23 Apr, 2010 04:16
2278
Emilian ANDREI
Asta este concluzia
la care ajungi dacă te gândeşti cam ce activitate au avut în ultima
perioadă,
filialele locale ale marilor partide. Că unele, chiar dacă par vii, sunt
de
mult pe linie moartă.
Nici nu este greu
de făcut analiza în cauză. Mai ales dacă ne gândim la Partidul Democrat
Liberal, la Partidul Social Democrat şi la Partidul Naţional Liberal. Şi
hai să
le luăm pe rând. La PDL, atât la judeţ cât şi la municipiu, e agitaţie
mare.
Vin alegerile. De-aia este şi înghesuială pe la cele două uşi, atât la
Trocadero, cât şi la Gară. Taberele se încolţesc una pe cealaltă.
Gruparea
Mircea Banias- Constantin Chirilă-Adrian Manole mârâie din ce în ce mai
tare,
atât prin gard cât şi peste gard, la tabăra Maria Stavrositu-Florin
Mitroi. Mai
ales aici, la organizaţia municipală, unde, până acum ceva vreme, nimeni
nu se
uita. Dintr-o dată, a început să fie atractivă pentru mulţi. Ba, chiar
de aici,
au început să se tragă sforile pentru judeţ.
Organizaţia
judeţeană a Partidului Social Democrat poate fi comparată cu un cadavru
viu. Nu
are niciun fel de activitate. Totalitarismul aici îşi spune cuvântul.
Nimeni nu
poate vorbi de democraţie la PSD Constanţa. Nimeni nu are curaj să spună
ceva,
într-un cadru organizat. Nici nu ar avea unde. Ce-i aia cadru organizat
la PSD?
Aici, singura activitate de partid, este una uşor vizibilă a
parlamentarilor
Alexandru Mazăre, Eduard Martin şi din când în când Nicloae Moga. În
rest, PSD
Constanţa nu există. Doar în gândul unora. O adunare de partid, de mai
mică sau
de mai mare amploare, nu s-a mai ţinut de cine ştie când. Tot ce s-a
făcut la
PSD Constanţa s-a făcut numai în mare taină. În niciun caz ca problemă
de
partid. În rest, sigla partidului este folosită doar în campanii
electorale.
Mai e un partid. Şi
mai mic decât celelalte. Partidul Naţional Liberal. Chiar dacă şi aici
vin
alegerile, nimeni nu se frământă. Doar pe ici pe acolo, pe la
organizaţiile de
la comune sau oraşe, a mai fost ceva scandal. La Năvodari a fost numit
preşedinte Jean Paul Tucan, la Cernavodă Gheorghe Hânsă, la Ovidiu un
anume
Ciprian Hanganu. Peste tot cu scandal. Şi asta este toată democraţia
penelistă.
Un lung şir de scandaluri şi acuze. La adresa lui Puiu Haşotti, la
adresa lui
Gheorghe Dragomir. Ei cică ar fi protagoniştii neregulilor de partid.
Dar şi
aici, nimeni nu spune nimic în cadru organizat. Toţi, pe la colţuri. Ca
partide
locale ar mai fi PRM şi PNŢCD. Dar sunt prea mici pentru a fi în centrul
atenţiei. Sau mai bine zis nefolositoare. Şi ele sunt nişte partide
moarte. Sau
în moarte clinică. La fel ca şi celelalte de care aminteam. Iar toate
sunt
democratice conform statutelor proprii.
gabriel nicolae teodorescu
23 Apr, 2010 07:38
Problemele descentralizării învățământului(2)
a.)Curriculum
În cazul învățământului preuniversitar, raportul dintre cele două părți ale Curriculum-ului Național(curriculum nucleu, corespunzător trunchiului comun din planul de învățământ și curriculum la decizia școlii) a fost mereu modificat de schimbările aduse planurilor de învățământ în ultima perioadă.
Legea educației perpetuează o serie de disfuncționalități legislative referitoare la rolul și responsabilitățile celor care elaborează și a celor care vor aproba acest curriculum la decizia școlii.
În cele mai multe cazuri până acum rolul elevilor, părinților și al agenților economici, ai comunității locale a fost pur formal.(în noua lege se dorește totul și în timp scurt,..., imposibil după părerea mea). Astfel s-au ales deseori formele atractive și la modă și de cele mai multe ori s-a ținut cont doar de deficitul unor catedre referitor la norma didactică făță de personalul didactic existent. Deși există o agenție specializată care are responsabilitatea elaborării și revizuirii politicilor curriculare, ea are de fapt doar rol în atribuirea și avizarea documentelor propuse de Comisiile Naționale constituite la nivelul ministerului( funcționăm după vechea lege a educației). Deci, ministerul are în continuare dublu rol: de a constitui comisiile de elaborare și de a aproba produsul acestor comisii(vezi: Managementul curriculum-ului în Ro.).
Disfuncționalități perpetuate prin noua Lege a Educației Naționale
În cazul învățământului preuniversitar, raportul dintre cele două părți ale Curriculum-ului Național(curriculum nucleu, corespunzător trunchiului comun din planul de învățământ și curriculum la decizia școlii) a fost mereu modificat de schimbările aduse planurilor de învățământ în ultima perioadă.
Legea educației perpetuează o serie de disfuncționalități legislative referitoare la rolul și responsabilitățile celor care elaborează și a celor care vor aproba acest curriculum la decizia școlii.
În cele mai multe cazuri până acum rolul elevilor, părinților și al agenților economici, ai comunității locale a fost pur formal.(în noua lege se dorește totul și în timp scurt,..., imposibil după părerea mea).
Astfel s-au ales deseori formele atractive și la modă și de cele mai multe ori s-a ținut cont doar de deficitul unor catedre referitor la norma didactică făță de personalul didactic existent.
Deși există o agenție specializată care are responsabilitatea elaborării și revizuirii politicilor curriculare, ea are de fapt doar rol în atribuirea și avizarea documentelor propuse de Comisiile Naționale constituite la nivelul ministerului( funcționăm după vechea lege a educației).
Deci, ministerul are în continuare dublu rol: de a constitui comisiile de elaborare a curriculum-ului și de a aproba produsul acestor comisii(vezi: Managementul curriculum-ului în Ro.).
vezi: Apel național pt rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență.
http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=126751
--------------------
...amendarea ipocriziei si demascarea autocratiei, intr-o societate in care reflexele superficialitatii, si ridicolul modifica deja structura firii umane...
vezi și:http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com
http://www.petitieonline.ro/petitie/apel_n...-p25985058.html
http://www.petitieonline.ro/petitie/protes...-p02225042.html
dacă ești de acord semnează și promovează petițiile
redivivus
23 Apr, 2010 05:31
Daca purceaua este moarta in cotet,inca nu este atat de grav ca atunci cand se urca in copac.Ba chiar e bine.La fel ca si in natura,si in politica se moare,confirmandu-se zicala care spune ca nimic nu se pierde,totul se transforma.Averile si puterea castigate cu atata truda de eroicii nostri politicianisti,se vor tranforma in mosteniri de care vor beneficia urmasii acestora.Cred ca se exagereaza cand se foloseste termenul de partid.
Pana acum am avut parte de factiuni,de grupari de interese,de infuzii reciproce de sange infectat prin trecerea multora dintr-un pat politic intr-altul.Doar firmele au facut si fac deosebirea intre
asa zisele partide.PSD si PNL au pierdut sansa de a intra in istorie ca partide dedicate interesului general.In aceste doua partide s-au format politicianistii,o categorie abjecta,aliata cu oligarhia financiara si mafia,pentru a parazita si descompune societatea.Ambele partide nu vor reusi niciodata sa spulbere prin acte si masuri utile cetatenilor,acuzatiile de lacomie,jaf si dispret fata de interesul obstesc.Degeaba exista unii politicieni cinstiti.Toleranta acestora fata de ticalosi si hoti,echivaleaza cu o necinste personala.Politicianistii se straduiesc,care mai de care,sa ne demonstreze ca sunt mai democrati si mai liberali decat ceilalti.Degeaba.Ne-am lamurit si cu PSD si cu PNL.Sa vedem daca PDL a invatat ceva.
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*:
23 Apr, 2010 07:38
Problemele descentralizării învățământului(2) a.)Curriculum În cazul învățământului preuniversitar, raportul dintre cele două părți ale Curriculum-ului Național(curriculum nucleu, corespunzător trunchiului comun din planul de învățământ și curriculum la decizia școlii) a fost mereu modificat de schimbările aduse planurilor de învățământ în ultima perioadă. Legea educației perpetuează o serie de disfuncționalități legislative referitoare la rolul și responsabilitățile celor care elaborează și a celor care vor aproba acest curriculum la decizia școlii. În cele mai multe cazuri până acum rolul elevilor, părinților și al agenților economici, ai comunității locale a fost pur formal.(în noua lege se dorește totul și în timp scurt,..., imposibil după părerea mea). Astfel s-au ales deseori formele atractive și la modă și de cele mai multe ori s-a ținut cont doar de deficitul unor catedre referitor la norma didactică făță de personalul didactic existent. Deși există o agenție specializată care are responsabilitatea elaborării și revizuirii politicilor curriculare, ea are de fapt doar rol în atribuirea și avizarea documentelor propuse de Comisiile Naționale constituite la nivelul ministerului( funcționăm după vechea lege a educației). Deci, ministerul are în continuare dublu rol: de a constitui comisiile de elaborare și de a aproba produsul acestor comisii(vezi: Managementul curriculum-ului în Ro.). Disfuncționalități perpetuate prin noua Lege a Educației Naționale În cazul învățământului preuniversitar, raportul dintre cele două părți ale Curriculum-ului Național(curriculum nucleu, corespunzător trunchiului comun din planul de învățământ și curriculum la decizia școlii) a fost mereu modificat de schimbările aduse planurilor de învățământ în ultima perioadă. Legea educației perpetuează o serie de disfuncționalități legislative referitoare la rolul și responsabilitățile celor care elaborează și a celor care vor aproba acest curriculum la decizia școlii. În cele mai multe cazuri până acum rolul elevilor, părinților și al agenților economici, ai comunității locale a fost pur formal.(în noua lege se dorește totul și în timp scurt,..., imposibil după părerea mea). Astfel s-au ales deseori formele atractive și la modă și de cele mai multe ori s-a ținut cont doar de deficitul unor catedre referitor la norma didactică făță de personalul didactic existent. Deși există o agenție specializată care are responsabilitatea elaborării și revizuirii politicilor curriculare, ea are de fapt doar rol în atribuirea și avizarea documentelor propuse de Comisiile Naționale constituite la nivelul ministerului( funcționăm după vechea lege a educației). Deci, ministerul are în continuare dublu rol: de a constitui comisiile de elaborare a curriculum-ului și de a aproba produsul acestor comisii(vezi: Managementul curriculum-ului în Ro.). vezi: Apel național pt rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență. http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=126751 -------------------- ...amendarea ipocriziei si demascarea autocratiei, intr-o societate in care reflexele superficialitatii, si ridicolul modifica deja structura firii umane... vezi și:http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com http://www.petitieonline.ro/petitie/apel_n...-p25985058.html http://www.petitieonline.ro/petitie/protes...-p02225042.html dacă ești de acord semnează și promovează petițiile
23 Apr, 2010 05:31
Daca purceaua este moarta in cotet,inca nu este atat de grav ca atunci cand se urca in copac.Ba chiar e bine.La fel ca si in natura,si in politica se moare,confirmandu-se zicala care spune ca nimic nu se pierde,totul se transforma.Averile si puterea castigate cu atata truda de eroicii nostri politicianisti,se vor tranforma in mosteniri de care vor beneficia urmasii acestora.Cred ca se exagereaza cand se foloseste termenul de partid. Pana acum am avut parte de factiuni,de grupari de interese,de infuzii reciproce de sange infectat prin trecerea multora dintr-un pat politic intr-altul.Doar firmele au facut si fac deosebirea intre asa zisele partide.PSD si PNL au pierdut sansa de a intra in istorie ca partide dedicate interesului general.In aceste doua partide s-au format politicianistii,o categorie abjecta,aliata cu oligarhia financiara si mafia,pentru a parazita si descompune societatea.Ambele partide nu vor reusi niciodata sa spulbere prin acte si masuri utile cetatenilor,acuzatiile de lacomie,jaf si dispret fata de interesul obstesc.Degeaba exista unii politicieni cinstiti.Toleranta acestora fata de ticalosi si hoti,echivaleaza cu o necinste personala.Politicianistii se straduiesc,care mai de care,sa ne demonstreze ca sunt mai democrati si mai liberali decat ceilalti.Degeaba.Ne-am lamurit si cu PSD si cu PNL.Sa vedem daca PDL a invatat ceva.