Ce nereguli a găsit Curtea de Conturi la CJC Constanţa Plăţi nelegale de milioane de lei, care vor trebui recuperate de la vinovaţi

Curtea de Conturi Constanţa a efectuat o acţiune de control în perioada 13 mai – 5 iunie 2013 la Consiliul Judeţean Constanţa. Raportul a fost publicat pe pagina de internet a Curţii de Conturi. În urma controlului au fost constatate o serie de abateri, pe care le vom prezenta în rândurile de mai jos.
 
Astfel, au fost supraevaluate cu 188.193 lei veniturile estimate, prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat iniţial şi în cel aprobat definitiv, în contul de execuţie bugetară aferent anului 2012, urmare a faptului că nu au fost estimate veniturile la nivelul lor real de încasare. De asemenea, s-a constatat neorganizare a evidenţei veniturilor UATJ Constanţa pe surse de venituri potrivit clasificaţiei bugetare şi ONF 1917/2005. O altă abatere constatată a fost nestabilirea, neînregistrarea în evidenţa contabilă, neurmărirea şi neîncasarea în cuantum legal, în perioada iulie 2010-martie 2013 a contribuţiei de 40% datorate bugetului judeţean de unităţile administrativ - teritoriale ale judeţului Constanţa, din încasările realizare din impozitul taxa pe autovehicule de transport marfă/taxa pe autovehicule de transport marfă cu masa totală autorizată de peste 12 tone, în sumă de 5.646 mii lei, la care se adaugă dobânzi de 1.384 mii lei.
 
În aceeaşi ordine de idei se menţionează şi nestabilirea şi neînregistrarea în evidenţa contabilă a drepturilor rămase de încasat la 31.12.2012, rezultate din contractele de vânzare-cumpărare cabinete medicale, în sumă totală de 1.619 mii lei, la care s-au calculat dobânzi de 8 mii lei. Nu s-au întreprins toate măsurile privind executarea silită a creanţelor fiscale, reglementate de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală.
 
Nestabilirea şi neurmărirea cotei de 50% din veniturile din chirii, ca urmare a închirierii bunurilor din domeniul public aflate în administrare, datorate de fundaţia Fantazio, în valoare de 191 mii lei.
 
Curtea de Conturi a mai constatat plata fără temei legal a unor drepturi băneşti acordate în anul 2012 salariaţilor entităţii, reprezentând indemnizaţii acordate în cazul pensionării, ajutoare acordate în cazul primei căsătorii a angajatului, ajutoare acordate în cazul naşterii unui copil şi ajutorul acordat în cazul decesului angajatului în sumă de 76 mii lei, drepturi băneşti pentru ziua de 8 Martie, Paşte, 1 Iunie şi Crăciun în sumă de 63 mii lei. La prejudiciul total de 139 mii lei, se adaugă dobânzi în sumă de 5 mii lei.
 
Efectuarea de plăţi nelegale către SOTI Cable Neptun SRL Constanţa şi Combat Press Constanţa, reprezentând cheltuieli cu reclamă şi publicitate în sumă de 2.735 mii lei, la care se adaugă dobânzi de 119 mii lei. Serviciile de informare şi promovare plătite de UATJ Constanţa nu au avut legătură cu informaţiile de interes public şi transparenţa decizională, prevăzute de normele legale în vigoare, existând obligativitatea comunicării lor din oficiu ca informaţii de interes public, conform prevederilor Legii nr. 544 din 12 octombrie 2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public şi Legii nr. 52 din 21 ianuarie 2003, privind transparenţa decizională în administraţia publică.
 
Efectuarea de plăţi nelegale reprezentând contravaloarea amortizării decontate de UATJ Constanţa către SC Domeniul Public şi Privat Judeţean SRL Constanţa cu nerespectarea prevederilor Legii nr. 273/2006 şi OG nr. 119/1999 în sumă de 240 mii lei.
Efectuarea de plăţi nelegale către S.C. Domeniul Public şi Privat Judeţean SRL Constanţa reprezentând contravaloarea închirierilor de autoturisme, acţiuni interzise de actele normative în vigoare, în sumă de 1.651 mii lei, la care se adaugă dobânzi de 158 mii lei.
 
Efectuarea de plăţi nelegale reprezentând plata către RAJDP Constanţa a organizării de şantier fără a avea la bază documente justificative, în sumă de 499 mii lei, la care se adaugă dobânzi de 19 mii lei.

 
Efectuarea de plăţi nelegale către Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri Constanţa în sumă de 578 mii lei, reprezentând diferenţă cotă de cheltuieli proiectare şi alte cheltuieli nelegale privind proiectarea, la care se calculează dobânzi de 19 mii lei. Plăţile nelegale au fost determinate ca diferenţă între sumele decontate potrivit situaţiilor de plată anexate la facturile achitate în anul 2012 şi sumele rezultate din aplicarea procentului de 1,5% din valoarea lucrărilor prevăzute a fi executate (în sumă de 500 mii lei), precum şi de facturarea şi decontarea dublă a serviciilor de proiectare privind amenajare obor tradiţional Ghindăreşti (în sumă de 78 mii lei).
 

Efectuarea către Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri Constanţa de plăţi nelegale fără documente justificative întocmite potrivit legii, pentru proiectul „Caravana estivală” în sumă de 1.240 mii lei, la care s-au calculat dobânzi de 55 mii lei. Astfel, pentru acţiunea de plantare de pomi fructiferi, salcâmi în perdele şi ulmi cu balot sau arbuşti, la un număr de 31 de localităţi din judeţul Constanţa, nu există documentaţiile tehnico - economice, conform prevederilor legale în vigoare, devize ofertă şi procese-verbale de recepţie, care să ateste realitatea lucrărilor executate şi conformitatea acestora cu cerinţele tehnico - economice, şi nici date şi informaţii privind coordonatele cadastrale, aferente lucrărilor realizate pe unităţi administrativ-teritoriale.
 
Efectuarea către Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri Constanţa de plăţi nelegale cu titlul de achiziţie pomi fructiferi, fără documente justificative întocmite potrivit legii, în sumă de 774 mii lei, la care s-au calculat dobânzi de 27 mii lei.
 
Efectuarea de plăţi nelegale către asociaţii şi cluburi sportive reprezentând finanţare acţiuni sportive numai în baza hotărârilor de consiliu local şi fără a se respecta prevederile Legii nr. 215/2001, Legii nr. 273/2006, Legii nr. 350/2005, OUG nr. 34/2006, Legii nr. 24/2000, Legii nr. 69/2000, OG nr. 119/1999, în sumă de 13.305 mii lei, la care s-au calculat dobânzi de 594 mii lei.
 
Efectuarea de plăţi nelegale către Fundaţia Fantasio
Constanţa reprezentând finanţare acţiuni culturale în sumă de 5.095 mii lei, la care se adaugă dobânzi de 215 mii lei, cu nerespectarea prevederile Legii nr. 215/2001, Legii nr. 273/2006, Legii nr. 350/2005, OUG nr. 34/2006, OG nr. 51/1998.
 
Efectuarea către SC STOP SRL Constanţa de plăţi nelegale în sumă de 1.108 mii lei (la care s-au calculat dobânzi de 30 mii lei) sub formă de avans rate apartamente, reprezentând achiziţie de bunuri imobile fără ca entitatea să poată exercita dreptul de posesie asupra bunurilor achiziţionate, prin punerea lor la dispoziţie de către cumpărător, pentru exercitarea liberă şi neîngrădită a posesiei, conform art. 1685 din Codul Civil, de la data încheierii vânzării – cumpărării imobilelor. Astfel, nu a fost îndeplinit obiectivul prevăzut de Hotărârea Consiliului Judeţean Constanţa nr. 373/29.11.2011, privind achiziţionarea unui număr de 25 de bunuri imobile în regim de locuinţe de serviciu pentru specialişti (consultanţi, medici, etc.), care-şi desfăşoară activitatea în cadrul serviciilor publice de interes judeţean.
 
Efectuarea către Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri Constanţa a unei plăţi duble la lucrări înfiinţare păduri localitatea Independenţa, ceea ce a determinat producerea unui prejudiciu în sumă de 762 mii lei, la care s-au calculat dobânzi de 26 mii lei.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

UAT Cuza Vodă, supraestimare de peste un milion de euro a veniturilor proprii, spune Curtea de Conturi (DOCUMENT)

19 Mar 2024 678

Angajații ARSVOM rămân în continuare fără sporurile pentru condiții grele de muncă. Magistrații din Constanța au cerut un raport de expertiză

18 Mar 2024 753

Comuna Albești, creanțe de peste 60.000 de euro de la contribuabili de negăsit, spune Curtea de Conturi. Raportul din 2023 (DOCUMENT)

17 Mar 2024 640

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Mircea Vodă! (DOCUMENT)

17 Mar 2024 1635

Ce nereguli au găsit auditorii de la Curtea de Conturi la Primăria Crucea, județul Constanța (DOCUMENT)

12 Mar 2024 772

UAT Adamclisi, auditată de Curtea de Conturi. Neîncasarea unei amenzi aplicate de Direcția Silvică din Constanța, pe lista deficiențelor (DOCUMENT)

10 Mar 2024 1294

Ţilincă Gheorghe, primarul din Casimcea (Tulcea), achitat! Dosarul, la Curtea de Apel Constanța. Legături cu Siluan Proiect SRL, firma fondată de preotul Iscru

10 Mar 2024 1211

Primăria comunei Grădina, verificată de auditorii Curții de Conturi a României. Ce au descoperit?

09 Mar 2024 686

Raportarea eronată a cheltuielilor și neevidenţierea creanțelor Primăria Negru Vodă, verificată de Curtea de Conturi Constanța (DOCUMENT)

08 Mar 2024 688

Opinie cu rezerve Camera de Conturi a publicat raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale orașului Năvodari (DOCUMENT)

08 Mar 2024 824

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Siliștea! (DOCUMENT)

08 Mar 2024 651

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat în comuna Saraiu? (DOCUMENT)

07 Mar 2024 690

Camera de Conturi Constanța, audit de conformitate la CS Axiopolis Cernavodă. Ce au constatat auditorii publici externi (DOCUMENT)

07 Mar 2024 848

Printre deficiențele constatate, modul de urmărire și încasare a creanțelor fiscale Curtea de Conturi Constanța, control efectuat la Primăria Cherchezu (DOCUMENT)

07 Mar 2024 644

Vulnerabilități ale sistemului de control intern Curtea de Conturi a verificat legalitatea contractării, utilizării și rambursării împrumuturilor efectuate la nivelul UATM Mangalia. Iată concluziile! (DOCUMENT)

06 Mar 2024 905