02 Jul, 2010 14:05
1915
Razvan Mazilu pregateste un spectacol de dans la teatrul Odeon, inspirat si construit pe muzica formatiei Depeche Mode, alaturi de coregraful Massimo Gerardi, cu care a lucrat la proiectul anterior, "Flashback". In paralel, cunoscutul coregraf si dansator isi continua programul de ajutorare a copiilor talentati care isi doresc sa devina balerini si care se lovesc din ce in ce mai tare de ignoranta autoritatilor si de un sistem care nu le ofera niciun viitor sigur.
A trecut aproape jumatate de an de cand nu am mai vorbit. Ce ai facut intre timp?
Mi-am
pregatit proiectele care asteapta, cuminti, sa le vina rindul: un nou
spectacol de dans de la Teatrul Odeon, un proiect in
strainatate, in Portugalia, un nou proiect caritabil. Incerc in
continuare sa fac lucruri frumoase, in care cred, care sa ne inobileze
viata asta din ce in ce mai ciudata.
Ai fost implicat in mai
multe proiecte
pentru a ajuta si stimula tinerele talente din Romania. S-au miscat
lucrurile in sistem sau ne aflam tot in acelasi stadiu de letargie?
Nu doar ca ne aflam in acelasi stadiu de letargie, dar lucrurile par sa mearga din rau in mai rau... Parca acolo, la Primarie sau la Ministerul Educatiei, sunt pusi niste oameni special pentru a face rau, pentru a distruge. Este incredibil cum, dupa 20 de ani de la caderea comunismului, despre care credeam ca a distrus tot ce se putea, scolile de arta mor incet, invatamintul de arta nu stimuleaza, conditiile sunt inexistente... Liceul de coregrafie din Bucuresti fiinteaza intr-o cladire improprie, improvizata; am fost anul trecut la Bacau, iar clasele de balet ale liceului de arta de acolo se afla intr-un bloc de locuinte! Sigur ca, daca in destinul unui copil este scris sa devina un artist adevarat, atunci asa va fi, impotriva tuturor obstacolelor, dar de ce sa sufere, de ce sa ii fie greu? Un artist trebuie sa traiasca decent, nimic mai mult. Dansul profesionist inseamna munca titanica, timpul e scurt, la 30 de ani incep sa se instaleze bolile profesionale. Altfel, ne place sa ne mandrim cu succesele si cu personalitatile noastre peste hotare, dar nu stim sa le incurajam, sa le apreciem, sa le ocrotim. Personal, voi continua programul meu in beneficiul copiilor talentati care vor sa devina balerini, dar despre asta voi da amanunte cit de curind, spre finalul lunii martie.
La ce proiect lucrezi in prezent?
Pregatesc un nou
spectacol de dans la Odeon. Este vorba despre DEPECHE//DANCE,
un show pe muzica formatiei Depeche Mode, in coregrafia lui Massimo
Gerardi. Massimo este un coregraf italian care
lucreaza in Germania, la Koln, unde are propria sa companie. Anul trecut
ne-am cunoscut si m-a invitat sa fiu protagonistul spectacolului "Flashback",
montat la Koln si prezentat deja la Aachen si Bucuresti. Ne-am inteles
extraordinar. Am cautat un nou pretext pentru a lucra impreuna, asa ca
i-am propus sa monteze la Odeon - un teatru care, iata, isi permite din
nou luxul de a produce spectacole de balet contemporan! DEPECHE//DANCE e
un show total, multimedia, suntem o trupa de zece dansatori puternici,
fiecare isi are partea lui solistica, este un spectacol cu foarte multa
energie si dinamism.
De ce Depeche Mode? Unii ar considera
ca are o tenta comerciala...Are
si nu are. Orice spectacol aparent comercial pe care l-am realizat se
adreseaza, de fapt, tuturor, indiferent de educatie, informatie sau
bagaj cultural. Si cel mai important lucru e ca, fiind accesibil dar si
foarte cultural, aduce public catre dansul contemporan, nu il sperie, si
ii formeaza gustul. Dansul contemporan e considerat inca, in Rom‚nia,
ca fiind de nisa. In strainatate exista traditia de a se monta pe muzica
unei trupe celebre (vezi Maurice Bejart pe Queen), dar nu de asta o
facem si noi, ci pentru ca pe Massimo Gerardi l-a inspirat mesajul
puternic al acestei formatii-cult, care a facut istorie. Mesaj in care
ne regasim cu totii.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: