Uups! Operatorii de telefonie si de internet impun clauze contractuale anormale

Abuzurile si incercarile de intimidare ale unor operatori de telefonie sau de internet impotriva abonatilor care vor sa renunte la serviciile lor, ating, de multe ori, cote ce depasesc limitele bunului-simt. Nu o data s-a intamplat ca, atunci cand o persoana anunta ca doreste sa nu mai beneficieze de serviciile providerilor de internet sau de telefonie, acestia sa fie pusi in situatia de a accepta sa ramana clienti.

Mai multe persoane, care au preferat sa ramana in anonimat, s-au plans ca, in momentul in care au dorit sa se deconecteze de la retelele de telefonie mobila la care erau abonate, au fost puse sa plateasca sume de bani ce reprezentau contravaloarea serviciilor pe mai multe luni. Unora li s-a spus ca, pur si simplu, contractele nu pot fi reziliate daca nu a trecut un termen minim de un an de la data semnarii lor. Despre legalitatea acestui tip de contracte, s-au ridicat deseori semne de intrebare. „Mi-am facut un abonament la telefonul mobil in luna decembrie a anului trecut, cand erau oferte. Acum trebuie sa plec in strainatate, unde am gasit ceva de munca. M-am prezentat la sediul operatorului si am anuntat ca vreau sa renunt la abonament, ca plec din tara si ca nu are cine sa plateasca in lipsa mea. Fata de acolo mi-a spus, foarte indignata, initial, ca nu este posibil, ca nu a trecut niciun an si ca trebuie sa platesc abonamentul, chiar daca plec. Eu i-am explicat ca nu vin prea curand si nu vreau sa raman cu datorii pe aici, dar ea nici nu a vrut sa auda. Cand i-am spus ca o sa-i las balta, ca oricum nu voi plati nimic, mi-a zis ca daca vreau, totusi, sa renunt, trebuie sa platesc o suma de cateva sute de euro, cred ca vreo 200, ceea ce nu mi se pare corect. Pentru ce sa platesc 200 de euro, daca eu sunt cu plata la zi si in urmatoarea perioada nu voi beneficia de serviciile lor? Oricum voi pleca si oricum nu voi veni din Spania ca sa le platesc lor facturile", ne-a precizat constanteanul.

Unele clauze contractuale sunt anormale

Ceva asemanator i s-a intamplat si unui navodarean, fost abonat al providerului de internet Telesat. „In 2007 am incheiat un contract de prestari servicii cu Telesat. Timp de mai multe luni, am platit regulat abonamentul, pana in momentul in care a trebuit sa ma mut in alta parte. Atunci am anuntat, la sediul de pe strada Marii din Navodari, ca vreau sa ma debransez. Tipa de la casierie mi-a spus sa fac o cerere. Am facut-o, mi-a stampilat-o si mi-a zis «gata». Atunci am plecat linistit, stiind ca am rezolvat si ca nu am nicio datorie. Dupa aproape un an si jumatate, am primit o instiintare, prin care eram anuntat ca am restanta aproape 700 de lei. Am sunat acolo, am spus situatia de fapt, ca am facut cerere etc., insa mi s-a spus ca degeaba am facut cerere, daca nu mi s-a si aprobat. Pai eu de unde era sa stiu asta? Cum puteam sa aflu daca mi s-a aprobat sau nu? Mie fata de acolo mi-a zis «GATA». Eu ce puteam sa inteleg din asta? Si nici nu m-au anuntat din timp. Dupa nu stiu cat timp, s-au trezit ca am datorie la ei", a spus barbatul.

Precizam ca unele clauze din contractele de acest gen sunt, practic neconcludente. Un exemplu il constituie intervalul de plata a abonamentului pentru internet. Majoritatea firmelor solicita plata abonamentului in prima jumatate a fiecarei luni, insa, fiind vorba de prestari servicii, practic se cere achitarea serviciului inaintea finalizarii acestuia, in conditiile in care, pentru orice serviciu, plata se face dupa ce beneficiezi de el.

www.uups.ro


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

andreea

17 Dec, 2013 11:38

Si eu am patit la fel ca domnul de sus , am facut cerere de reziliere a contractului , mi s`a spus sa fac o cerere si atat. Dupa 1 an am fost sunata si mi s`a spus ca am de platit suma de 687,00 ron. Sunt to din Navodari.

Articole asemanatoare

73 de ani de la nașterea actorului, regizorului și scriitorului constănțean Vasile Cojocaru

17 Jan 2023 2728

#DobrogeaDigitală „Pentru Tafrali, Dobrogea a fost o datorie”

09 Nov 2021 3229

Jurnalist cunoscut, audiat la DIICOT într-un dosar de trafic de droguri. Cine sunt celelate persoane audiate în dosar

16 Jul 2018 3419

Traian Băsescu speră la o redefinire a abuzului în serviciu de către judecătorii CCR

30 May 2016 3461

MAE Atenționare de călătorie Danemarca

03 May 2016 3800

Interviu online cu Robert Boroianu, candidatul PNL pentru Consiliul Judeţean „După 16 ani de administraţie a echipei PSD Constanţa, avem o situaţie dezastruoasă atât la nivel local, cât şi la nivel judeţean!”

30 Apr 2016 6207

Angola – Epidemie de febră galbenă

18 Mar 2016 2674

Plaja Modern, scapă de imaginea dezolantă Se anunţă amenzi pentru cei care nu fac curat

15 Mar 2016 5234

Comisia Europeana lansează Raportul de țară 2016

09 Mar 2016 3000

Comunicat PNL Constanta

08 Feb 2016 3030

Atenţionare de călătorie SUA - Condiții meteorologice severe pentru zonele de Nord - Est și Est, Washinhton DC și metropola New York

22 Jan 2016 3026

Atenţionare de călătorie Turcia – Anulare zboruri de pe aeroporturile din Istanbul

19 Jan 2016 2676

Atenţionare de călătorie Bulgaria – coduri de vreme rece, ninsori și polei

06 Jan 2016 2787

Atenţionare de călătorie Belgia – grevă în sistemul feroviar din capitala Bruxelles și din sudul țării

04 Jan 2016 2771

Ungaria – reglementări privind circulaţia camioanelor în perioada Crăciunului

21 Dec 2015 2769