMENT)

27 Dec 2023 1039

Deputatul PNL Bogdan Huțucă „Strategia pentru Marea Neagră de către Congresul SUA, consolidează susținerea pe scară largă a regiunii noastre"

17 Dec 2023 854

Cumpăna, Valu lui Traian și Poarta Albă Elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locală 2023 - 2027 | Grup de Acțiune Locală Canal Dunăre Marea Neagră 2016

08 Nov 2023 1025

BPN al PNL se reunește la Sinaia Se discută sondajele realizate în fiecare județ și participarea pe liste proprii la europarlamentare

02 Nov 2023 972

Pariuri sub și peste 2,5 goluri Cum să faci câștiguri în fotbal

26 Oct 2023 633

Ce a decis Guvernul României pentru Strategia naţională pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului „Copii protejaţi, România sigură"

12 Oct 2023 929

Consilierul local PNL, Costin Avătavului, în cărți pentru funcția de director general adjunct al Portului Constanța!

04 Oct 2023 1658