Concluziile Curții de Conturi a României, în urma controlului la Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă

  • Curtea de Conturi a României a efectuat verificări în 2019 la Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă
  • Concluziile au fost publiate recent în raportul întocmit de instituție
 
 
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) este instituție publică de interes național, cu personalitate juridică, aflată sub autoritatea Ministerului Muncii și Protecției Sociale.
 
ANOFM are în subordine, la nivel teritorial, următoarele unități cu personalitate juridică, cu rang terțiar de subordonare: agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene și a municipiului București (42 de unități); centrele regionale de formare profesională a adulților (CRFPA) (8 unități); Centrul Național de Formare Profesională a Personalului Propriu Râșnov.
 
În anul 2020 s-au desfășurat misiuni de audit financiar asupra Contului de execuție a bugetului asigurărilor pentru șomaj pe anul 2019 la Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, precum și la cinci agenții județene pentru ocuparea forței de muncăși la trei centre regionale.
 
Contul general de execuție a bugetului asigurărilor pentru șomaj cuprinde:
a) veniturile și cheltuielile bugetului asigurărilor pentru șomaj;
b) veniturile și cheltuielile Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale.
 
Opinia de audit asupra situaţiilor financiare centralizate încheiate la finele anului 2019 este opinie cu rezerve, cu paragraf de evidențiere a anumitor aspecte, deoarece valoarea cumulată a erorilor/abaterilor de la legalitate și regularitate cu impact asupra situațiilor financiare se situează sub pragul de semnificație. Totodată, la nivelul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, în mod operativ, s-au remediat o parte dintre abateri în timpul misiunii de audit, în sensul corectării unor erori și al recuperării unor prejudicii.
 
Demersurile efectuate de către entitatea auditată în timpul misiunii de audit au constat, în principal, în:
  • constituirea unor debite reprezentând:
    • indemnizații de șomaj și venituri de completare acordate unor beneficiari care au realizat concomitent și venituri (92 mii lei), din care s-a recuperat suma de 34 mii lei;
    • subvenții acordate unor angajatori într-un cuantum mai mare decât cel legal sau care au încetat raporturile de muncă ale persoanelor încadrate anterior termenului prevăzut de lege (30 mii lei), din care s-a recuperat suma de 10 mii lei;
    • prime acordate (inserție, activare, încadrare, instalare și relocare) fără respectarea condițiilor ulterioare de eligibilitate (248 mii lei), din care s-a recuperat suma de 82 mii lei.
 
  • demararea procedurilor de evaluare și înregistrare în evidența financiar-contabilă a unor terenuri din domeniul public al statului; analizarea componenţei soldului contului „Rezerve din reevaluare” şi efectuarea corecțiilor în evidenţa financiar-contabilă;
  • transmiterea de precizări referitoare la utilizarea corectă a contului „Pierderi din creanţe şi debitori diverşi”;
  • scăderea din evidența financiar-contabilă a unora dintre debitorii decedați.
Principalele recomandări formulate pentru eliminarea deficiențelor prezentate anterior au vizat intrarea în legalitate, recuperarea prejudiciilor, virarea sumelor la buget pe măsura recuperării, înregistrarea operațiunilor în evidența financiar-contabilă, analizarea creanțelor, datoriilor și a bunurilor din domeniul public raportate prin situațiile financiare anuale, precum și efectuarea corecțiilor în evidența financiar-contabilă.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

UAT Cuza Vodă, supraestimare de peste un milion de euro a veniturilor proprii, spune Curtea de Conturi (DOCUMENT)

19 Mar 2024 673

Angajații ARSVOM rămân în continuare fără sporurile pentru condiții grele de muncă. Magistrații din Constanța au cerut un raport de expertiză

18 Mar 2024 733

Comuna Albești, creanțe de peste 60.000 de euro de la contribuabili de negăsit, spune Curtea de Conturi. Raportul din 2023 (DOCUMENT)

17 Mar 2024 631

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Mircea Vodă! (DOCUMENT)

17 Mar 2024 1627

Ce nereguli au găsit auditorii de la Curtea de Conturi la Primăria Crucea, județul Constanța (DOCUMENT)

12 Mar 2024 761

UAT Adamclisi, auditată de Curtea de Conturi. Neîncasarea unei amenzi aplicate de Direcția Silvică din Constanța, pe lista deficiențelor (DOCUMENT)

10 Mar 2024 1287

Ţilincă Gheorghe, primarul din Casimcea (Tulcea), achitat! Dosarul, la Curtea de Apel Constanța. Legături cu Siluan Proiect SRL, firma fondată de preotul Iscru

10 Mar 2024 1192

Primăria comunei Grădina, verificată de auditorii Curții de Conturi a României. Ce au descoperit?

09 Mar 2024 680

Raportarea eronată a cheltuielilor și neevidenţierea creanțelor Primăria Negru Vodă, verificată de Curtea de Conturi Constanța (DOCUMENT)

08 Mar 2024 683

Opinie cu rezerve Camera de Conturi a publicat raportul de audit financiar asupra situațiilor financiare consolidate ale orașului Năvodari (DOCUMENT)

08 Mar 2024 811

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat la Siliștea! (DOCUMENT)

08 Mar 2024 641

Ce au găsit auditorii de la Camera de Conturi Constanța la controlul efectuat în comuna Saraiu? (DOCUMENT)

07 Mar 2024 678

Camera de Conturi Constanța, audit de conformitate la CS Axiopolis Cernavodă. Ce au constatat auditorii publici externi (DOCUMENT)

07 Mar 2024 843

Printre deficiențele constatate, modul de urmărire și încasare a creanțelor fiscale Curtea de Conturi Constanța, control efectuat la Primăria Cherchezu (DOCUMENT)

07 Mar 2024 637

Vulnerabilități ale sistemului de control intern Curtea de Conturi a verificat legalitatea contractării, utilizării și rambursării împrumuturilor efectuate la nivelul UATM Mangalia. Iată concluziile! (DOCUMENT)

06 Mar 2024 892