14 Jul, 2010 20:40
6662
COMUNICAT DE PRESĂ
Informaţie furnizată de: Centrul European al Consumatorilor România
Data: Bucuresti, 14 iulie 2010
Ref: Compararea criteriilor minime de clasificare a hotelurilor de 3 stele din UE
Compararea criteriilor minime de clasificare a hotelurilor de 3 stele din UE
De câte ori vi s-a întâmplat să rezervaţi un hotel, în străinătate, de o anumită categorie şi ajunşi în cameră să constataţi că acesta nu corespunde nici pe departe cu imaginea pe care o aveaţi în legătură cu acea categorie? Cu toate că agenţiile de turism sunt obligate să precizeze şi să explice diferenţele dintre categoriile de clasificare ale hotelurilor din diferitele ţări de destinaţie - clasificarea fiind făcută la nivel naţional şi neexistând vreo lege internaţională care să reglementeze standardele hoteliere, agenţiile de obicei evită, să discute acest aspect înaintea semnării contractului, lăsând consumatorul să identifice prin propria experiență deosebirile între un hotel de 3 stele în Romania şi echivalentul său într-un oraş din altă ţară europeană.
În scopul eliminări acestor neclarităţi, Centrele Europene ale Consumatorilor din Uniunea Europeana ( ECC-Net ) au decis să întreprindă o evaluare comparativă la nivelul Uniunii Europene, intitulată „Compararea criteriilor minime de clasificare a hotelurilor de 3 stele din UE”.
La realizarea acestui studiu au participat toate cele 27 de Centre Europene pentru Consumatori plus Norvegia şi Islanda. Coordonatorul principal al studiului a fost ECC Romania.
Scopul principal al acestui studiu este acela de a oferi consumatorilor europeni un instrument practic de alegere a unui hotel de 3 stele, în funcţie de preferinţele lor, oriunde în Uniunea Europeană.
Fiecare ECC a primit un chestionar cu criteriile minime de clasificare a unui hotel de 3 stele. Sistemele de clasificare a hotelurilor diferă de la o ţară la altă; unele criterii apar în toate sistemele de clasificare iar alte nu. Acest lucru este posibil pentru că, nu există la nivelul Uniuni Europene nicio legislaţie reglementată în acest sens.
Chestionarul conţine 22 de criterii pe servicii şi facilităţi comune (recepţie servicii, lift, facilităţi pentru persoanele cu handicap, servicii alimentare) şi 19 criterii vizând camerele de hotel şi grupurile sanitare. Alături de aceste criterii, ECC-urile au fost întrebate ce fel de sistem de clasificare se utilizează în ţările lor.
Rezultatele acestei studiu comparativ sunt prezentate într-un tabel unde consumatorul se poate informa asupra sistemelor de clasificare folosite de fiecare ţară pentru a clasifica hotelurile de 3 stele.
Important - Acest instrument este menit să ofere informaţii consumatorilor, atunci când sunt în căutarea un hotel în altă ţară europeană. Baza de date este compusă din datele preluate de către ECC-uri; unele ECC-uri au menţionat că sistemul de clasificare din tara lor se va schimba în curând; altele au spus că sistemul nu este obligatoriu. De aceea, consumatori sunt sfătuiţi să verifice, înainte de semnarea contractului daca hotelul pe care şi l-au ales întruneşte toate caracteristicile dorite.
Cu toate acestea, unele tendinţe pot fi observate.
· În majoritatea ţărilor (18), hotelurile de 3 stele trebuie să aibă serviciu de primire în permanentă sau la cel puţin un serviciu de primirea temporară
· Hoteluri de 3 stele în (aproape) toate ţările oferă acces la internet, acces la PC-uri şi un seif la recepţie
· În 25 de ţări hoteluri de 3 stele trebuie să accepte plata cu card-ul de credit sau de debit.
· În majoritatea ţărilor (19), angajaţii de la recepția hotelului de 3 stele vorbesc o limbă străină în plus faţă de limba naţională.
· În toate ţările, un hotel de 3 stele oferă servicii de micul dejun; în 17 ţări, de asemenea, se serveşte prânzul şi / sau cina.
Centrul European al Consumatorilor din România si-a început activitatea în ianuarie 2008, cu deschiderea oficiala de pe 5 februarie 2008 la Reprezentanţa Comisiei Europene în România. Evenimentul a beneficiat de prezenţa Comisarului european pentru protecţia consumatorilor, doamna Meglena Kuneva. ECC Romania isi desfăşoară activitatea in Bd. Nicolae Bălcescu nr 32-34, et 4, cu sprijinul Comisiei Europene şi a Guvernului României, prin intermediul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, suportul logistic fiind asigurat de către Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din Romania.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: