Caz tras la indigo cu cel de la Peştera Primăria Tortoman nu a încasat impozitul pe clădiri aferent turbinelor eoliene (document)

Auditul financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară ale Unităţii Administrativ- Teritoriale a Comunei Tortoman, desfăşurat în perioada 13.05.2016 - 24.06.2016, a relevat prejudicii în valoare de 185.000 de lei şi venituri suplimentare de 859.000 de lei, generate de neîncasarea impozitului pe clădiri aferent turbinelor eoliene, pentru perioada 2012 - 2014.

Caz tras la indigo cu cel de la Peştera. Vă prezentăm în continuare sinteza rezultatelor acţiunii de audit desfăşurate la Tortoman.

Principalele constatări ale inspectorilor Curţii de Conturi

Verificările inspectorilor Camerei de Conturi, legate de organizarea, implementarea şi menţinerea sistemelor de management şi control intern (inclusiv audit intern), au arătat că nu a fost demarat procesul privind elaborarea şi implementarea unor proceduri specifice operaţiunilor derulate la nivelul aparatului de specialitate al entităţii şi nici nu a fost instituit un registru al riscurilor, în baza căruia să fie întreprinse acţiuni care să plaseze şi să menţină riscurile în limite acceptabile.

În ceea ce priveşte, modul de stabilire, evidenţiere şi urmărire a încasării veniturilor bugetare în cuantumul şi la termenele stabilite de lege, Primăria Tortoman nu a stabilit şi încasat impozitul pe clădiri aferent turbinelor eoliene. Pentru perioada 2012 - 2014,
echipa de audit a estimat un impozit pe clădiri suplimentar în valoare de 858.932 de lei.

La capitolul privind calitatea gestiunii economico-financiare, s-a constatat că, în perioada 2013 - 2015, ordonatorul de credite a acordat drepturi necuvenite în sumă de 50.017 lei unor angajaţi ai UAT Tortoman nominalizaţi ca membri în cadrul unor comisii de vânzare a terenurilor, cu nerespectarea Legii privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice.

Totodată, s-au achiziţionat şi plătit nelegal în anul 2015 servicii de consultanţă în achiziţii publice în sumă de 69.000 de lei, la nivelul
Primăriei existând un compartiment de achiziţii publice ce are printre atribuţii asigurarea pregătirii documentelor necesare desfăşurării achiziţiilor publice de bunuri, organizarea achiziţiilor de bunuri.
 
De menţionat că, în anul 2015, Primăria Tortoman a achiziţionat bunuri, servicii şi lucrări numai prin încredinţare directă. „În anii 2013, 2014 şi 2015 s-au încheiat contracte de prestări servicii de întocmire raport de certificare a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli. Având în vedere că activităţile ce fac obiectul acestor contracte sunt de natura organizării şi conducerii evidenţei financiar-contabile a entităţii, iar în perioada auditată activitatea de evidenţă financiar-contabilă era organizată şi funcţională, posturile din compartimentul financiar-contabil având personal încadrat, angajarea şi plata acestor cheltuieli în sumă totală de 12.000 de
lei a fost nelegală şi nejustificată“, se arată în raportul Curţii de Conturi.

De asemenea, UAT Tortoman a achiziţionat produse în valoare totală de 48.013 lei pentru pachetele cadou aferente sărbătorilor de Paşti şi de Crăciun, constând în alimente şi bunuri personalizate (căni, calendare, agende) pe care ulterior le-a distribuit unor categorii de persoane, pe bază de borderou, fără a se preciza însă în ce constă pachetul acordat şi nici valoarea acestuia. De asemenea, trebuie precizat că, prin hotărârile de Consiliu Local prin care s-a stabilit atribuirea acestor pachete, nu au fost stipulate criteriile de acordare a ajutoarelor de urgenţă. În toate cazurile de acordare a ajutoarelor de urgenţă, nu erau îndeplinite condiţiile cerute de lege privind cererea (solicitarea) unui membru de familie sau a persoanei singure, iar ancheta socială nu era efectuată.


S-au efectuat plăţi nelegale pentru servicii cadastrale în sumă de 1.070 de lei, din cauza faptului că prestatorul nu a respectat în facturile emise tarifele stabilite prin contract. În ce priveşte lucrările de refacere acoperiş, reparaţii interioare şi exterioare la Grădiniţa cu orar normal din localitatea Tortoman, s-a constatat plata nelegală a sumei de 4.693 de lei, reprezentând diferenţă de preţ.
 

În altă ordine de idei, s-a constatat că entitatea nu a procedat la reevaluarea activelor fixe corporale potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice.

Măsurile dispuse de Camera de Conturi Constanţa

Pentru abaterile identificate s-au formulat recomandări ce vizează respectarea prevederilor legale privind încasarea veniturilor, efectuarea cheltuielilor, organizarea evidenţei contabile şi a sistemelor de control intern.

Pentru abaterile care nu au fost remediate în timpul verificării, directorul adjunct al Camerei de Conturi Constanţa a emis o decizie prin care s-a dispus luarea măsurilor legale de către conducătorul Primăriei pentru remedierea deficienţelor constatate, urmărirea şi încasarea veniturilor, stabilirea mărimii şi întinderii prejudiciilor şi recuperarea lor.
 
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta sinteza rezultatelor acţiunii de audit desfăşurate la Tortoman.
 
 


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

UAT Cuza Vodă, supraestimare de peste un milion de euro a veniturilor proprii, spune Curtea de Conturi (DOCUMENT)

19 Mar 2024 673

Angajații ARSVOM rămân în continuare fără sporurile pentru condiții grele de muncă. Magistrații din Constanța au cerut un raport de expertiză

18 Mar 2024 733

Comuna Albești, creanțe de peste 60.000 de euro de la contribuabili de negăsit, spune Curtea de Conturi. Raportul din 2023 (DOCUMENT)

17 Mar 2024 631

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Mircea Vodă! (DOCUMENT)

17 Mar 2024 1627

Ce nereguli au găsit auditorii de la Curtea de Conturi la Primăria Crucea, județul Constanța (DOCUMENT)

12 Mar 2024 761

UAT Adamclisi, auditată de Curtea de Conturi. Neîncasarea unei amenzi aplicate de Direcția Silvică din Constanța, pe lista deficiențelor (DOCUMENT)

10 Mar 2024 1287

Ţilincă Gheorghe, primarul din Casimcea (Tulcea), achitat! Dosarul, la Curtea de Apel Constanța. Legături cu Siluan Proiect SRL, firma fondată de preotul Iscru

10 Mar 2024 1192

Primăria comunei Grădina, verificată de auditorii Curții de Conturi a României. Ce au descoperit?

09 Mar 2024 680

Raportarea eronată a cheltuielilor și neevidenţierea creanțelor Primăria Negru Vodă, verificată de Curtea de Conturi Constanța (DOCUMENT)

08 Mar 2024 683

Opinie cu rezerve Camera de Conturi a publicat raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale orașului Năvodari (DOCUMENT)

08 Mar 2024 810

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Siliștea! (DOCUMENT)

08 Mar 2024 641

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat în comuna Saraiu? (DOCUMENT)

07 Mar 2024 678

Camera de Conturi Constanța, audit de conformitate la CS Axiopolis Cernavodă. Ce au constatat auditorii publici externi (DOCUMENT)

07 Mar 2024 842

Printre deficiențele constatate, modul de urmărire și încasare a creanțelor fiscale Curtea de Conturi Constanța, control efectuat la Primăria Cherchezu (DOCUMENT)

07 Mar 2024 637

Vulnerabilități ale sistemului de control intern Curtea de Conturi a verificat legalitatea contractării, utilizării și rambursării împrumuturilor efectuate la nivelul UATM Mangalia. Iată concluziile! (DOCUMENT)

06 Mar 2024 892