Invatamant

Năstruşnica propunere a senatorului Liviu Marian Pop Posturile de inspectori şcolari generali şi adjuncţi, ocupate în urma votului profesorilor titulari (documente)


La finele lunii ianuarie, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a lansat în dezbatere publică Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar din inspectoratele şcolare (vezi secţiunea Documente), precum şi Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al Casei Corpului Didactic (vezi secţiunea Documente).


Finalizată la jumătatea lunii februarie, dezbaterea s-a „soldat”, cu certitudine, cu o serie de observaţii, sugestii şi propuneri, pe care nu le vom afla... ca de obicei.


În schimb, un anunţ făcut public de senatorul Liviu Marian Pop, la finele săptămânii trecute, a atras atenţia multor cadre didactice: „Ca urmare a nenumăratelor dezbateri avute cu profesorii, părinţii, elevii, şi nu numai, propun modificarea modalităţii de ocupare a posturilor de inspector şcolar general şi inspector general adjunct în învăţământ, astfel încât profesorii să decidă dacă aceste posturi să se ocupe în baza unui concurs sau prin vot universal.
Supun atenţiei dumneavoastră noile propuneri de modificare şi completare a Legii educaţiei naţionale, pe care urmează să le depun săptămâna aceasta la Senatul României”.


Iată cum sună aceste modificări propuse de senatorul Liviu Marian Pop, la rândul lui fost ministru al Educaţiei în două mandate.


„După art. 256 se introduc două noi articole cu următorul cuprins:
Art. 256¹ (1) Inspectorii şcolari generali din cadrul inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti se desemnează prin una dintre următoarele modalităţi:
  1. Pe baza unui concurs public, în baza unei metodologii aprobate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, conformă cu prezenta lege, sau
  2. Prin votul universal, direct şi secret al tuturor cadrelor didactice de predare titulare din unităţile de învăţământ, de pe raza judeţului pentru care candidează sau al municipiului Bucureşti, după caz;
  3.  
2) Modalitatea de desemnare a inspectorilor şcolari generali, dintre cele prevăzute la alin. 1 se stabileşte cu minimum 6 luni înainte de fiecare desemnare, prin votul universal, direct şi secret al tuturor cadrelor didactice de predare titular, după caz, din cadrul fiecărei unităţi de învăţământ din judeţ, respectiv din municipiul Bucureşti.


3) Inspectorii şcolari generali adjuncţi din cadrul inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti se desemnează prin una dintre următoarele modalităţi:
a) pe baza unui concurs public, în baza unei metodologii aprobate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, conformă cu prezenta lege sau
b) prin votul universal, direct şi secret al tuturor membrilor consiliilor de administraţie din fiecare unitate de învăţământ, de pe raza judeţului pentru care candidează sau al municipiului Bucureşti, după caz;
4) Modalitatea de desemnare a inspectorilor şcolari generali adjuncţi, dintre cele prevăzute la alin. 3 se stabileşte cu minimum 6 luni înainte de fiecare desemnare, prin votul universal, direct şi secret al tuturor membrilor consiliilor de administraţie, după caz, din cadrul fiecărei unităţi de învăţământ din judeţ, respectiv din municipiul Bucureşti”.


Reacţiile cadrelor didactice au fost dintre cele mai virulente, mulţi fiind de acord ca numirea inspectorilor şcolari generali şi adjuncţi să se facă pe noi... baze.


Citeşte şi:

Schimbarea statutului profesorilor naşte reacţii... adverse. Invocata triadă profesor-elev-părinte s-a dus pe apa sâmbetei (document)


 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Schimbarea statutului profesorilor naşte reacţii... adverse. Invocata triadă profesor-elev-părinte s-a dus pe apa sâmbetei (document)

10 Oct 2019 3671

De vorbă cu profesor Paloma Petrescu, despre „România Educată” „După o consultare de patru ani, lansezi o altă consultare largă... mie mi se pare că nu ajungem nicăieri”

08 Dec 2018 2881

Liderul elevilor constănţeni, despre ultima modificare a Legii Educaţiei - „O rezolvare a unei false probleme“

23 Mar 2018 1107

Gabriela Bucovală se întoarce la ISJ Constanța. Minuta judecătorilor

29 Jan 2018 7076

Interviu online cu prof. Petrică Miu, inspector şcolar general Iată ce crede despre revenirea prof. Gabriela Bucovală!

29 Jan 2018 5928

Editorial De-a râsu'-plânsu'. Inaugurarea unui grup sanitar într-o şcoală a devenit moment de importanţă naţională

29 Jan 2018 1325

Se schimbă structura anului școlar. Hai cu vacanțele și mai puțină școală!

26 Jan 2018 8948

Ministrul Educației Peste 2400 de unități școlare au grupurile sanitare în exterior. Câte sunt în județul Constanța

24 Jan 2018 1094

Ministrul Liviu Pop a promis, la Constanţa, gradaţii de merit (document)

22 Jan 2018 5196

Ce-și doresc directorii constănțeni de la ministrul Educației. „Cum este țara, așa este educația!“

20 Jan 2018 5066

Imagini de la eveniment. Ministrul Educației Naționale a ajuns la Constanța. Participă la o întâlnire cu inspectorii și directorii școlari (galerie foto)

19 Jan 2018 1445

Ministrul Educației vine la Constanța

18 Jan 2018 1607

O nouă serie de elevi „cobai“ se anunţă şi în 2018. Schimbările îi bulversează pe profesori

05 Jan 2018 5342

Ministrul Educaţiei susţine că structura bacalaureatului trebuie regândită. Câţi elevi au promovat bacalaureatul în ultimii trei ani

02 Dec 2017 1274

Ministrul Educației-”Vom avea cel mai mare buget din ultimii zece ani”

19 Nov 2017 681