Camera de Conturi Constanța, acțiune de audit și la Clubul Sportiv Medgidia. Care au fost principalele constatări (DOCUMENT)


 
  • Din verificările efectuate a rezultat că, la nivelul entitătii verificate, au fost constatate mai multe vulnerabilități.
  • În document a fost menționată și o sumă estimată a abaterii, în ce privește neînregistrarea în evidența contabilă a consumurilor de combustibil aferente celor două autovehicule din patrimoniul clubului. 
  • Întrucât entitatea a remediat operativ abaterile financiar contabile constatate, nu a fost emisă decizie cu măsuri de urmărit și implementat, însă în actele de audit au fost formulate recomandări pentru remedierea acelor abateri care nu au putut fi corectate, practic, s-a recomandat entității utilizarea catalogului electronic în derularea achizițiilor publice și respectarea actelor normative în vigoare.
 
Camera de Conturi Constanța a făcut publică și sinteza rezultatelor acțiunii de audit desfășurate la Clubul Sportiv Medgidia, în perioada 1 - 29 aprilie 2021.
 
S-a efectuat audit financiar asupra conturilor de execuție bugetare încheiate la CS Medgidia. În documentul emis de Curtea de Conturi, la capitolul „principalele constatări“ s-au menționat obiectivele urmărite, explicații succinte privind constatarea / abaterea  și suma estimată a abaterii (mii lei). Astfel, în ce privește:
 
  1. Elaborarea și fundamentarea proiectului de buget precum și autorizarea, legalitatea și necesitatea modificărilor aduse bugetului aprobat:
 
„Din verificările efectuate se constată că entitatea nu are aprobat de către autoritatea superioară în subordinea căreia funcționează și care o finațează, respectiv C.L.M. Medgidia, un regulament cu privire la stabilirea și autorizarea unor operațiuni financiare legate de activitățile sportive desfașurate, respectiv condițiile, criteriile și procedura, precum și cuantumul pe fiecare categorie de cheltuieli, respectiv fiecare categorie de participanți la activitățile sportive, contrar prevederilor legii educaţiei fizice şi sportului. Normele proprii de cheltuilei pe categorii în cadrul CSM au fost aprobate prin deciziile Consilului director al entității“.
 
2. Exactitatea și realitatea datelor reflectate în situațiile financiare:
 
„Potrivit datelor şi informaţiilor reflectate în balanța de verificare la data de 31.12.2020, s-a constatat că evidența contabilă și partea tehnico-operativă a acesteia aferentă unor operațiuni economice, nu respectă prevederile Legii contabilității și a Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, astfel:
- neînregistrarea în conturile dedicate din afara bilanțului, a bunurilor transmise spre folosință în baza Regulamentului de organizare și funcționare aprobat prin HCL, aflate în patrimoniul U.A.T.M. Medgidia;
- neînregistrarea în evidența contabilă, a consumurilor de combustibil aferente celor două autovehicule din patrimoniul clubului“. (31.334)
 
3. Organizarea, implementarea și menținerea sistemelor de management și control intern (inclusiv audit intern):
 

„Din verificările efectuate rezultă că, la nivelul entitătii verificate au fost constatate următoarele vulnerabilități, după cum urmează:
- în cadrul entității nu este organizat sistemul de control intern managerial în conformitatea cu prevederile Ordinului Secretariaului General al Guvernului privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
- nu se asigură o separare corectă a funcţiilor de verificare, avizare şi aprobare a operaţiunilor, potrivit Standardului nr.9 din ordin, în condițiile în care, procedurile trebuie să asigure o separare a funcţiilor de iniţiere, realizare, verificare, avizare şi aprobare a operaţiunilor, astfel încât acestea să fie încredinţate unor persoane diferite și cu studiile necesare. Atât operațiunile de înregistrare în contabilitate cât și cele de verificare sunt efectuate de aceași persoană, respectiv cea desemnată să asigure viza CFP in baza Deciziei primarului, neasigurandu-se segregarea atributiilor;

- unele operațiuni economice și unele contracte de achiziție bunuri și prestări servicii din semestrul I al anului 2020 nu poartă viza de control financiar preventiv, nerespectându-se astfel prevederile legale în vigoare;
- nu este organizat un compartiment de achiziții publice acesta nefiind prevăzut în organigrama entității, pentru aceste activități fiind delegate atribuții de achiziții publice;
- nu este asigurată activitatea de audit public intern la nivelul clubului nefiind organizată la nivelul entitătii și nici prin intermediul ordonatorului principal de credite, conform Standardului nr.15 din OSGG, pentru a avea acces la o capacitate de audit competentă, organizată cu scopul îmbunătăţirii managementului entităţii publice prin activităţi de asigurare şi consiliere“.
 
4. Calitatea gestiunii economico-financiare:
 
„S-a constatat că deși entitatea administrează active fixe aflate în proprietate și deține, dreptul de folosință asupra bunurilor transmise cu această destinație conform HCL, respectiv bunurile proprietate publică a U.A.T.M. Medgidia, magazinerului entității nu i s-a constituit garanția gestionară în numerar la nivelul a cel puțin unui salariu lunar prevăzută în Lege și nu a fost stabilită persoana care răspunde de gestiunea aflată în folosința clubului sportiv.
Realizarea operațiunilor prin casieria proprie, fără ca persoana care desfășoară aceste activități să constituie garanția în numerar prevăzută de cadrul normativ specific;
Lucrările de inventariere nu au cuprins bunurile apartinând domeniului public și privat al unitatii administrativ-teritoriale Medgidia, aflate în folosința CSM, aceste bunuri nefiind înregistrate în conturi extrabilanțiere de grupa 8;
Prin Hotărâre, consiliul director al C.S. Medgigidia a aprobat achiziționarea unui autocar în valoare maximă de 170 mii lei, fabricat nu mai devreme de anul 2007. Prin nota justificativă, s-a propus achiziționarea autocarului prin cumpărara directă pe baza a trei oferte fără consultarea catalogului electronic. Autocarul a fost achiziționat în baza facturii, deși entitatea avea obligația efectuării achiziției prin utilizarea catalogului electronic întrucât valoarea estimată de 166 mii lei depășind astfel valoarea de 100 mii lei, prag maxim până la care avea dreptul de a efectua achiziția prin consultarea a trei oferte“.
În ce privește măsurile luate operativ de conducerea entității auditate pentru înlăturarea deficiențelor constatate, în document se arată că, în timpul acțiunii de audit, entitatea a întreprins măsuri de îndreptare și remediere a aspectelor reținute în actele de audit, astfel: a fost redactat și supus atenției ordonatorului superior de credite regulamentul de stabilire și autorizare a unor operațiuni financiare legate de activitatea sportivă desfășurată, respectiv condițiile, criteriile și procedura, precum și cuantumul pe fiecare categorie de cheltuieli; au fost înregistrate bunurile transmise de U.A.T.M. Medgidia; au fost constituite garanțiile în numerar și au fost emise dispoziții privind organizarea controlului intern.
 
Opinia de audit
 
„Opinia exprimată a fost opinie contrară deoarece efectul denaturărilor semnalate au afectat situațiile financiare, astfel că acestea nu prezintă cât mai fidel performața și poziția financiară a entității la finele anului 2020“.
 
La capitolul de final,
 
„Măsurile dispuse și recomandările formulate de camera de conturi“,
 
se punctează că, întrucât entitatea a remediat operativ abaterile financiar contabile constatate, nu a fost emisă decizie cu măsuri de urmărit și implementat, însă în actele de audit au fost formulate recomandări pentru remedierea acelor abateri care nu au putut fi corectate, practic, s-a recomandat entității utilizarea catalogului electronic în derularea achizițiilor publice și respectarea actelor normative în vigoare.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Sursa foto: Facebook (CS Medgidia)

 
Citește și:
 
Camera de Conturi Constanţa, audit şi la Clubul Sportiv Eforie. Ce s-a constatat. Raport cu referiri şi la alte structuri sportive din judeţ (documente)

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Angajații ARSVOM rămân în continuare fără sporurile pentru condiții grele de muncă. Magistrații din Constanța au cerut un raport de expertiză

18 Mar 2024 733

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Mircea Vodă! (DOCUMENT)

17 Mar 2024 1628

Primăria comunei Grădina, verificată de auditorii Curții de Conturi a României. Ce au descoperit?

09 Mar 2024 680

Raportarea eronată a cheltuielilor și neevidenţierea creanțelor Primăria Negru Vodă, verificată de Curtea de Conturi Constanța (DOCUMENT)

08 Mar 2024 683

Opinie cu rezerve Camera de Conturi a publicat raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale orașului Năvodari (DOCUMENT)

08 Mar 2024 812

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat în comuna Saraiu? (DOCUMENT)

07 Mar 2024 678

Camera de Conturi Constanța, audit de conformitate la CS Axiopolis Cernavodă. Ce au constatat auditorii publici externi (DOCUMENT)

07 Mar 2024 843

Printre deficiențele constatate, modul de urmărire și încasare a creanțelor fiscale Curtea de Conturi Constanța, control efectuat la Primăria Cherchezu (DOCUMENT)

07 Mar 2024 637

Vulnerabilități ale sistemului de control intern Curtea de Conturi a verificat legalitatea contractării, utilizării și rambursării împrumuturilor efectuate la nivelul UATM Mangalia. Iată concluziile! (DOCUMENT)

06 Mar 2024 892

Erori cu influențe semnificative asupra situațiilor financiare Curtea de Conturi Constanța, control efectuat, anul trecut, la Primăria Gârliciu (DOCUMENT)

06 Mar 2024 641

Curtea de Conturi Constanța, control efectuat la Primăria Istria. Printre deficiențe, nerespectarea inventarierii anuale a activelor și datoriilor (DOCUMENT)

05 Mar 2024 780

Declarații de avere Constanța Nicu Beca, auditor la Curtea de Conturi, avere și interese. Soția sa lucrează în CJC (DOCUMENTE)

27 Feb 2024 1004

Declarații de avere Constanța Violeta Agop, auditor public extern la Camera de Conturi, averea și interesele (DOCUMENTE)

26 Feb 2024 774

Primăria Chirnogeni cere în instanță anularea unui act administrativ al Camerei de Conturi Constanța. Iată ce spune primarul Gheorghe Manta

23 Feb 2024 557

Cumpărări directe Constanța Primăria Mereni, contract cu avocatul Marius Adrian Răducan. Ce litigii sunt vizate (DOCUMENT)

20 Feb 2024 1059