Reabilitarea sistemului de semnalizare - mostenirea lui Cupsa

Canalul_Dunare_Marea_Neagra2.jpgFosta conducere a CN Administraţia Canalelor Navigabile SA, în frunte cu Ovidiu Cupşa, a pus la cale reabilitarea sistemului de semnalizare de navigaţie pe cele două canale: Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia Năvodari.

Proiectul a fost pus cap la cap de către societatea Transproiect 2001, firmă cu renume mai ales în Capitală. Având ca acţionari SC Iptana SA şi o listă de 334 de persoane fizice, Transproiect este autorul celebrului studiu de mediu pentru pasajul Basarab din Bucureşti. Anul 2006 a fost unul foarte bun pentru societatea bucureşteană care a făcut documentaţia privind extinderea şi modernizarea Aeroportului Sibiu. În acelaşi an, Transproiect 2006 a întocmit şi proiectul pentru amenajarea complexă pentru atenuarea viiturilor şi refacerea plajei şi falezei din Costineşti, despre care organizaţia Oceanic Club ar fi spus că este superficial. Tot în 2006, CN ACN-ul a fost beneficiarul unui proiect, întocmit de aceeaşi societate, pentru un front de aşteptare pentru formare-desfacere a convoaielor la confluenţa canalelor. Lucrarea a costat 170.000 de lei fără TVA. În 2007, Transpoiect 2001 a făcut studiul privind impactul asupra mediului pentru proiectul ce privea protecţia şi reabilitarea părţii sudice a litoralului românesc. Beneficiar: Ministerul Mediului. Alţi 47.000 de lei, altă distracţie.

Prognoza, în creştere

În ceea ce priveşte noua lucrare a ACN-ului, putem spune că va fi executată în nouă luni. Documentaţia privind obţinerea acordului de mediu ne arată că, zilnic, Canalul Dunăre - Marea Neagră este tranzitat, în medie, de 23 convoaie pe tronsonul Cernavodă - Medgidia, 25 de convoaie pe Medgidia - Basarabi şi 21 pe Basarabi -Agigea, iar prognoza de trafic pe următorii 10 ani arată o creştere cu 15% „De-a lungul canalului au avut loc accidente, majoritatea uşoare, cu avarieri în special în zonele ecluzelor, niciunul având drept cauză semnalizarea necorespunzătoare de pe canal sau de la ecluze. Se solicită modernizarea sistemului de semnalizări prin înlocuirea echipamentelor şi mijloacelor actuale, depăşite tehnic şi cu eficienţa necorespunzătoare, care necesită cheltuieli materiale mari, cu echipamente de semnalizare la nivelul standardelor internaţionale. Se are în vedere crearea unui sistem modern, adaptat la condiţiile de trafic actuale şi viitoare, care să ţină cont de cerinţele de mediu şi de reglementările în vigoare în domeniu", mai arată evaluatorii de mediu.

Luminiţe a la ACN

Se vor reabilita toate semnalele neluminoase, semafoarele de la ecluze, semafoarele de la intrările şi ieşirile din canal, precum şi semnalele luminoase de la bifurcaţia CPAMN, de la gurile de la intrare în porturi şi de la poduri

Se vor reabilita semnalele luminoase costiere de mal şi semafoarele de la intrare-ieşire din porturi. În ceea ce priveşte Canalul Poarta Albă - Midia Năvodari, documentele arată că este tranzitat, zilnic, în medie, de 11 convoaie pe tronsonul cuprins între deschiderea din CDMN şi Portul Ovidiu şi un convoi pe zi pe tronsoanele de aval, spre ecluza Năvodari şi/sau spre Portul Luminiţa. Prognoza de trafic pe următorii 10 ani: creştere cu 10%. Documentaţia arată că balizajul luminos va utiliza surse luminoase cu diode electroluminiscente (LED) cu randament mare şi durată mare de viaţă (>5 ani), felinare de orizont sau de direcţie. Acesta este unul dintre ultimele proiecte pe care şi le poate asuma Ovidiu Cupşa. După cum a trâmbiţat mereu în legătură cu realizările sale de când a fost pus la cârma Canalelor Navigabile, PNL-istul a avut impresia că a fost cel mai cel. Şi se pare că pasiunea sa au fost licitaţiile şi beculeţele. Cupşa a avut în plan şi iluminarea Canalului şi a ecluzelor, pe modelul podului de la Agigea.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Știri Constanța Accident rutier la intersecția bulevardului Ferdinand cu strada IG Duca (GALERIE FOTO)

18 May 2024 254

Oficial de la IPJ Tulcea despre accidentul de pe DN 22A. Coliziunea s-a produs la depășire

17 May 2024 662

UPDATE ISU Delta Tulcea despre accidentul rutier de pe DN22, cu opt persoane implicate (Galerie FOTO)

17 May 2024 636

Trafic blocat pe DN22 Tulcea-Babadag, din cauza unui accident rutier!

17 May 2024 599

Știri Constanța Șofer băut, prins la volan de polițiști după ce a cauzat un accident rutier

17 May 2024 347

Oficial de la IPJ Constanța despre accidentul dintre Corbu și Năvodari, în care culturistul Costel Căileanu a decedat

16 May 2024 792

Constanța Doliu în sport. Culturistul Costel Căileanu, mort în gravul accident rutier dintre Năvodari și Corbu. Campionul avea doar 54 de ani! (GALERIE FOTO)

16 May 2024 5998

IGPR InfotraficTrafic oprit pe DN 67

16 May 2024 212

Mesaje de condoleanțe pentru bărbatul decedat în accidentul de pe DJ 226 din județul Constanța (FOTO)

16 May 2024 2754

UPDATE Accident rutier grav între Năvodari și Corbu! O persoană a decedat (GALERIE FOTO+VIDEO)

16 May 2024 6909

IGPR InfotraficTrafic blocat pe E 70

16 May 2024 226

Accident rutier în apropiere de localitatea Greci, județul Tulcea! (FOTO)

15 May 2024 649

Justiție Constanța Dosarul tragediei de la 2 Mai! Se cer despăgubiri de peste 33 milioane de euro

15 May 2024 1457

IPJ Constanța Accident rutier pe Bulevardul Tomis, Constanța

15 May 2024 690

UPDATE Accident rutier între Comana și Amzacea, județul Constanța

15 May 2024 724