Cum va arăta viitorul cheu din Portul Constanța – zona Midia?

  • Este vorba de „Realizare cheu în portul Constanța-Zona Midia”, propus a fi amplasat în județul Constanța, orașul Năvodari, Incinta Port Midia Năvodari
  • În portul Constanța – zona Midia sunt în prezent teritorii semiamenajate, realizate cu materiale nisipoase provenite din dragajele efectuate pentru realizarea cheurilor, bazinelor de manevră și a șenalelor de acces
  • Valoarea totală a investiției, fără TVA, este de 1.656.476.868,20 lei.
 
Agenția pentru Protecția Mediului Constanța anunţa în luna mai 2023 publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul realizat de CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța. Este vorba de „Realizare cheu în portul Constanța-Zona Midia”, propus a fi amplasat în județul Constanța, orașul Năvodari, Incinta Port Midia Năvodari.
 
Recent, a fost afișat proiectul pe portalul APM Constanța. 
 

Rezumatul proiectului

 
Lucrările propuse se află in județul Constanța, în incinta Portului Constanța - zona Midia, în partea de N-V a acestuia.
 
Lucrările prevăzute prin proiectul vor asigura atât parametri de rezistență cât și stabilitate în timp a structurilor de cheuri, drumuri, utilități, cât și preluarea-operarea unor volume de trafic sporite de mărfuri diverse, prin acostarea navelor cu deplasamentele actuale, dar și de perspectiva, la cheurile verticale.
 
Pentru atingerea obiectivelor sunt prevăzute următoarele categorii principale de lucrări:
  • Hidrotehnice, constând în lucrări de realizare a cheurilor și platformelor adiacente acestora;
  • De drumuri, constând în realizarea de drumuri de incintă;
  • Rețele de alimentare cu apă pentru deservirea navelor;
  • Rețele electrice pentru alimentarea cu energie electrică a navelor și utilajelor și instalațiilor portuare și asigurarea iluminatului public în incinta portuară;
  • Rețele de canalizare menajerăși pluvialăîn port
  • Căi ferate.
 
În portul Constanța – zona Midia sunt în prezent teritorii semiamenajate, realizate cu materiale nisipoase provenite din dragajele efectuate pentru realizarea cheurilor, bazinelor de manevră și a șenalelor de acces. În prezent în această zonă există un teritoriu portuar semiamenajat care nu poate fi exploatat din cauza lipsei fronturilor de acostare și operare a navelor.
 
Realizarea obiectivului de investiție va conduce la creșterea capacității de transport maritim de mărfuri și implicit la creșterea volumului schimburilor comerciale. De asemenea, realizarea obiectivului de investiție va conduce la creșterea capacității de transport maritim pentru pasageri și mărfuri, implicit la creșterea volumului schimburilor comerciale, dar și la creșterea veniturilor companiei ce va opera investiția, din exploatarea și gestionarea infrastructurii nou-create și din închirierea terenurilor nou constituite.
 
Totodată, prin creșterea ponderii transportului maritim (nepoluant) în detrimentul altor tipuri de transport se vor reduce efectele negative asupra mediului, cu efect pozitiv inclusiv din perspectiva schimbărilor climatice. În același timp prin dezvoltarea infrastructurii portului și demararea unor lucrări de anvergură se vor crea noi locuri de muncă. Mai mult, impactul în economia națională și zonală a dezvoltării infrastructurii portuare conduce pe lăngă crearea unor locuri de muncă, utilizarea resurselor locale și oportunitatea deschiderii spre dezvoltarea de noi terminale de mărfuri, la creșterea economică și îmbunătățirea vizibilității portului Constanața – zona Midia la nivel internațional.
 

Obiectivul general al investițieiRealizare cheu în Portul Constanța – zona Midia” este dezvoltarea economică a zonei de dezvoltare sud-est prin realizarea unor investiții care vor conduce la:
- îmbunătățirea condițiilor de manevră și navigație în condiții de siguranță;
- creșterea eficienței operatorilor și crearea posibilității de dezvoltare a mediului de afaceri portuar

- întărirea poziției actuale a portului Midia în regiunea Mării Negre și sistemului european de transport
- crearea unui bazin nou portuar în portul Constanța – zona Midia, asigură și inclusiv crearea unor dane special destinate navelor tehnice utilizate în realizarea serviciilor portuare, dar si accesibilitatea zonelor deservite, impactând pozitiv dezvoltarea capacității portuare.
 
Valoarea totală a investiției, fără TVA, este de 1.656.476.868,20 lei.  Durata totală de realizare a lucrărilor este de 112 de luni astfel:
  • Organizarea procedurii de achiziții publice+evaluare oferte – 6 luni;
  • Elaborarea proiectului tehnic de execuție și obținerea Autorizației de Construire – 10 luni;
  • Execuția lucrarilor – 60 de luni.
  • Perioada de notificare a defectelor - 36 luni
 
Pentru desfășurarea activităților comerciale specifice porturilor, se va amenaja o platformă cu suprafața de 356.285 mp în interiorului bazinului portuar din zona Midia și o platformă cu suprafața de 226.210 mp în zona lacului. Suprafața totală de teritoriu nou portuar exploatabil va fi de circa 582.495 mp.
 
Reamintim că în 2022 fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor” cod SMIS 153124, investiție finanțată prin Programul Infrastructura Mare 2014-2020 (+3). Valoarea investiției este de 82.947.750,24 lei (16,93 milioane euro), din care fonduri nerambursabile 59.544.166,16 lei, diferența fiind suportată de la bugetul de stat.



 
PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


 
Citește și:
CN APM Constanța va realiza un cheu în Portul Midia
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Afaceri Constanța Constanta South Container Terminal SRL, creștere spectaculoasă a profitului pe anul 2023

14 Jun 2024 668

Profitul Portului Constanța a crescut cu 70% în 2023, față de anul anterior. Cifra de afaceri sare de 100 de milioane de euro

14 Jun 2024 548

CN APM Constanța închiriază două platforme portuare, aflate în Portul Medgidia (DOCUMENT0

13 Jun 2024 578

CN APM Constanța închiriază mai multe spații din Clădirea Administrativă (DOCUMENT)

13 Jun 2024 528

Guvernul a decis. Două terenuri din Portul Constanța trec în concesiunea CN „APM“ Constanța

13 Jun 2024 493

CT Bus Autobuzele etajate revin pe traseu în acest weekend. Vezi de când încep să circule și liniile de noapte

13 Jun 2024 509

Firme Constanța Romar Oil SRL își închide mai multe sedii secundare

12 Jun 2024 539

Elevi din București și Ilfov, interesați de realizările lui Anghel Saligny din portul Constanța (FOTO)

12 Jun 2024 648

CN APM SA Patru milioane de lei pentru dragaj de întreținere în bazinele din Portul Constanța (DOCUMENT)

12 Jun 2024 385

Șofer la un pas de comă alcoolică, depistat în trafic în Portul Constanța. Ce valoare a indicat aparatul etilotest

12 Jun 2024 717

Țigări nedeclarate, descoperite la bordul unei nave sub pavilion Togo, sosită în Portul Constanța din Turcia

12 Jun 2024 397

A fost solicitat acord de mediu Drum de supraveghere în zona Midia din Portul Constanța, realizat de CN APM SA

10 Jun 2024 553

(VIDEO) Anticorupția în Portul Constanța! Institutul Național de Expertize Criminalistice, sesizat de Tribunalul Constanța într-un dosar al DNA

10 Jun 2024 872

LIVE VIDEO+TEXT Horia Constantinescu, primele declarații după alegerile locale de la Constanța (VIDEO)

10 Jun 2024 1234

Știri Constanța Peste 300 de turiști străini, sosiți cu navele de croazieră la Constanța

08 Jun 2024 791