Cum va arăta viitorul cheu din Portul Constanța – zona Midia?

  • Este vorba de „Realizare cheu în portul Constanța-Zona Midia”, propus a fi amplasat în județul Constanța, orașul Năvodari, Incinta Port Midia Năvodari
  • În portul Constanța – zona Midia sunt în prezent teritorii semiamenajate, realizate cu materiale nisipoase provenite din dragajele efectuate pentru realizarea cheurilor, bazinelor de manevră și a șenalelor de acces
  • Valoarea totală a investiției, fără TVA, este de 1.656.476.868,20 lei.
 
Agenția pentru Protecția Mediului Constanța anunţa în luna mai 2023 publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul realizat de CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța. Este vorba de „Realizare cheu în portul Constanța-Zona Midia”, propus a fi amplasat în județul Constanța, orașul Năvodari, Incinta Port Midia Năvodari.
 
Recent, a fost afișat proiectul pe portalul APM Constanța. 
 

Rezumatul proiectului

 
Lucrările propuse se află in județul Constanța, în incinta Portului Constanța - zona Midia, în partea de N-V a acestuia.
 
Lucrările prevăzute prin proiectul vor asigura atât parametri de rezistență cât și stabilitate în timp a structurilor de cheuri, drumuri, utilități, cât și preluarea-operarea unor volume de trafic sporite de mărfuri diverse, prin acostarea navelor cu deplasamentele actuale, dar și de perspectiva, la cheurile verticale.
 
Pentru atingerea obiectivelor sunt prevăzute următoarele categorii principale de lucrări:
  • Hidrotehnice, constând în lucrări de realizare a cheurilor și platformelor adiacente acestora;
  • De drumuri, constând în realizarea de drumuri de incintă;
  • Rețele de alimentare cu apă pentru deservirea navelor;
  • Rețele electrice pentru alimentarea cu energie electrică a navelor și utilajelor și instalațiilor portuare și asigurarea iluminatului public în incinta portuară;
  • Rețele de canalizare menajerăși pluvialăîn port
  • Căi ferate.
 
În portul Constanța – zona Midia sunt în prezent teritorii semiamenajate, realizate cu materiale nisipoase provenite din dragajele efectuate pentru realizarea cheurilor, bazinelor de manevră și a șenalelor de acces. În prezent în această zonă există un teritoriu portuar semiamenajat care nu poate fi exploatat din cauza lipsei fronturilor de acostare și operare a navelor.
 
Realizarea obiectivului de investiție va conduce la creșterea capacității de transport maritim de mărfuri și implicit la creșterea volumului schimburilor comerciale. De asemenea, realizarea obiectivului de investiție va conduce la creșterea capacității de transport maritim pentru pasageri și mărfuri, implicit la creșterea volumului schimburilor comerciale, dar și la creșterea veniturilor companiei ce va opera investiția, din exploatarea și gestionarea infrastructurii nou-create și din închirierea terenurilor nou constituite.
 
Totodată, prin creșterea ponderii transportului maritim (nepoluant) în detrimentul altor tipuri de transport se vor reduce efectele negative asupra mediului, cu efect pozitiv inclusiv din perspectiva schimbărilor climatice. În același timp prin dezvoltarea infrastructurii portului și demararea unor lucrări de anvergură se vor crea noi locuri de muncă. Mai mult, impactul în economia națională și zonală a dezvoltării infrastructurii portuare conduce pe lăngă crearea unor locuri de muncă, utilizarea resurselor locale și oportunitatea deschiderii spre dezvoltarea de noi terminale de mărfuri, la creșterea economică și îmbunătățirea vizibilității portului Constanața – zona Midia la nivel internațional.
 

Obiectivul general al investițieiRealizare cheu în Portul Constanța – zona Midia” este dezvoltarea economică a zonei de dezvoltare sud-est prin realizarea unor investiții care vor conduce la:
- îmbunătățirea condițiilor de manevră și navigație în condiții de siguranță;
- creșterea eficienței operatorilor și crearea posibilității de dezvoltare a mediului de afaceri portuar

- întărirea poziției actuale a portului Midia în regiunea Mării Negre și sistemului european de transport
- crearea unui bazin nou portuar în portul Constanța – zona Midia, asigură și inclusiv crearea unor dane special destinate navelor tehnice utilizate în realizarea serviciilor portuare, dar si accesibilitatea zonelor deservite, impactând pozitiv dezvoltarea capacității portuare.
 
Valoarea totală a investiției, fără TVA, este de 1.656.476.868,20 lei.  Durata totală de realizare a lucrărilor este de 112 de luni astfel:
  • Organizarea procedurii de achiziții publice+evaluare oferte – 6 luni;
  • Elaborarea proiectului tehnic de execuție și obținerea Autorizației de Construire – 10 luni;
  • Execuția lucrarilor – 60 de luni.
  • Perioada de notificare a defectelor - 36 luni
 
Pentru desfășurarea activităților comerciale specifice porturilor, se va amenaja o platformă cu suprafața de 356.285 mp în interiorului bazinului portuar din zona Midia și o platformă cu suprafața de 226.210 mp în zona lacului. Suprafața totală de teritoriu nou portuar exploatabil va fi de circa 582.495 mp.
 
Reamintim că în 2022 fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor” cod SMIS 153124, investiție finanțată prin Programul Infrastructura Mare 2014-2020 (+3). Valoarea investiției este de 82.947.750,24 lei (16,93 milioane euro), din care fonduri nerambursabile 59.544.166,16 lei, diferența fiind suportată de la bugetul de stat.



 
PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


 
Citește și:
CN APM Constanța va realiza un cheu în Portul Midia
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Anunț important pentru locuitorii și turiștii din Constanța. Autobuzele etajate vor circula în minivacanța de Paște și 1 Mai

26 Apr 2024 366

Proiectul a fost depus la APM Constanța Port Azuro SRL investește într-un nou restaurant în Portul turistic Mangalia

25 Apr 2024 445

Incendiu în Portul Constanța. Pompierii au intervenit

25 Apr 2024 579

Reuniune în Portul Constanța a grupului de lucru româno-turkmen în domeniul transporturilor (GALERIE FOTO)

23 Apr 2024 449

Trei parcele de teren, situate în Porturile Constanța și Midia, pot fi închiriate de la CN APM Constanța. Licitația de atribuire se va desfășura în luna mai (DOCUMENT)

22 Apr 2024 512

One Star Security SRL, din Constanţa, a intrat în insolvență! (MINUTĂ)

22 Apr 2024 552

Fotbal Constanța Rezultatele etapei a 26-a de la Liga a 4-a (seniori și juniori + clasamentele) - FOTO - VIDEO

21 Apr 2024 792

Finanţele Publice din Constanţa cer insolvența LGV Invest Quality SRL, din Limanu! Firma a deținut, prin concesiune, un teren în Portul Turistic Mangalia

19 Apr 2024 439

Procesul s-a terminat! Iată când va afla Decebal Făgădău, fostul primar al Constanței, decizia finală în dosarul terenurilor din Portul Tomis

19 Apr 2024 568

Marcel Ciolacu Portul Constanţa, cel mai important hub de distribuţie a mărfurilor la Marea Neagră

19 Apr 2024 596

Sorin Grindeanu „Ne dorim extinderea cooperării cu partenerii emiratezi pentru Portul Constanța”

19 Apr 2024 402

Investitorul CN APM Constanța a solicitat evaluarea impactului asupra mediului Dezbatere publică la APM Constanța pentru proiectul privind realizarea unui cheu în Portul Midia

18 Apr 2024 463

Continuă asfaltarea drumurilor intens circulate din Portul Constanța (FOTO)

18 Apr 2024 421

Decebal Făgădău, fostul primar al municipiului Constanța, așteptat la Curtea de Apel! Nou termen în dosarul terenurilor din Portul Tomis

17 Apr 2024 4334

Nava de pasageri Scenic Opal a ajuns la Constanța (FOTO)

15 Apr 2024 415