Ministrul Educației, declarații despre rezultatele la Evaluarea Națională - Doar 6% au putut să scrie „perfect româneşte“

ministrul educatiei ultimii doi ani au fost o reala catastrofa educationala iar acest lucru se vede inclusiv
  • Alte observaţii semnalate de ministru au fost că 8% dintre elevi nu pot identifica o informaţie prezentată explicit.
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat joi, 23 iunie 2022, că doar 6% dintre elevi au rezolvat integral corect un exerciţiu care viza scrierea corectă, la proba de Limba şi Literatura Română de la Evaluarea Naţională, adică, doar 6% au putut să scrie „perfect româneşte“, iar la Matematică 10 plus 10 împărţit la 10 a creat probleme pentru 15% dintre elevi, informează Agerpres

„Dacă vorbim de detalierea itemilor la Limba şi Literatura Română, aş vrea să vă spun că itemii care au cel mai mare procent de rezolvare sunt: itemul 3 de la Subiectul I-B, care vizează identificarea sensului unui grup de cuvinte raportat la un context dat. 94% dintre elevi au reuşit să răspundă corect la acest item. Itemii 1, 2, 3, 4 şi 5 de la Subiectul I-A vizează identificarea informaţiilor din text. Între 87 şi 95% au reuşit să facă acest lucru. Aceştia au fost itemii care au generat rezultate bune în rândul elevilor", a spus Cîmpeanu într-o conferinţă de presă privind rezultatele înregistrate la Evaluarea Naţională.


Ministrul a arătat că au fost şi itemi cu un procent mic de rezolvare.

„Spre exemplu, itemul 8 de la Subiectul I-B. Doar 6% dintre elevi au rezolvat integral corect acest exerciţiu, care vizează scrierea corectă. Cu alte cuvinte, doar 6% au putut să scrie perfect româneşte. Este o concluzie tristă, dar importantă pentru a şti ce avem de făcut. Mai exact, verbele 'a vrea', 'a fi' sau substantivul 'stradă', adjectivul 'mândru' sau acordul pronumelui cu substantivul: 14% nu ştiu să scrie corect niciunul dintre cuvintele date la forma cerută. Itemul 5 de la Subiectul I-B, doar 43% dintre elevi ştiu să identifice verbele, 21% nu au identificat nici măcar un verb. Itemul 5 de la Subiectul I-B, doar 37% dintre ei ştiu să identifice corect o propoziţie principală şi una atributivă. Aceasta este competenţa aferentă clasei a VIII-a“, a arătat Cîmpeanu.


Alte observaţii semnalate de ministru au fost că 8% dintre elevi nu pot identifica o informaţie prezentată explicit în primul enunţ al unui text dat, iar 57% dintre elevi au probleme de scriere corectă, de ortografie şi de punctuaţie.

Referindu-se la proba de Matematică, Sorin Cîmpeanu a spus că itemii care a avut cel mai mare procent de rezolvare sunt itemul 3 de la Subiectul I, care vizează identificarea opusului numărului natural, 91% reuşind reuşit să răspundă corect la această întrebare".

„Itemii 1, 2 şi 6 de la Subiectul I şi itemii 1 şi 2 de la Subiectul al II-lea, care vizează identificarea unor elemente de bază din algebră şi geometrie, furnizate în contexte familiare - este vorba de ordinea operaţiilor cu numere naturale, de proporţie, de transferul în limbaj matematic al unei situaţii practice pentru a determina dacă un enunţ este adevărat sau fals, lungimi de segmente sau unghiuri opuse la vârf - a fost un subiect care a putut fi rezolvat între 84% şi 87% dintre elevi. Este o lucru bun“, a spus ministrul.


Pe de altă parte, Cîmpeanu a detaliat şi itemii cu cel mai mic procent de rezolvare la Matematică: itemul 4 b de la Subiectul al III-lea - doar 6% dintre elevi au rezolvat integral, corect itemul care viza modelarea unei configuraţii geometrice nefamiliare pentru a alege cea mai bună metodă de rezolvare şi folosire a asemănării triunghiurilor pentru a determina o relaţie între lungimile a două segmente.

Un procent mic de rezolvare a avut şi itemul 5 b de la Subiectul III - doar 12% dintre elevi au modelat o situaţie dintr-o configuraţie geometrică dată şi au folosit elemente de paralelism, proprietăţi ale trapezului dreptunghic, triunghiului dreptunghic şi ale centrului de greutate al unui triunghi pentru a determina lungimea unui segment, a explicat Sorin Cîmpeanu.

O altă observaţie referitoare la proba de Matematică evidenţiată de ministru este că 29% dintre elevi au fost punctaţi doar la Subiectele I şi II, care au conţinut doar itemi obiectivi, deci, nu au primit puncte pentru redactare.

„Cu alte cuvinte, 30% dintre elevi la această probă s-au rezumat la întrebările grilă. 15% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 1 de la Subiectul 1 - rezultatul calculului: 10 plus 10 împărţit la 10. Este o concluzie tristă. 10 plus 10 împărţit la 10 a creat probleme pentru 15% dintre elevi. Acest subiect a fost gândit ca având cel mai scăzut nivel de dificultate şi totuşi el a pus probleme pentru 15% dintre elevi. Se naşte în mod firesc întrebarea în ce măsură profesorii s-au ocupat de aceşti elevi, ştiut fiind faptul că începând cu clasa a V-a acest lucru ar fi trebuit să fie descoperit şi remediat. 47% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 6 de la subiectul al doilea, care cerea să se calculeze diagonala unui paralelipiped dreptunghic. Sunt elevi care au adunat lungimile laturilor, e o greşeală conceptuală. Deci, am putut să identificăm aceste greşeli tipice pentru a şti pe ce trebuie să insistăm. O să recomandăm profesorilor pe ce trebuie să insistăm“, a mai spus Sorin Cîmpeanu


Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ministerul Educației A fost aprobat noul regulament ce privește organizarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar

05 Jul 2022 494

Ministrul Sorin Cîmpeanu „Este o eroare dramatică pentru acel elev care știe că a făcut de 9,80 și s-a văzut pe liste cu 2,80“ (VIDEO)

01 Jul 2022 492

Care este cea mai mare diferenţă de notă după contestaţii la Evaluarea Naţională. Anunțul lui Sorin Cîmpeanu (VIDEO)

30 Jun 2022 457

Ministrul Educaţiei Programul „Masă caldă" va fi extins de la 150 la 300 de şcoli (VIDEO)

30 Jun 2022 515

Ministrul Educației „Este cea mai mare rată de promovare la Evaluarea națională din ultimii 12 ani“ (VIDEO+DOCUMENT)

30 Jun 2022 556

Ministrul Educației despre rezultatele la Bacalaureat și Evaluarea Națională. „La aceste rezultate bune a contribuit şi efortul părinţilor“

28 Jun 2022 454

Ministrul Educației Rata de promovare la bacalaureat este de 73,3%. Cel mai ridicat nivel de promovare din ultimii 10 ani

27 Jun 2022 519

Ministerul Educației demarează implementarea proiectului „Standardizare și evaluare unitară pentru sistemul de educație preuniversitar - STANDEV”

20 Jun 2022 545

Ministrul Educației „Ultimii doi ani au fost o reală catastrofă educaţională, iar acest lucru se vede inclusiv la examenul de Bacalaureat“

20 Jun 2022 579

USR. A început dezbaterea moţiunii simple împotriva ministrului Educaţiei (VIDEO)

20 Jun 2022 438

Ministrul Educației despre proba de Matematică a Evaluării Naţionale - „Subiectele au fost concepute în aşa fel încât să poată fi verificate şase competenţe generale“

16 Jun 2022 590

Două licee din județul Constanța câştigătoare la a XVII-a ediţie a Competiției Naționale „Şcoală Europeană”

09 Jun 2022 791

Program de cooperare în domeniul învățământului superior din România și Cuba

07 Jun 2022 546

Ziua Învățătorului Ministrul Educației. Temelia formării unei persoane se pune decisiv în primii ani de şcoală

05 Jun 2022 505

Noi măsuri aplicate în sistemul de educație din România Fără teze, fără medii semestriale

31 May 2022 928