Utilizatorii de servicii de comunicatii electronice vor sti exact conditiile contractelor incheiate

COMUNICAT DE PRESĂ
05.02.2009

Utilizatorii de servicii de comunicaţii electronice vor şti exact condiţiile contractelor încheiate cu furnizorii

„În sfârşit, utilizatorii vor şti cu exactitate cât plătesc, pentru ce plătesc şi când se termină contractele pe care le încheie cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice. Factura pentru telefonia mobilă, fixă sau internet va fi clară şi exactă, contractele vor putea fi studiate înainte de semnare, iar costurile vor fi descrise detaliat şi complet”, a declarat preşedintele ANC, Liviu Nistoran, în cadrul unei conferinţe de presă organizată astăzi cu ocazia adoptării deciziei privind obligaţiile de informare a utilizatorilor care revin furnizorilor de comunicaţii electronice.
Conform deciziei adoptate şi trimise astăzi spre publicare la Monitorul Oficial, furnizorii de servicii de telefonie au obligaţia de a-şi informa mai bine clienţii cu privire la serviciile oferite şi la tarifele practicate, astfel încât utilizatorii să poată lua o decizie informată, corectă şi adecvată nevoilor proprii. Totodată, furnizorii vor trebui să ofere şi detalii despre condiţiile de conectare şi utilizare a serviciilor de telefonie, drepturile utilizatorilor finali, condiţiile contractuale şi procedura de soluţionare a reclamaţiilor. Deşi furnizorii oferă şi în prezent numeroase informaţii, accesarea acestora este adeseori dificilă, utilizatorul fiind „bombardat” cu oferte şi promoţii, cele mai multe dintre ele fiind condiţionate de alte elemente (înscrise ilizibil în subsolul paginilor, marcate cu steluţă etc.). De asemenea, compararea ofertelor şi a pachetelor tarifare oferite de diferiţi furnizori este extrem de dificilă, având în vedere diversitatea şi complexitatea acestora.
Personalul de vânzări al operatorilor va avea obligaţia să comunice clientului, verbal sau, dacă acesta solictă, în formă tipărită ori electronică, înainte de încheierea contractului, cel puţin următoarele informaţii: planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe întreaga perioadă contractuală iniţială, precizând serviciile incluse – abonament lunar (numărul de minute/creditul inclus, dacă este cazul), extra-opţiuni, conectare/instalare, echipament terminal achiziţionat etc., după caz, cu toate taxele incluse; tarifele aplicabile pentru acces şi pentru apelurile naţionale, tarifele pentru apelurile efectuate în orele de vârf/în afara orelor de vârf (cu indicarea intervalelor orare corespunzătoare) şi condiţiile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus; durata minimă a contractului, precum şi condiţiile de încetare a contractului înainte de termen şi penalităţile aplicabile.
De asemenea, în cazul în care contractul pentru furnizarea de servicii de telefonie destinate publicului este prelungit automat, iar denunţarea unilaterală ulterioară presupune plata de către abonat a unor penalităţi, operatorii vor trebui să îşi informeze abonaţii prin intermediul unui SMS sau prin intermediul facturii despre data la care expiră contractul, data-limită pentru transmiterea notificării.
O altă obligaţie ce va reveni tuturor furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice (telefonie şi internet) este aceea de a pune la dispoziţia abonaţilor, prin intermediul facturilor detaliate, a unor informaţii precum: perioada de tarifare; tariful lunar perceput pentru abonament; tarife percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare; tarife percepute pentru închiriere/furnizare echipamente; alte tarife pentru servicii suplimentare, percepute lunar; gratuităţile/reducerile tarifare de care abonatul a beneficiat şi modul de aplicare a acestora; serviciile ocazionale furnizate şi tarifele percepute pentru acestea; lista completă a convorbirilor efectuate şi a mesajelor expediate, precum şi a mesajelor sau apelurilor recepţionate.
De asemenea, furnizorii vor trebui să pună la dispoziţia ANC informaţiile necesare pentru ca Autoritatea să realizeze şi să pună la dispoziţia publicului un portal de internet care să permită compararea tarifelor şi condiţiilor oferite de furnizorii de telefonie mobilă, telefonie fixă şi acces la internet în bandă largă, prin intermediul unei aplicaţii interactive de tip „calculator de preţuri”. Aplicaţia va permite introducerea de către utilizator a unui set de opţiuni de consum şi va efectua o analiză comparativă a ofertelor existente pe piaţă (introduse în baza de date), oferind apoi utilizatorului un clasament al celor mai avantajoase oferte din punctul de vedere al preţului, în funcţie de opţiunile sale.
„Acest comparator de preţuri va permite utilizatorilor să îşi aleagă cea mai potrivită ofertă pentru ei. Astfel, efortul unui utilizator care petrecea câteva ore pe internet sau câteva zile prin magazinele dealerilor, în căutarea celei mai bune oferte,  se va transforma într-o accesare de câteva minute a comparatorului. Aceasta este una dintre cele mai importante decizii adoptate de Autoritate, care vine în completarea  măsurilor în favoarea consumatorului, precum portabilitatea numerelor, deblocarea telefoanelor şi reducerea tarifelor de interconectare”, a mai adăugat preşedintele ANC.

Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii este instituţia care stabileşte regulile pentru piaţa de comunicaţii din România si veghează la respectarea acestora. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANC vizitaţi www.anrcti.ro.

Persoană de contact: Cătălina Dragomir, Şef Serviciul Media&Website, telefon 0372.845.417.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

ZIUA LIVE Dr. Cătălin Grasa, candidat pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Constanța, despre turism și planurile sale pentru județul Constanța (VIDEO)

02 May 2024 611

ZIUA LIVE Cum putem extinde turismul de weekend în județul Constanța pe tot parcursul anului?

01 May 2024 547

Președintele Consiliului Județean Constanța are un nou consilier onorific (DOCUMENT)

30 Apr 2024 701

LIVE TEXT+VIDEO Mihai Lupu își depune candidatura la Consiliul Județean Constanța din partea PUSL-„Suntem o alternativă pe piața politică”

29 Apr 2024 958

LIVE TEXT+VIDEO Medicul Cătălin Grasa își depune candidatura pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Constanța- „Vom demonstra că putem aduce calitate în ceea ce ne-am propus să facem"

29 Apr 2024 1274

LIVE TEXT+VIDEO Florin Mitroi își depune candidatura la Consiliul Județean Constanța-„Azi este un început de normalitate” (Galerie FOTO)

29 Apr 2024 1545

Fostul rector de la UOC, Tiberius Dănuț Epure deschide lista consilierilor județeni la partidul Dianei Șoșoacă

28 Apr 2024 958

ZIUA LIVE Candidatul PSD pentru Consiliul Județean Constanța, Cătălin Grasa, vorbește despre proiectele cu care intră în competiția electorală

25 Apr 2024 759

Dosarul Mineriada Gelu Voican Voiculescu, fost viceprim-ministru, a ajuns la Parchetul General! Ion Iliescu va fi audiat acasă

25 Apr 2024 601

ZIUA LIVE Cu ce proiecte intră în competiția electorală, Cătălin Grasa, candidatul PSD pentru Consiliul Județean Constanța!

24 Apr 2024 813

ZIUA LIVE George Tufă, președintele PNL Cumpăna - „Comuna Cumpăna are o problemă mare de mobilitate” (GALERIE FOTO+VIDEO)

24 Apr 2024 678

Oportunități de investiții norvegiene la Constanța

23 Apr 2024 584

Decizia lui Horia Constantinescu de a demisiona din funcţia de preşedinte al ANPC, în Monitorul Oficial

22 Apr 2024 999

Florin Mitroi, candidatul PNL pentru președinția CCJ vrea să reabiliteze Palatul Copiilor aflat într-o paragină de nedescris (VIDEO)

19 Apr 2024 612

ZIUA LIVE. Claudiu Palaz (ADU) „Fără viziune nu ai ce căuta la CJC ! Altfel, te duci doar pentru secretară, telefon și mașină!" (VIDEO)

16 Apr 2024 732