Termitele de fier ataca locomotivele

Hotii de fier vechi s-au specializat in mecanica

Aproape 40 de locomotive aflate in port sunt demontate sistematic de hotii de fier vechi * Nu exista o locomotiva din care sa nu se fi luat ceva * "Termitele" prefera, in general, componentele de cupru si alama ale grupurilor electrogene * Singurii care i-au deranjat pe "mecanici" am fost noi * Piesele de metal demontate sunt transportate pe brate de copii si valorificate la centrele de colectare din oras

Hotii de fier vechi gasesc care mai de care mai ciudate si felurite moduri de a-si procura "marfa". De la furtul gardurilor metalice de prin curtile oamenilor, la crucile de prin cimitire, sau furtul de cabluri electrice de inalta tensiune si alte asemenea dracii, hotii recurg acum la alt fel de metode mult mai elevate. Cum cu adunatul fierului vechi de prin gropile de gunoi, de pe langa fabrici dezafectate sau de pe langa gospodariile oamenilor s-a cam sfarsit, acum "termitele" s-au specializat in mecanica. Lasand deoparte metodele barbare prin care trebuiau sa distruga, ori cu barosul ori cu ranga, constructiile metalice, pentru a fi mai usor de carat la centrele de colectare, acum unii dintre hotii de fier vechi s-au dotat cu truse de scule si de chei pentru mecanica, fiind extrem de priceputi la demontatul componentelor metalice. Cert este ca, de vreo doua-trei saptamani, in zona statiilor de autobuz de la Poarta 1 si Poarta 2, pot fi zarite persoane care duc in brate sau in spate piese mecanice proaspat demontate din utilaje de gabarit mare. Uneori pot fi zarite coloane intregi de astfel de hoti de fier vechi, toti venind din Portul Constanta. Luand-o pe urmele acestora, am descoperit de unde se aprovizionau "termitele" cu fierul vechi. In dana 17-18 din Portul Constanta se afla stationate aproximativ 30-40 de locomotive dezafectate, care probabil asteapta sa fie ambarcate pe vreo nava ca fier vechi. Locomotivele cu pricina au mai fost in vizorul nostru in urma cu doi ani, pe cand acestea zaceau in triajul din Zona Libera Constanta Sud-Agigea. Acesta apartineau si se pare ca inca mai apartin societatii SAAF Bucuresti, locatia lor fiind schimbata, probabil, din cauza faptului ca cei de la Agigea se saturasera de ele. Oricum am privi aceasta poveste, cert este ca acum locomotivele incep sa fie dezmembrate surub cu surub si tabla cu tabla, in vazul tuturor. In timp ce ne deplasam de-a lungul danelor Portului Constanta, pentru documentare, am zarit cum dintr-o asemenea locomotiva a sarit o masiva piesa de otel murdara de unsoare. Cand ne-am apropiat de locomotiva, am zarit un individ care mesterea de zor la demontatul unor motoare electrice si altor piese din interiorul locomotivei. La vederea noastra, individul s-a speriat, si-a strans la repezeala cele cateva chei si un ciocan si a zbughit-o pe cealalta parte a locomotivei, disparand rapid printre depozitele din zona. Dand sa plecam, am observat cum o mana murdara a tras pe sub locomotiva piesele deja aruncate pe jos. Sub locomotiva erau trei tiganusi care, vazandu-se cu piesele in brate, au tulit-o si ei la fuga. Uimiti de cele vazute, am continuat sa mergem si pe langa restul locomotivelor. Si aici, erau aruncate pe jos, prin zapada, foarte multe piese metalice care fusesera demontate din motoarele si grupurile electrogene ale colosilor de fier. Semnificativ este faptul ca fusesera demontate, in mare parte, piese din cupru si alama, care intrau in componenta motoarelor electrice. In preajma acestor locomotive nu se afla nici un paznic care sa supravegheze zona. Cum, de altfel, nici in dana respectiva nu mai este amarat nici un vapor sub operatiuni de incarcare sau descarcare, locul fiind, probabil, considerat o "dana moarta" in limbaj marinaresc, iar activitatea hotilor de fier vechi este nestingherita. Doar rarii trecatori prin zona mai pot perturba munca "termitelor" care lucreaza aproape non-stop. Probabil ca, in curand, SAAF nu o sa mai gaseasca nimic pe sinele de cale ferata, acolo unde acum inca mai zac cele 40 de locomotive.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Individ reținut de agenții Zip Escort când încerca vandalizarea sediului OCPI

29 Nov 2023 1016

În Bacău Doi bărbați amendați cu 120.000 lei pentru incendiere și abandonare de deșeuri

29 Oct 2023 735

Suspecți de furt, depistați la Constanța în timp ce vindeau cuprul sustras din incinta unei societăți comerciale (GALERIE FOTO)

06 Jan 2023 1411

Percheziții în patru județe la persoane bănuite de furt de cupru. Prejudiciul, aproximativ 200.000 de euro

07 Sep 2022 1043

Fier, inox, cupru, aluminiu și bronz Creditorii RADET Constanța, convocați în adunare! Iată ce se va discuta (DOCUMENT)

22 Feb 2022 1717

Doi bărbați care au furat țevi din cupru și cabluri electrice din zona unui șantier din Medgidia au fost reținuți

10 Dec 2021 2023

Garda de Coastă Bărbați prinși în flagrant furând cupru în portul Constanța. Cum au procedat

08 Nov 2021 1841

Container cu peste 20 de tone de deșeuri din cabluri de cupru venit din Spania, descoperit în Portul Constanța

20 Jul 2021 1503

centrulnatura.ro Sindromul de toxicitate cuprică

10 Jun 2021 3929

Tentativă de furt oprită de Zip Escort la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Constanța

07 Jun 2021 1936

centrulnatura.ro Cireșele, o sursă de zinc, fier, potasiu, mangan și cupru

22 May 2021 2398

Kiwi, fructul plin de vitamine și fibre necesare organismului

11 May 2021 3083

Sucul de sfeclă, miraculos pentru organism. Iată beneficiile!

29 Apr 2021 3439

Ridichile, efect vitaminizant și detoxifiant asupra organismului

08 Apr 2021 2383

​Rodia conține mai mulți antioxidanți decât vinul roșu. De ce e bine să o consumi

27 Mar 2021 3276