Comisia de mediere sociala isi va incepe activitatea luna viitoare

O noua inventie a Guvernului

La nivel local, presedinte va fi directorul DDFSS, Constantin Bragaru # El considera initiativa legislativa ca fiind foarte buna * Activitatea va fi demarata in a doua jumatate a lunii februarie

Potrivit Hotararii 1615 din 2003, publicata in Monitorul Oficial in data de 16 ianuarie 2004, la nivelul fiecarei directii pentru dialog, familie si solidaritate sociala se va infiinta o comisie de mediere sociala.In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, directorul executiv al directiei pentru dialog, familie si solidaritate sociala judetene, in cazul Constantei Constantin Bragaru, organizeaza secretariatul comisiei. Pregatirile au fost demarate la nivel local, ideea infiintarii acestei comisii fiind considerata benefica de conducerea DDFSS. Comisia are rol consultativ si indeplineste mai multe atributii. Printre acestea se numara mijlocirea dialogului dintre serviciile publice de asistenta sociala si solicitantii sau beneficiarii de drepturi de asistenta sociala, analizarea motivelor de nemultumire notificate in scris de catre solicitantii drepturilor de asistenta sociala sau de catre beneficiarii acestor drepturi, analizarea nemultumirilor beneficiarilor legate de masurile cuprinse in planul de interventie sau de calitatea serviciilor acordate in baza planului individualizat, planuri prevazute la acordarea serviciilor sociale in conformitate cu legislatia in vigoare, clarificarea prin dialog a divergentelor dintre parti, respectiv solicitantii sau beneficiarii de drepturi de asistenta sociala, pe de o parte, si reprezentantii autoritatilor sau ai institutiilor care le acorda, pe de alta parte, difuzarea organelor si autoritatilor interesate si aducerea la cunostinta solicitantilor sau beneficiarilor de drepturi de asistenta sociala concluziile raportului de mediere, elaborarea prin secretariatul propriu a programelor principalelor sale activitati si acordarea de consultatii gratuite in domeniul drepturilor de asistenta sociala. Comisia va fi compusa din cinci membri, reprezentanti ai institutiilor publice si organizatii neguvernamentale, respectiv directia pentru dialog, familie si solidaritate sociala, prin responsabilul pentru activitatile de asistenta sociala, serviciul public de asistenta sociala, institutiile specializate de asistenta sociala care functioneaza la nivelul judetului, organizatiile societatii civile care au incheiat conventii de parteneriat in domeniul asistentei sociale cu Consiliul Judetean sau consiliile locale. Conducerea comisiei este exercitata de catre directorul executiv al Directiei pentru Dialog, Familie si Solidaritate Sociala, respectiv Constantin Bragaru, pentru cazurile care privesc serviciile sociale si prestatiile banesti stabilite la nivelul primariilor, sau de catre secretarul general al Prefecturii, pentru cazurile care privesc alocatiile familiale stabilite la nivelul directiei pentru dialog, familie si solidaritate sociala. Directorul executiv al directiei pentru dialog, familie si solidaritate sociala si secretarul general al prefecturii indeplinesc functia de presedinte al comisiei, in raport cu problemele analizate. Cu exceptia responsabilului pentru activitatile de asistenta sociala, componenta nominala a comisiei este diferita pentru fiecare sedinta de mediere in raport cu problemele analizate si este stabilita de secretariatul comisiei. Componenta nominala a comisiei se stabileste si activitatea membrilor comisiei se realizeaza cu respectarea dispozitiilor legale privind eliminarea conflictului de interese. In conformitate cu prevederile legale, Constantin Bragaru, in calitate de director executiv al Directiei pentru Dialog, Familie si Solidaritate Sociala, anunta, prin secretariatul comisiei, institutiile publice si organizatiile societatii civile pentru a-si desemna reprezentantul sau, dupa caz, reprezentantii la urmatoarea intrunire a comisiei. Cererile de mediere insotite de actele doveditoare se depun la sediul Directiei pentru Dialog, Familie si Solidaritate Sociala de catre solicitantii sau beneficiarii de drepturi de asistenta sociala ori, in numele acestora, de catre secretarul general al Prefecturii. In conformitate cu noua legislatie, solicitantii sau beneficiarii de drepturi de asistenta sociala au dreptul de a depune cererea de mediere prin intermediul reprezentantului lor legal, dupa caz. Cererile de mediere se inregistreaza in registrul de mediere care se completeaza de secretariatul comisiei, organizat in cadrul compartimentului dialog social, legislatie, salarizare, conflicte si contracte colective de munca al directiei pentru dialog, familie si solidaritate sociala. Potrivit noului act normativ, registrul de mediere va cuprinde datele necesare identificarii solicitantului, numarul de inregistrare a cererii de mediere, informatii privind obiectul acesteia, data si ora la care are loc medierea, concluzia la care a ajuns comisia, precum si, pe scurt, motivarea acesteia. Comisia se intruneste cel putin o data pe luna la sediul DDFSS, iar sedintele de mediere sunt validate in cazul in care sunt prezenti cel putin trei membri ai comisiei. La sedinta de mediere sunt convocati solicitantii sau beneficiarii de drepturi de asistenta sociala petenti si reprezentantii institutiilor cu atributii in domeniul asistentei sociale a caror activitate face obiectul cererii de mediere. Convocarea se face cu 15 zile calendaristice inainte de data medierii prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau prin alte mijloace care asigura transmiterea textului actului si confirmarea primirii acestuia. La convocare se anexeaza copia de pe cererea de mediere. Reprezentantii institutiilor cu atributii in domeniul asistentei sociale trebuie sa se prezinte la mediere cu toate actele care privesc obiectul cererii de mediere. Concluziile si masurile adoptate de comisie sunt consemnate intr-un raport semnat de membrii prezenti la mediere si care este transmis partilor in termen de 5 zile calendaristice de la redactare. Masurile cuprinse in raport au rol consultativ. Sesizarea comisiei nu impiedica beneficiarii sau solicitantii de drepturi de asistenta sociala sa se adreseze instantei de judecata competente pentru solutionarea litigiilor ivite si nu suspenda termenele prevazute la art. 5 din Legea contenciosului administrativ. Atat convocarea, cat si raportul transmis partilor vor cuprinde mentiunea expresa privind caracterul consultativ al concluziilor comisiei si a faptului ca declansarea procedurii de mediere nu ii impiedica pe petenti sa se adreseze instantei de judecata competente, in termenele prevazute de lege. Un raport anual privind cazuistica comisiei va fi prezentat ministrului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei de catre directorul DDFSS. Sursele financiare necesare functionarii comisiei se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei. La Constanta, ca de altfel in toata tara, comisia isi va incepe activitatea la mijlocul lunii februarie.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Primăria Amzacea, județul Constanța, concesionează mai multe zeci de loturi de teren. Iată ce trebuie să faci

22 Apr 2024 513

Angajări Constanța UAT Murfatlar angajează șofer de microbuz. Detalii

08 Apr 2024 576

Administrația Fondului Imobiliar SRL scoate la licitație serviciile de curățenie în spațiile administrate. Contractul se ridică la peste 170.000 de euro fără TVA

19 Mar 2024 655

Locuri de muncă Constanța Biblioteca Județeană „Ioan N. Roman” scoate la concurs posturi vacante. Detalii

18 Mar 2024 1146

Locuri de muncă Constanța Biblioteca Județeană „Ioan N Roman” Constanța face angajări

18 Mar 2024 1247

Școala Gimnazială Nr. 1 Tuzla, județul Constanța angajează fochist. Cine poate participa la concurs

15 Mar 2024 697

Un angajat al Consiliului Județean și-a cerut transferul la Agenția pentru Pescuit și Acvacultură din cadrul Ministerul Agriculturii! Despre cine este vorba?

15 Mar 2024 819

Licitații publice Cât vrea să plătească primăria Costinești pentru extinderea sistemului de supraveghere video?

14 Mar 2024 1446

Afaceri Constanța Firme noi în Costinești! Iată cine și-a deschis afaceri

13 Mar 2024 1353

Anunț de participare la licitația publică pentru închirierea unor bunuri proprietate publică a statului aflate în administrarea Administrația Națională “Apele Române”

28 Feb 2024 482

IPJ Constanța, precizări importante! Este vizat Compartimentul Secretariat, documente clasificate și arhivă din cadrul Poliției municipiului Constanța

24 Dec 2023 1619

Primăria Murfatlar, județul Constanța angajează asistent medical generalist! Când este programat concursul

27 Nov 2023 1570

Locuri de muncă Constanța Centrul Județean de Excelență Constanța angajează secretar. Iată ce trebuie să faci

22 Nov 2023 1398

Președintele Klaus Iohannis „Ziua Veteranilor din Teatrele de Operații reprezintă un simbol al triumfului păcii asupra războiului“

11 Nov 2023 724

Președintele Klaus Iohannis „România va continua să contribuie la îmbunătățirea securității regionale și euroatlantice“

23 Oct 2023 650