Mii de acropozi, milioane tone de piatră şi mii de metri cubi de beton în coronament Am fost pe şantier. Cum va arăta Digul de Nord din al Portului Constanţa (galerie foto + document)

În şantierul Van Oord din Dana 97 a Portului Constanţa se munceşte de zor. Unii angajaţi depozitează piatră, alţii au început să toarne deja cei 16.000 de acropozi, care vor fi folosiţi la extinderea Digul de Nord cu 1.050 de metri. Astfel, de la 4.850 metri cât are în prezent, digul va avea o lungime de 5.900 metri. De la demararea lucrărilor la Digul de Nord în şantierul societăţii au fost aduse peste un milion şi jumătate de tone de piatră. Două nave specializate în transportarea încărcăturilor grele, Frans şi Midia 21, camioane, wole şi macarale care pot ridica până la 44 tone – sunt echipamente moderne cu care olandezii lucrează la extinderea digului.
 
Reprezentanţii societăţii Van Oord au precizat că pentru lucrarea de extinderea a digului existent se vor folosi aproximativ 16.000 de blocuri de beton (acropozi) de trei tipuri 3,9 şi 12 metri cubi, aproximativ 3 milioane tone de piatra de diferite dimensiuni şi 11.000 metri cubi de beton turnat în coronament. În acest moment, se lucrează la o adâncime de 26 de metri la nucleul digului, atunci când timpul permite şi marea este liniştită. În schimb, în şantier lucrează non-stop, în două ture 210 de oameni. Pentru transportul materialului (piatra) necesar la nucleului digului sunt utilizate două nave specializate, Frans şi Midia 21 cu o capacitate aproximativa de până la 1.500 tone / transport, echipate cu sisteme de poziţionare dinamică cu o precizie de până la 25 centimetri, iar pentru profilarea nucleului este utilizat un echipament specializat ce poate lucra până la adâncimi de 18 metri. „În momentul de faţă, în şantier au fost aduse aproximativ 1 milion 500 de mii tone de piatră dintre care peste un 1 milion 200 de mii de tone au fost deja plasate în nucleul digului”, ne-a povestit Alexandru Matei, ofiţerul de presă al Van Oord.

De altfel, la extinderea digului se lucrează cu cele mai moderne echipamente. Printre echipamentele de uscat utilizate în cadrul şantierului sunt excavatoare cu o raza mare de acţiune (Hitachi EX 1900 – unul din cele mai mare din Europa, Htitachi EX 1200), speciale pentru acest tip de construcţii, precum şi alte excavatoare, încărcătoare frontale şi dumpere. Spre exemplu, Hitachi EX 1900 poate ridica 44 de tone cu o deschidere a braţului de aproximativ 40 metri. În prezent, Van Oord este unul dintre cei mai mari antreprenori specializaţi în dragare şi construcţii maritime din lume, cu origini ce se trag din tradiţia maritimă a Olandei. Cu o experienţă de peste 140 de ani, Van Oord are aproximativ 150 de proiecte în dezvoltare în întreagă lume. Finalizarea digului de larg în Portul Constanţa va duce la îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare prin diminuarea agitaţiei valurilor în întreg acvatoriul portuar, sporirea siguranţei navelor şi reducerea efectelor distructive ale valurilor asupra amenajărilor din incinta portuară.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Peste 940 milioane lei Iată ce vizează cel mai recent contract semnat între ABADL și firma care se va ocupa de reducerea eroziunii costiere de pe litoral

16 Nov 2023 1123

ABADL S-a finalizat semnarea celor 11 contracte pentru reducerea eroziunii costiere

10 Nov 2023 907

Portul, digul și litigiul! Peste 150 milioane lei, mărul discordiei dintre olandezii de la Van Oord și CN APM Constanța (DOCUMENTE)

24 Jan 2023 2362

ABADL a atribuit trei contracte pentru proiectare și execuție lucrări de apărare de coastă, în valoare de peste 900 de milioane de lei (DOCUMENT)

20 Dec 2022 1459

LIVE Ministrul Mediului, prezent la lucrările de înnisipare la lotul 5, întreprinse de Van Oord România, la Eforie (GALERIE FOTO+VIDEO)

06 Sep 2022 1908

Reabilitarea litoralului în zona Eforie costă cu 12 milioane de euro mai mult! Cine se ocupă de contract

02 Aug 2022 1386

Marius Stamat de la Van Oord Dredging and Marine Contractor BV Rotterdam a deschis o firmă nouă, la Constanța

29 Jun 2022 3196

Parcul eolian Baltic Eagle Iberdrola a atribuit un contract companiei olandeze Van Oord

27 Jul 2021 1513

ZIUA-n amiaza mare Ce legătură este între lucrările de lărgire a plajei Eforie Sud și Armata Română

24 Jul 2021 3111

ZIUA-n amiaza mare Marius Stamat, directorul Van Oord România, despre stadiul lucrărilor de lărgire a plajei din Eforie Sud, până la Tuzla

23 Jul 2021 2815

ZIUA-n amiaza mare Invitatul este Marius Stamat, directorul Van Oord România

22 Jul 2021 3553

Ministrul Mediului Tanczos Barna, prezent la inaugurarea proiectului de lărgire a plajelor din zona Eforie (video)

04 Jun 2021 2808

Van Oord Dredging începe lucrările de protecția litoralului Mării Negre în zona Eforie

04 Jun 2021 3927

Ministrul Mediului Tanczos Barna, prezent vineri la inaugurarea proiectului de lărgire a plajelor

03 Jun 2021 1651

Litigiul CN APM – Van Oord Dredging, tranșat de Curtea de Arbitraj Directorul general Daniela Șerban - „Pentru noi, este un succes“

02 Dec 2019 4584