Expediţie constănţeană în Munţii Himalaya La 4.000 de metri, au jucat fotbal şi au făcut skandenberg cu călugării budişti (galerie foto+video)

Temerarii sportivi constănţeni Bogdan OfiţeruMihai Nenciu şi Nicu Rotaru au încheiat expediţia din Munţii Himalaya, ca un preambul al îndrăzneţului lor proiect, prin care ar vrea să atingă cele mai înalte şapte vârfuri muntoase ale lumii.

Bogdan Ofiţeru (30 de ani), Mihai Nenciu (37 de ani) şi Nicu Rotaru (42 de ani) s-au aflat timp de două săptămâni în Munţii Himalaya, iar ieri aşteptau, la poalele lanţului muntos, să se facă vreme bună şi să poată zbura spre Kathmandu (capitala statului Nepal), iar de acolo spre casă. Dacă au noroc, iar cursele aeriene nu vor înregistra întârzieri, vineri seară cei trei vor fi înapoi în România.

„Azi (n.r. ieri) au fost două zboruri. Însă e foarte multă lume care a coborât de pe munte şi avioanele au numai 14 locuri. Aşteptăm vreme bună să putem zbura la Kathmandu. Altfel, stăm aici mult şi bine“, a spus Bogdan Ofiţeru.

Au urcat la peste 5.600 de metri

Constănţenii plănuiseră ca expediţia lor din Munţii Himalaya (cel mai înalt sistem muntos de pe pământ, situat în Asia Centrală, între câmpia Indo-Gangetică şi Podișul Tibet) să dureze 16 zile, însă, pentru că au parcurs traseele mai repede, au terminat cu două zile mai devreme. Sportivii au atins tabăra de bază de pe Everest (5.365 de metri), iar cel mai înalt punct în care au ajuns a fost Kala Patthar, situat la 5.644,5 metri înălţime.

Au slăbit zece kilograme

„Mi-aş fi dorit să urc la mai mult de 6.000 de metri, dar nu am avut colţari şi nici şerpaşul nu a avut curaj să mă lase“, a povestit Bogdan Ofiţeru. Efortul din timpul expediţiei i-a făcut pe fiecare dintre cei trei constănţeni să piardă până la zece kilograme din greutatea corporală. „Eu am acum pe la 62 kg, iar Nicu a coborât la 80 şi ceva de kg. A spus că din clasa a 12-a nu a mai avut această greutate“, a punctat Bogdan.

S-a scăldat într-un lac glaciar

Pentru acesta, expediţia a fost una uşoară. „Am avut zile când am dublat ce au făcut ceilalţi. Nu am luat pastile ajutătoare şi cred că am cumpărat maximum cinci kilograme de apă. În rest, am «consultat» râurile. M-am acomodat foarte repede cu altitudinea şi nici nu am răcit, deşi am făcut baie cu apă rece, plus scăldatul într-un lac glaciar. Am mâncat foarte puţin de pe la localnici. Am avut biscuiţii mei şi ciocolata. Mi-am cărat tot bagajul meu, nu am dat nimic la şerpaş“, a arătat Bogdan Ofiţeru.

„M-am cam speriat“

Membrii expediţiei nu s-au confruntat cu incidente în Munţii Himalaya, încheind expediţia cu bine. Doar Bogdan a tras o sperietură, în ziua a treia a expediţiei. „Am plecat singur pe câteva creste fără zăpadă. Şi apoi am ajuns pe un zid. Fiind singur pe acolo, sosind ceaţa, iar noaptea apropiindu-se, m-am cam speriat. Însă am reuşit să mă capacitez şi am reuşit să găsesc drumul spre echipă“, a arătat temerarul constănţean.

Au pierdut şi la revanşă

Constănţenii au ajuns şi la celebra mănăstire Tengboche, centrul spiritual al regiunii Khumbu, situată la 3.860 de metri, pe traseul spre Everest. Cei trei au jucat fotbal cu călugării budişti, iar Nicu Rotaru, fost culturist, a făcut skandenberg cu ei. În ambele situaţii, Constanţa a învins. „România - Nepal 1-0, la 4.000 m altitudine. După ce i-am bătut la fotbal, au vrut să îşi ia revanşa. România - Nepal 2-0!“, a descris succint Nicu Rotaru, pe Facebook, întâlnirea sportivă cu călugării budişti. Bogdan, Mihai şi Nicu au asistat apoi la ceremonialul religios de la mănăstire.

Dorinţa cea mare

După expediţia himalayană, marea provocare a lui Bogdan Ofiţeru este acum încercarea de a atinge Everestul, cel mai înalt vârf al lumii (8.848 m - în munţii Himalaya, pe graniţa dintre Nepal şi Tibet). „Este o dorinţă a mea. Poate că la anul încerc vârful, bineînţeles, dacă fac rost de bani. Aceasta înseamnă cam 100.000 de euro de persoană: echipament, taxe, mâncare, asigurare etc.“, a precizat Bogdan.

Sursa foto: Facebook

Citeşte şi:

Temerara expediţie constănţeană: Bogdan Ofiţeru, Mihai Nenciu şi Nicu Rotaru încep aventura în Munţii Himalaya (galerie foto)

Ti-a placut articolul?

Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Călători străini prin Dobrogea (CXVI) - James Fraser (Marea Britanie - Scoţia) (galerie foto)

14 Jun 2017 2563

Temerara expediţie constănţeană Bogdan Ofiţeru, Mihai Nenciu şi Nicu Rotaru încep aventura în Munţii Himalaya (galerie foto)