09 Dec, 2008 02:45
1922
DCRP
Grupul Rompetrol a alocat, în perioada 2007 - 2008, peste 175 milioane USD
pentru construcţia unui terminal marin în largul Mării Negre şi pentru
extinderea cu 350% a capacităţii de tranzit a produselor finite prin Portul
Midia.
„Cu o capacitate anuală de tranzit de maxim 24 milioane tone ţiţei, noul
terminal marin va avea un rol strategic în consolidarea punţii de legătură
între resursele de ţiţei din Est şi pieţele de desfacere din Vest, dar şi în
asigurarea securităţii energetice a Uniunii Europene, prin crearea unei rute
alternative. De asemenea, acesta va susţine prezenţa KazMunaiGaz şi Rompetrol
în cadrul arcului geografic, început din zona Mării Caspice (Kazakhstan,
Georgia), regiunea Mării Negre (Ucraina, Moldova, România, Bulgaria) şi până în
Vestul Europei (Franţa şi Spania)", declară Dinu Patriciu, director general al
Grupului Rompetrol.
Terminalul petrolier este situat la 8,6 kilometri în largul Mării Negre şi
poate primi nave de până la 160.000 tdw (tone deadweight), operaţiunile de
descărcare/încărcare desfăşurându-se prin intermediul unui sistem plutitor de
acostare, care face legătura cu parcul de rezervoare de ţiţei al rafinăriei
Petromidia printr-o conductă submarină şi de uscat. Faţă de traseul prin Portul
Constanţa, acest proiect scurtează cu aproximativ 33 de kilometri drumul de
acces al ţiţeiului pe conducta dintre petrolier şi rafinărie, realizând în
acelaşi timp importante reduceri de cost, de cel puţin 4-5 USD/tonă.
„Lansarea terminalului marin este cea mai bună dovadă a colaborării dintre
Grupul Rompetrol şi KazMunaiGaz, în ceea ce priveşte dezvoltarea eficientă a
capacităţilor logistice pentru transportarea ţiţeiului şi a produselor
petroliere în România şi pe pieţele internaţionale", afirmă Daniyar Berlibayev,
vicepreşedinte al KazMunaiGaz National Company şi preşedinte al Consiliului de
Administraţie al Grupului Rompetrol.
În acelaşi timp, extinderea cu 350% a capacităţii de tranzit a produselor
finite prin dana 9 aferentă Portului Midia (de la 90.000 tone/lună la 310.000
tone/lună) va permite acostarea navelor maritime cu o capacitate maximă de
10.000 tdw şi a barjelor de tip tanc, de maxim 2.000 tdw. Alături de noul
terminal din Marea Neagră şi de cel deţinut de KazMunaiGaz în Portul Batumi
(Georgia), proiectul va asigura şi cadrul necesar dezvoltării activităţilor de
trading ale Grupului Rompetrol în regiune.
De la privatizarea
Rafinăriei Petromidia, în 2001, Grupul Rompetrol a alocat, până la finele anului 2007,
aproximativ 350 milioane USD pentru realizarea de investiţii tehnologice şi de
mediu, proiectele fiind derulate în condiţii de maximă eficienţă tehnologică şi de
protecţie a mediului, conform normelor internaţionale în vigoare (IPPC -
Directiva europeană privind prevenirea şi controlul integrat al poluării).
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: