Proiectul lui Ceaușescu, reînviat - canal navigabil până la București. Cine va actualiza studiul de fezabilitate? (DOCUMENT)

  • Firma câștigătoare este Aqua Prociv Proiect SRL
 
Compania Națională Administrarea Canalelor Navigabile SA Constanța a organizat o licitație pentru reactualizarea studiului de fezabilitate aferent obiectivului de investiții „Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”.
 
Valoarea totală a achiziției este de 5.697.520 lei. Reactualizarea Studiului de Fezabilitate se împarte în doua etape de proiectare:
ETAPA I:
a) Expertize Tehnice – construcții și amenajări hidrotehnice, taluzuri, drumuri și poduri, etc.
b) Studiu Topografic vizat de OCPI;
c) Studiu batimetric;
d) Stabilirea Coridorului de expropriere (și identificare proprietari);
e) Studiu geotehnic - vizat Af (inclusiv studiu privind stabilitate a malurilor)
f) Studiu de impact asupra mediului (inclusiv studiul transfrontralier) și Studiul cu privire la siturile arheologice;
g) Studiu/studii de impact asupra corpurilor de apă;
h) Studiu hidrologic;
i) Studiu de trafic pentru o perioadă de 10 ani, pentru fiecare rau/canal navigabil;
 
ETAPA II:

a) Documentația tehnică (inclusiv diligențele și taxele aferente) pentru Certificatul de Urbanism care se emite în vederea obținerii Autorizației de Construire (DTCU);
b) Documentațiile tehnice (inclusiv diligențele și taxele aferente) pentru obținerea Avizelor / Acordurilor specificate în Certificatul de Urbanism, inclusiv acordul de mediu și documentația necesară obținerii Avizului de Gospodărire a Apelor (DTAA);
c) Documentațiile tehnice privind Evaluarea stării de siguranță în exploatare și verificarea respectării exigențelor de performanta referitoare la siguranța barajelor (Noţiunea de baraj definite conform OUG nr. 244/2000 privind siguranța barajelor – cu actualizările și completările ulterioare) și Documentația (inclusiv diligențele și taxele aferente) pentru obținerea Acordului de funcționare în siguranță a barajelor.

d) Studiu de Fezabilitate (cu respectarea conținutului – cadru S.F. obiectiv mixt de investiții - conf. H.G. nr. 907 din 2016) + documente suport elaborate conform cerințelor Ghidului Solicitantului (inclusiv: estimare cantități, evaluare costuri lucrări; devize generale Argeș și Dâmbovița, devize pe obiecte, Analiză economică, Cost-Beneficiu, sensivitate, analiză opțiuni, etc);
e) Documentații Tehnice pentru avizarea Studiului de Fezabilitate și indicatorilor tehnico-economici in CTE Ministerul Transporturilor și Infrastucturii, în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe și Documentații Tehnice pentru obținerea tuturor celorlalte avize care sunt necesare aprobării la finanțare a proiectului (Sinteza Studiu de Fezabilitate, Prezentarea în format Powerpoint a Studiului de Fezabilitate în vederea avizării indicatorilor tehnico-economici ai investiției și susținerii pentru finanțare a proiectului). Versiunea finală a Studiului de Fezabilitate se consideră versiunea care va fi aprobată prin Hotărâre de Guvern, pentru indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”. Prin Hotărâre de Guvern se va aprobă și Coridorul de exproprieri pentru obiectivul de investiții: „Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”.
 
Firma câștigătoare este Aqua Prociv Proiect SRL. Autoritățile estimează că va fi cel mai mare proiect de investiții, cu 21.600 noi locuri de muncă în perioada execuției și 520 de angajați în perioada de exploatare. Potrivit Caietului de Sarcini, Bucureștiul va avea două Porturi, la Glina pe Dâmbovița și în localitatea 1 Decembrie pe Argeș.
 
Calea Navigabilă are pe râul Argeș o lungime de 73 de kilometri până la Oltenița și preia o diferență de nivel de 53 metri prin patru noduri hidrotehnice (NH) – ecluze, iar pe Dâmbovița o diferență de nivel de 14 metri prin 2 noduri hidrotehnice. Secțiunea transversală este trapezoidală cu lățimea la baza de 80 de metri pe Argeș respectiv 40 de metri pe Dâmbovița și o adâncime minimă de 4,5 metri.
 
Finalizarea proiectului prin care Bucureștiul va avea acces direct la Portul Constanța și fluvial (nu doar rutier și feroviar) și mai departe la orașele europene de pe Dunăre și la rețeaua de căi navigabile din Europa este necesară pentru că lucrările în care s-au investit 2,7 miliarde de Euro înainte de anii 90 sunt avansate, dar abandonate și în continuă degradare și vandalizare, arată Ministerul Transporturilor. Capacitatea totală a căii navigabile va fi de 24 mil. tone/an.
 
Proiectul a fost început de Nicolae Ceaușescu în anii ’80 și a costat 2,7 miliarde euro, dar abandonat după Revoluție după ce se executase aproximativ 70% din acesta.
 

Aqua Prociv Proiect SRL

 
Firma este fondată în anul 1996, cu sediul în Cluj. Asociați sunt Viorica Maria Săcui, cu 50%, Diana Ioana Săcui, cu 25%, și Dan Sebastian Săcui, cu 25%. Diana Ioana Săcui este și administrator. În anul 2021, firma a raportat 31 de salariați, la o cifră de afaceri de 4,11 milioane lei și un profit de 697.419 lei.
 
Conform confidas.ro, firma a încheiat contracte de achiziții publice in valoare totală de 18.071.408,34 lei.
 
Despre toate procedurile publice cu impact asupra județului Constanța, cine și ce cumpără, cine și cât câștigă puteți citi accesând categoria „Combaterea criminalității în achizițiile publice“.
 
În secțiunea „Documente“, puteți consulta anunțul de atribuire a contractului, de pe e-licitatie.ro.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.  
 
Citește și:
 
Contracte atribuite de Administrația Canalelor Navigabile SA în vederea modernizării porturilor Luminița și Ovidiu (DOCUMENTE)

 
 
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Licitații Constanța Sandunav Intermed SRL și Serv-Reparații DIV SRL, contract cu Administrația Canalelor Navigabile pentru un ponton de acostare în Agigea (DOCUMENT)

04 Dec 2023 539

#Dobrogea145 Florin Goidea,director general al CN ACN SA Constanța, mesaj de Ziua Dobrogei

17 Nov 2023 1307

Contract de peste două milioane de lei. Firma Navis Max reabilitează instalația sanitară a sediului CN ACN (DOCUMENT)

28 Oct 2023 682

Firme din Constanța Consiliul de Administrație al CN ACN SA a numit directorul economic provizoriu (DOCUMENT)

11 Oct 2023 742

Un nou pas pentru extinderea capacității Portului Ovidiu! CN ACN Constanța a obținut un document important

31 Mar 2023 1395

CN ACN Constanța, undă verde de la Mediu pentru modernizarea frontului de așteptare Basarabi

16 Mar 2023 1125

Capacitatea de operare a Portului Ovidiu va fi extinsă! Ce firme au împușcat contractul de peste 50 de milioane de lei (DOCUMENT)

19 Nov 2022 2310

Declarație de avere Dănuț Ofițeru, membru în CA la CN ACN SA Constanța, averea și interesele (DOCUMENTE)

23 Sep 2022 1809

Ce avere și interese are Georgeta Bumbac, membru CA la CN Administrația Canalelor Navigabile SA Constanța (DOCUMENTE)

14 Sep 2022 3027

Declarație de avere Mihai Stanciu, director executiv în Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile SA Constanța, averea și interesele (DOCUMENTE)

12 Sep 2022 2200

Declaratii de avere Ce avere are Diana Niculescu, șefa Direcţiei Juridice din Administrația Canalelor Navigabile SA Constanța (DOCUMENTE)

09 Sep 2022 1995

UPDATE Politicianul Dan Pelcinschi s-a stins din viață. Când va fi condus pe ultimul drum

25 Jun 2022 3060

Cine se ocupă de mentenanța sistemului RoRIS al Canalelor Navigabile (DOCUMENT)

20 Jun 2022 1465

CN ACN SA va retehnologiza Ecluza Năvodari. Proiectul a fost depus la Mediu

20 Apr 2022 1792

Undă verde pentru viitoarea stație de epurare construită de CN ACN Constanța la Ovidiu

16 Apr 2022 1508