Ingropat de viu in namol

Un scafandru englez a murit in epava cargoului Rostok

Scafandrul britanic a fost strivit de greutatea namolului aluvionar desprins de pe tavanul compartimentului epavei scufundate unde lucra * Colegii acestuia de la suprafata si-au dat seama ca s-a intamplat ceva in cala vasului in momentul in care comunicatiile radio dintre scafandru si asistentii sai s-au intrerupt brusc * Anthony Eke era un scafandru foarte experimentat, avea 17 ani de meserie si peste 1000 de ore de scufundare * In cursul zilei de ieri, Anthony Eke trebuia sa ridice de la Posta din Tulcea un pachet trimis de prietena sa din Marea Britanie cu ocazia sarbatorilor de Craciun #

In cursul zilei de duminica, 2 ianuarie 2005, scafandrul britanic Anthony Eke, in varsta de 37 de ani, si-a pierdut viata in timp de lucra la dezesuarea epavei navei Rostok. Scafandrul a fost ingropat de viu in jurul orei 15.00 de malul depus pe peretii interiori ai epavei rusesti, mal care s-a prabusit peste scafandru in timp ce acesta efectua lucrari sub apa. Tanarul britanic se afla singur in sala masinilor a epavei si efectua operatiuni de scoatere a namolului din corpul imers al epavei in vederea usurarii acesteia pentru ca ulterior sa poata fi scoasa la suprafata. La un moment dat, bucati groase de aluviuni depuse pe tavanul compartimentului salii masinilor unde lucra scafandrul s-au desprins si au cazut peste acesta ingropandu-l. Cei de la suprafata si-au dat seama ca s-a intamplat ceva in cala vasului in momentul in care comunicatiile radio dintre scafandru si asistentii sai de la suprafata s-au intrerupt brusc. Imediat, colegii sai au trecut la aplicarea procedurilor standard in astfel de situatii, o echipa de scafandri scufundandu-se imediat pentru salvarea celui aflat in impas. Din pacate, au fost necesare nu mai putin de doua ore de sapat in malul gros pana s-a putut da de corpul scafandrului. Cele doua ore petrecute in noroi i-au fost fatale scafandrului britanic, acesta decedand.Se pregatea de logodnaMedicii Serviciului Judetean de Ambulanta Tulcea nu au mai putut decat sa constate decesul scafandrului. Anthony Eke avea o experienta in domeniul scufundarilor de acest gen de peste 17 ani, fiind considerat expert in munca subacvatica de ranfluare a epavelor. Avea la activ peste 1000 de ore de scufundari. In cursul zilei de ieri, Anthony Eke trebuia sa ridice de la Posta din Tulcea un pachet trimis de prietena sa din Marea Britanie cu ocazia sarbatorilor de Craciun. Britanicul nu mai vazuse orasul Tulcea de trei luni de zile, de cand sosise la locul operatiunii din comuna Partizani.Cauzele care au stat la baza producerii acestui accident sunt multiple. Conditiile dificile de efectuare a operatiunilor de scoatere a malului din epava navei, vizibilitatea foarte redusa in apa tulbure a Dunarii precum si numeroasele instalatii ramase in urma incercarilor esuate de scoatere a epavei in anul 1992 au concurat la producerea tragediei. Lucratori ai Inspectoratului Teritorial de Munca din Tulcea, procurori si politisti au demarat o ancheta in vederea elucidarii tuturor factorilor ce au determinat moartea scafandrului britanic. Scafandrul era angajat al uneia din firmele care intra in componenta consortiului Wreck Removal Consortium, acestea fiind firma Titan din SUA, Multraship din Olanda si Deltacons din Romania. Lucrarile de dezesuare a navei au demarat in luna octombrie 2004 si se estimeaza a fi finalizate, cel mai tarziu in luna februarie 2005.Nava ruseasca Rostok, proprietatea companiei USSR Soviet Shipping Co, a esuat pe Canalul Sulina pe data de 2 septembrie 1991, in dreptul Milei 31, in raza localitatii Partizani. Prima incercare ratata de dezesuare a epavei a avut loc in anul 1994, lucrarile fiind abandonate. Ieri dupa-amiaza, autoritatile romane au anuntat in mod oficial decesul scafandrului la Ambasada Marii Britanii de la Bucuresti, urmand ca ulterior sa fie demarate procedurile de repatriere a corpului neinsufletit.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

UPDATE Accident între un autoturism și un microbuz în Năvodari! Pompierii, solicitați să intervină (FOTO+VIDEO)

20 May 2024 1865

Mohammad Mokhber va deveni preşedintele interimar al Iranului. Date despre oficial

20 May 2024 411

Accident pe strada Mihai Viteazu! Autobuzele CT Bus înregistrează întârzieri pe mai multe linii

20 May 2024 502

UPDATE Județul Constanța Accident grav la Cobadin! Un pieton a murit

20 May 2024 618

Constanța Carambol pe strada Mihai Viteazu! Trei mașini s-au ciocnit - două persoane au fost rănite (GALERIE FOTO+VIDEO)

20 May 2024 1708

UPDATE. Știri Constanța Accident rutier la intersecția bulevardului Alexandru Lăpușneanu cu strada Soveja. Un pieton a fost lovit!

19 May 2024 784

Județul Iași Accident rutier mortal între două motociclete și un autoturism. Trei persoane au decedat (GALERIE FOTO)

19 May 2024 1240

Un elicopter al preşedinţiei Iranului, implicat într-un accident aviatic

19 May 2024 406

Noi informații despre accidentul de navigație de la Sf. Gheorghe (FOTO+VIDEO)

19 May 2024 829

ANR Operaţiunea de căutare a celor trei marinari sirieni dispăruţi, suspendată

18 May 2024 543

Judecătoarea Popoviciu Ioana Ancuța, din Judecătoria Mangalia, vrea să plece de la Mangalia! Iată când s-ar putea decide totul (DOCUMENT)

18 May 2024 1376

Știri Constanța Accident rutier la intersecția bulevardului Ferdinand cu strada IG Duca (GALERIE FOTO)

18 May 2024 1341

Oficial de la IPJ Tulcea despre accidentul de pe DN 22A. Coliziunea s-a produs la depășire

17 May 2024 1002

UPDATE ISU Delta Tulcea despre accidentul rutier de pe DN22, cu opt persoane implicate (Galerie FOTO)

17 May 2024 848

Trafic blocat pe DN22 Tulcea-Babadag, din cauza unui accident rutier!

17 May 2024 734