Telegraf Sisif munceşte la Casa de Pensii Constanţa

Volum de muncă de până la patru ori mai mare, personal puţin şi cetăţeni care vin, în fiecare zi, cu noi dosare, noi cereri sau noi reclamaţii - aceasta este, pe scurt, realitatea din instituţiile publice din România, după reducerea personalului, ca parte a măsurilor anticriză aplicate de guvernanţi. Printre instituţiile ai cărei angajaţi fac tot posibilul să compenseze deficienţele apărute ca urmare a politicii dusă de Guvern se numără şi cei ai Casei Judeţene de Pensii (CJP) Constanţa. După reducerile de personal efectuate anul trecut, din 116 angajaţi în total, în cadrul instituţiei au mai rămas doar 90, în aceştia fiind inclus şi personalul din cadrul Expertizei medicale, ai Serviciului de evidenţă a contribuabililor, ai Compartimentului bilete de tratament precum şi conducerea. Practic, doar 20 de salariaţi se ocupă de soluţionarea cererilor depuse de constănţeni. Şi nu sunt puţine! Potrivit purtătorului de cuvânt al CJP, Kristina Mutiş, de la începutul acestui an şi până la 1 august, au fost înregistrate 4.300 de dosare doar pentru pensionare (la limita de vârstă, anticipată, pe caz de invaliditate şi pentru pensii de urmaş). „Cele mai multe cereri sunt pentru pensionare la limită de vârstă şi pentru cea anticipată", a spus Kristina Mutiş.

PESTE 10.000 DE DOSARE - ÎNTÂRZIERI INEVITABILE Pe lângă acestea au mai fost depuse 6.800 de cereri pentru recalcularea pensiei (adăugare stagii, sporuri sau grupe de muncă, repuneri în plată, sistări pensii şi modificări ale datelor personale). „Sunt tratate cu prioritate dosarele noi prin care se solicită pensionarea. Se consideră că cei care solicită recalcularea pensiei au deja un venit, pe când cei care ies acum la pensie nu dispun de nicio altă sursă de venit", a afirmat Mutiş. În mod normal, dacă dosarul este complet şi nu apare nicio problemă, durează două luni pentru emiterea unei decizii. În urma unui calcul simplu reiese că, în primele şapte luni ale anului, au fost înregistrate în total 11.100 de dosare, ceea ce înseamnă, în medie, 1.586 de dosare pe lună de care ar trebui să se ocupe doar 20 de angajaţi. Media pe zi este de 79, ceea ce înseamnă că un angajat al CJP trebuie să finalizeze aproape patru dosare pe zi pentru a putea face faţă volumului mare de cereri. În condiţiile în care, pentru emiterea unei decizii trebuie urmată o serie de paşi şi proceduri (care durează, cu toată bunăvoinţa funcţionarului, aproape două luni). Întârzierile devin inevitabile, fiind imposibil să comasezi chiar şi în 12 ore, nu în opt cât este programul normal de lucru, munca pe care ar trebui să o faci în cel mult două luni

www.telegrafonline.ro


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Falimentul Telegraf Advertising SRL (fosta Conpress Construct) amânat pentru luna mai 2024

25 Jan 2024 938

Oficial! KLD Services SRL, din Constanța, intră în insolvență! (MINUTĂ)

04 Dec 2023 1131

Apropiat al foștilor conducători ai Constanței Sorin Strutinsky bagă în insolvență celebra companie KLD Services SRL!

23 Nov 2023 4765

Ce decizie a luat tribunalul în dosarul privind falimentul Telegraf Advertising SRL (fosta Conpress Construct)

20 Jun 2023 1543

Ana Ardeleanu împlinește 71 de ani! Poeta a fost colaboratoarea mai multor publicații constănțene

12 May 2023 1479

Copac căzut pe șinele de cale ferată la Costinești Halta CFR! A tras după el și firele de telegraf și stâlpul CFR! (GALERIE FOTO +VIDEO)

08 Sep 2022 1232

Telegraf Advertising SRL (fosta Conpress Construct), în faliment! Procesul merge mai departe, la tribunal

06 Sep 2022 1790

Mai multe mașini aparținând Telegraf Advertising SRL, vândute la licitații (DOCUMENTE)

25 Mar 2022 2497

18 februarie 1929. Prima transmisie de teatru radiofonic la Radiodifuziunea Română

18 Feb 2022 1616

Creditorii Telegraf Advertising, convocați în adunare. Care este ordinea de zi (DOCUMENT)

18 Feb 2022 1558

Știați că….? La această dată s-a utilizat pentru prima dată telegraful electric. Cine a realizat primul telegraf electric

11 Sep 2021 1475

#citeșteDobrogea Telefonie, telegraf și oficii poștale în România și Dobrogea (1895-1905) – (III) Situația în orașele și satele provinciei

17 Sep 2020 3161

#citeșteDobrogea Telefonie, telegraf și oficii poștale în România și Dobrogea (1895-1905) – (II) Taxe și tarife

12 Sep 2020 2930

#citeșteDobrogea Telefonie, telegraf și oficii poștale în România și Dobrogea (1895-1905) – (I) Pe drumul modernizării

10 Sep 2020 2221

Constanța Angajații Confort Urban încep demolarea unor chioșcuri Telegraf și Rodipet (galerie foto+video)

12 Aug 2020 2684