Picioarele platformei Atlas, furate de un fost ofiter de marina

1203889055.jpg

S-au gasit vinovatii in cazul celor doua megafurturi din port

Sustragerea unei bucati din platforma de foraj marin Atlas a fost poate cel mai mare furt comis vreodata in Portul Constanta. Sa dezasamblezi picioarele unei bucati de platforma, pe care apoi sa le scoti din port fara ca nimeni sa vrea sa bage de seama este de domeniul incredibilului. Fapta a fost comisa in anul 2004 si, dupa ani de cercetari, politistii de la Transporturi au reusit sa dispuna inceperea urmaririi penale fata de cei vinovati. In luna august 2004, conducerea firmei Petrom a constatat cu stupoare ca o bucata din unitatea mobila de foraj marin Atlas fusese furata din Portul Constanta. Era vorba de subansambluri din oteluri speciale, depozitate pe insula din Portul Constanta Sud-Agigea, supranumita si "insula contrabandei". Patru tronsoane taiate din picioarele lui Atlas si doua punti metalice disparusera. Acestea fusesera demontate din "trunchiul" platformei deoarece Atlas urma sa plece pentru o lucrare in Grecia, dar era prea inalt pentru a putea trece prin stramtoarea Bosfor. Subansamblurile, cantarind aproape patru sute de tone, au fost taiate, transportate cu barje si descarcate, fara ca nimeni sa observe o asemenea miscare de trupe. Dupa ce dosarul s-a plimbat vreme indelungata intre diversele birouri ale Politiei Transporturi, in final a reusit sa ajunga la Parchet cu propunere de incepere a urmaririi penale. Anchetatorii au stabilit ca cel care sustrasese segmentele tronsoanelor terminale era Laurentiu Mihai Dinu, fost ofiter de marina si administrator al firmei SC Lavi Impex SRL. Laurentiu Mihai Dinu a inchiriat o barja si un impingator, cu ajutorul unor macarale a incarcat tronsoanele, apoi a facut comanda de o vola, care a incarcat picioarele lui Atlas in tiruri care fusesera "dotate" dinainte cu acte false de transport auto, fapta fiind pusa la cale in cele mai mici detalii. La fel, tirurile avea numere de inmatriculare false. In documente fierul vechi figura fiind vandut, mai departe, unei societati de profil din Giurgiu. In realitate, marfa nu a parasit niciodata incinta portului, fiind descarcata direct in dana 85, si apoi livrata la export. Ca sa se piarda, insa, urma, actele figurau ca fiind intocmite pe numele unei firme din Giurgiu, filiala a unei societati de valorificare a fierului vechi din Bucuresti. Este greu de crezut ca o astfel de manevra s-a putut efectua fara ca nicio autoritate din port sa se sesizeze.

S-au gasit autorii si in cazul silicomanganului

Al doilea furt de proportii a avut loc in iulie 2005, cand o barja apartinand companiei de navigatie fluviala Navrom Galati, incarcata cu minereu de ferosilicomangan, a disparut. La inceput s-au furat cantitati mici, pentru ca hotii testau. Furturile au inceput odata cu incheierea contractului de curatare a barjelor dintre CNFR Navrom si SC Spot Service SRL. Actionari la aceasta firma sunt Emilia si Ovidiu Zarnescu, prieteni ai lui Ioan Bucur, seful recent condamnat al Politiei Transporturi. Barja 561a disparut din dana 87, dar a reaparut in dana 97 din Portul Agigea. Hotii au rupt sigiliile, capacele de la cinci magazii au fost taiate si s-au furat 81 de tone de produs siderurgic. Si acest dosar a fost trimis procurorilor cu propunere de incepere a urmaririi penale, anchetatorii stabilind ca cel care pusese la cale lovitura era Constantin Chereches, liderul hotilor din cele trei camine de nefamilisti situate langa poarta 10. Caminele respective sunt burdusite de tot felul de indivizi adunati din toata tara care lucreaza pentru Chereches, furand din port de la cereale pana la motorina de pe barje. Parchetul a aprobat inceperea urmaririi penale, dar a dispus disjungerea cauzei si retrimiterea dosarului la Politia Transporturi, in vederea continuarii cercetarilor fata de celelalte persoane implicate.

Scris de: {autor}Olimpia CEARA{/autor}


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Firme din Constanța Adunarea Generală a Acționarilor Salport SA, convocată pentru decizii importante!

02 May 2024 416

Afaceri Constanța Punct de lucru al SC Vivinco Winery SRL deschis la Murfatlar

01 May 2024 495

Firme Constanța Sterk Plast SRL nu mai este administrată de Erkan Genc

01 May 2024 390

Firme Constanța Acționarii Granat SA, convocați la AGA! Se decide repartizarea profitului companiei

28 Apr 2024 396

Decizii AGA Asociatul minoritar, municipiul Constanța a încasat în ultimii ani dividende de aproape 2 milioane de lei de la Telegondola-Mamaia SRL

22 Apr 2024 434

Firme Constanța AGA Vinvico SA! Se stabilește bugetul pe 2024

21 Apr 2024 486

Firme Constanța AGA la Șantierul Naval 2 Mai SA! Acționarii, chemați să stabilească repartizarea profitului din 2023 și fixarea dividendului

19 Apr 2024 510

Transilvania Investments Alliance SA contestă convocatorul AGA a Neptun Olimp SA. Dosarul, pe masa Tribunalului Constanța

19 Apr 2024 562

Ce au decis magistrații în cauza Matichescu &Micu vs. AGA Airtours SRL

12 Apr 2024 582

Firme Constanța Acționarii Neptun-Olimp, convocați în AGA. Vor supune la vot închirierea terenului Complexului Maramureș din Olimp

05 Apr 2024 438

Convocator privind Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor SC CAMPIO ICM SA

03 Apr 2024 376

Firme Constanța Decizii ale Adunării Generale a Acţionarilor Mamaia SA!

28 Mar 2024 568

Știri Portul Constanța Verdict amânat pentru profitul din port! Fondul Proprietatea SA, în așteptare

28 Mar 2024 725

Firme din Constanța Revocări, numiri și prelungiri de mandate ale administratorilor societății Telegondola Mamaia SRL!

21 Mar 2024 705

Acționarii Comcereal SA Tulcea, convocați în adunare generală ordinară. Pe odinea zi, aprobarea indemnizaţiilor membrilor Consiliului de Administraţie

20 Mar 2024 595