„O să vă omor pe toţi, o să vă distrug“ Premieră în justiția din România! Închisoare cu executare după un scandal monstru în avionul Copenhaga – Bucureşti Otopeni! (MOTIVARE)

 
 
  • Inculpatul din prezenta cauză este un bărbat, de aproape 45 de ani, care a săvârşit faptele în stare de recidivă postexecutorie. El a fost condamnat în 2014, în Germania, la aproape de 5 ani pentru săvârşirea infracţiunilor de furt calificat în grup infracţional organizat.
  • Conform clasificării din Secţiunea 10-4-2 a Manualului de Operaţiuni al Wizz Air, incidentul produs la bord de pasagerul turbulent are elemente care îl pot încadra în nivelurile 2 şi 3 de severitate (pe o scară de la 1 la 4), cu precădere în nivelul 3 de severitate, având în vedere ameninţările la viaţa altor pasageri proferate de pasagerul turbulent, pe fondul unei manifestări continue a agresiunii desfăşurate de acesta.
  • Înainte de începerea cercetării judecătoreşti, inculpatul a declarat că recunoaște în totalitate faptele reţinute în actul de sesizare şi solicită ca judecata să se facă în baza probelor administrate în faza de urmărire penală, fără administrarea altor probe, conform procedurilor legale, beneficiind astfel de reducerea pedepsei. 
 
 
 
Premieră în justiția din România! Un bărbat în vârstă de 44 ani, care a avut un comportament violent la adresa pasagerilor unei aeronave a fost condamnat definitiv la închisoare cu executare, pentru săvârşirea fără drept a oricărui act de violenţă fizică sau psihică asupra unei persoane aflate la bordul unei aeronave civile în zbor ori în pregătire de zbor, dacă fapta este de natură să pună în pericol siguranţa acestei aeronave, dar şi pentru săvârşirea infracţiunii de distrugere.
 
Dosarul a fost instrumentat de procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel București și soluționat de Judecătoria Buftea.
 
Individul a recunoscut în totalitate faptele reţinute în actul de sesizare şi solicită ca judecata să se facă în baza probelor administrate în faza de urmărire penală, fără administrarea altor probe.
 
S-a dezbrăcat de tricou
 
În fapt, s-a reţinut că, la data de 24.03.2022, în timp ce se afla în calitate de pasager la bordul aeronavei aparţinând companiei aeriene Wizz Air Hungary Zrt, care efectua o cursă pe ruta Copenhaga – Bucureşti Otopeni, inculpatul a săvârşit acte de violenţă psihică asupra celorlalţi pasageri, concretizate în jigniri, ameninţări cu moartea şi cu exercitarea unor acte de violenţă fizică, dar şi în gesturi cu caracter intimidant, respectiv dezbrăcarea de tricou şi lovirea repetată cu pumnii în compartimentele pentru bagaje aflate deasupra scaunelor pasagerilor, care au pus în pericol siguranţa aeronavei, întrucât au împiedicat desfăşurarea în bune condiţii şi la timp a procedurilor specifice de coborâre şi pregătire în vederea aterizării.
 
În acelaşi context, inculpatul a deteriorat capacul unuia dintre compartimentele pentru bagaje, în urma loviturilor repetate cu pumnii, cauzând companiei Wizz Air Hungary Zrt, constituită parte civilă în cauză, un prejudiciu în cuantum de 1.950 euro.
 

A recunoscut!
 
Înainte de începerea cercetării judecătoreşti, inculpatul a declarat că recunoaște în totalitate faptele reţinute în actul de sesizare şi solicită ca judecata să se facă în baza probelor administrate în faza de urmărire penală, fără administrarea altor probe, conform procedurilor legale, beneficiind astfel de reducerea pedepsei. 

 
 
Conform procurorilor, în data de 24.03.2022, în timp ce se afla în calitate de pasager la bordul aeronavei aparţinând companiei aeriene Wizz Air Hungary Zrt, care efectua o cursă pe ruta Copenhaga – Bucureşti Otopeni, inculpatul  a săvârşit acte de violenţă psihică asupra celorlalţi pasageri, concretizate în jigniri, ameninţări cu moartea şi cu exercitarea unor acte de violenţă fizică, dar şi în gesturi cu caracter intimidant, respectiv dezbrăcarea de tricou şi lovirea repetată cu pumnii în compartimentele pentru bagaje aflate deasupra scaunelor pasagerilor, care au pus în pericol siguranţa aeronavei, întrucât au împiedicat desfăşurarea în bune condiţii şi la timp a procedurilor specifice de coborâre şi pregătire în vederea aterizării.
 
Wizz Air Hungary Zrt, parte civilă cu 1.950 euro
 
În acelaşi context, inculpatul a deteriorat capacul unuia dintre compartimentele pentru bagaje, în urma loviturilor repetate cu pumnii, cauzând companiei Wizz Air Hungary Zrt, constituită parte civilă în cauză, un prejudiciu în cuantum de 1.950 euro.
 
În cursul zborului, bărbatul a provocat un incident la bord, care a fost declanşat imediat după începerea coborârii pentru aterizarea la Aeroportul Otopeni, când persoana în cauză s-a deplasat către doi pasageri.
 
„O să vă omor pe toţi, o să vă distrug”
 
Din relatările echipajului de cabină (însoţitori de bord) al Wizz Air, aflat de serviciu pe zborul respectiv, agresorul a intensificat conflictul cu ameninţări grave („O să vă omor pe toţi, o să vă distrug”) şi a lovit cu pumnul într-unul din compartimentele de bagaje aflate deasupra scaunelor pasagerilor, al cărui capac l-a spart.
 
De asemenea, aceştia au precizat că nu s-au putut înţelege deloc cu pasagerul turbulent, deşi au încercat toate modalităţile.
 
Însoţitorii de zbor i-au mutat pe cei doi pasageri agresaţi în spatele cabinei, însă atacatorul a încercat să ajungă la ei.
 
Când însoţitorii de zbor au sunat la cabina piloţilor pentru a anunţa că nu pot imobiliza pasagerul turbulent, mai mult de 7 pasageri s-au ridicat de pe scaune şi au aşezat pe podea pasagerul turbulent.
 
Imobilizat cu o centură de asigurare pentru copii
 
Din relatările echipajului de cabină, în dreptul rândului 25, doi însoţitori de zbor au încercat să îl reţina pe pasagerul turbulent cu trusa pentru imobilizare în caz de urgenţă, însă era atât de puternic şi încordat încât şi-a dezlegat sfoara/kitul de imobilizare cu care era imobilizat. Imobilizarea s-a făcut în cele din urmă cu o centură de asigurare pentru copii mici (din dotarea aeronavei) şi cureaua pantalonilor pasagerului turbulent.
 
S-a vehiculat prezența unui cuţit
 
Din relatările însoţitorilor de zbor, pasagerii care au alertat că a început o bătaie în cabină au mai spus că agresorul avea un cuţit.
 
Conform aspectelor consemnate în Raportul de securitate, însoţitorii de zbor nu au văzut cuţitul, însă au fost vigilenţi.
 
Tot din relatările însoţitorilor de zbor a reieşit că agresorul şi-a scos chiar tricoul şi s-a lovit cu pumnul în piept, proferând în permanenţă ameninţări, precum şi faptul că mai mulţi pasageri au făcut un scut între atacator şi pasagerii agresaţi.
 
Piloţii au declarat Mayday (situaţie de urgenţă)
 
Conform raportărilor managerului de serviciu pentru operaţiuni al Wizz Air, piloţii au declarat Mayday (situaţie de urgenţă) şi au continuat procedura în vederea aterizării, aterizând la Otopeni şi oprind aeronava pe pistă.
 
Incidentul s-a petrecut în spaţiul aerian al României
 
Potrivit Raportului de securitate, ataşat plângerii penale, incidentul s-a petrecut în spaţiul aerian al României şi a survenit imediat ce a început coborârea pentru aterizare, în faza de apropiere pentru aterizare (approach) la Otopeni.
 
Incidentul a fost catalogat ca fiind unul cu grad ridicat de severitate, conform raportului de securitate întocmit ulterior şi ataşat plângerii.
 
Nivel 3 de severitate
 
Astfel, conform clasificării din Secţiunea 10-4-2 a Manualului de Operaţiuni al Wizz Air, incidentul produs la bord de pasagerul turbulent are elemente care îl pot încadra în nivelurile 2 şi 3 de severitate (pe o scară de la 1 la 4), cu precădere în nivelul 3 de severitate, având în vedere ameninţările la viaţa altor pasageri proferate de pasagerul turbulent, pe fondul unei manifestări continue a agresiunii desfăşurate de acesta.
 
Conform Secţiunii 10-4.8 a Manualului de Operaţiuni al Wizz Air, pentru orice incident cu un pasager turbulent care se clasifică în nivelurile 2, 3 şi 4, prezenţa poliţiei trebuie întotdeauna solicitată.
 
Incidentul a pus în pericol siguranţa zborului şi, implicit a aeronavei
 
În acest context, s-a apreciat că incidentul survenit în timpul zborului, în faza de coborâre în vederea aterizării (apropiere, approach) a fost de natură să pună în pericol siguranţa zborului şi, implicit a aeronavei, motiv pentru care piloţii au declarat situaţie de urgenţă (MAYDAY) şi au urmat procedurile prevăzute pentru o astfel de situaţie.
 
Din relatarea pilotului comandant rezultă periculozitatea situaţiei pentru siguranţa aeronavei aflate în zbor, motiv pentru care echipajul din cockpit a şi declarat situaţia de urgenţă şi a primit asistenţă în acest sens de la controlorii de trafic aerian şi autorităţile aeroportuare de la Aeroportul Otopeni.
 
În ceea ce privește circumstanțele personale ale inculpatului, acesta are 44 de ani, studii primare, ocupaţia – şofer, este necăsătorit, nu deţine loc de muncă, a recunoscut constant săvârșirea infracțiunilor.
 
Din fişa de cazier judiciar reiese că inculpatul a săvârşit faptele în stare de recidivă postexecutorie.
 
Condamnat în Germania pentru furt calificat în grup infracţional organizat.
  
În acest sens, se reţine că printr-o sentinţă pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti, definitivă prin neapelare, s-a dispus recunoaşterea sentinţei penale din 2014, pronunţată de Tribunalul pentru minori al Tribunalului landului Augsburg, definitivă la data de 28.08.2014, prin care a fost condamnat la pedeapsa de 4 ani şi 10 luni închisoare pentru săvârşirea infracţiunilor de furt calificat în grup infracţional organizat.
 
Așa cum arătam și mai sus, înainte de începerea cercetării judecătoreşti, inculpatul a declarat că recunoaște în totalitate faptele reţinute în actul de sesizare şi solicită ca judecata să se facă în baza probelor administrate în faza de urmărire penală, fără administrarea altor probe, conform procedurilor legale, beneficiind astfel de reducerea pedepsei. 
 
Pentru faptele sale, bărbatul a luat 2 ani și 4 luni închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de săvârşirea fără drept a oricărui act de violenţă psihică asupra unei persoane aflate la bordul unei aeronave civile în zbor, dacă fapta este de natură să pună în pericol siguranţa acestei aeronave, prev. de art. 119 alin. 1 din Legea nr. 21/2020 privind Codul Aerian, dar și 6 luni închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de distrugere.
 
Instanța i-a aplicat inculpatului pedeapsa cea mai grea de 2 ani și 4 luni închisoare la care va adăuga sporul de 1/3 din totalul celorlalte pedepse, respectiv 2 luni închisoare, în final, inculpatul urmând să execute pedeapsa rezultantă de 2 ani și 6 luni  închisoare în regim de detenție.
 
Totodată, magistrații au a admis acţiunea formulată de partea civilă Lwizz Air Hungary Zrt și l-au obligat pe inculpat la plata către aceasta a sumei de 1.950 euro, cu titlu de daune materiale.
 
Sursa: portal instanțe de judecată și rejust.ro
Sursa foto: pixabay
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
 
Premieră în justiția din Dobrogea!
Sentință definitivă, la Constanța, pentru lovirea unui şofer de ambulanţă


 
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Scandal în avionul Copenhaga – Bucureşti Otopeni Închisoare cu executare pentru un bărbat care a provocat scandal la bordul unei aeronave

05 Jan 2024 814

Scandal la bordul unui avion! Pasageră, evacuată după un schimb de replici cu no stewardesă (VIDEO)

01 Jul 2023 1889

Agitaţie pe Aeroportul de la Mihail Kogălniceanu. O aeronavă Wizz Air nu poate decola. Iată motivul

13 Jun 2019 3002

Scandal în avion. Un cetățean bulgar a avut un comportament agresiv față de personalul navigant

28 Mar 2018 1876

Portugalia. Scandal violent într-un avion cu români

10 Jan 2018 2363

Un avion a aterizat de urgenţă după ce mai mulţi romi s-au luat la bătaie (video)

08 Nov 2016 3456

Aterizare de urgenţă! Cum s-a transformat salvarea unui tânăr în „sechestrare”

18 Apr 2016 2056

Răzvan Simion, partenerul de emisiune al lui Dani Oţil, scandal monstru în avion

27 Sep 2014 4813