07 May, 2024 12:21
575
Daniela MOLDOVEANU
În Monitorul Oficial a fost publicată Hotărârea 402/2024 pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 413/2010 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată rămase de expropriat, situate pe amplasamentul lucrării ''Varianta de ocolire a municipiului Constanţa'' km 0 + 000 - 21 + 861, judeţul Constanţa.
Potrivit documentului, patru proprietrai de terenuri din zona prin care va trece acest drum vor fi expropriați. Este vorba despre Trantu Adam, Trantu Aurelia, Ghiuri George-Orlando și Ghiuri Zoe.
Suprafața totală a terenului este de 23.000 mp, iar cea de expropriat este de 374 mp. Valoarea totală este de 3.182 lei.
Potrivit notei de fundamentare, „Varianta de ocolire a municipiului Constanţa” reprezintă un tronson al coridorului IV Paneuropean, care va asigura o legătură directă între România, centrul şi vestul Europei.
Această variantă de ocolire cu profil de autostradă, va avea o mare atractivitate pentru zonă, datorită reducerii considerabile a traficului din localitate destinat tranzitării municipiului Constanţa.
Varianta de ocolire a municipiului Constanţa, începe de la DN 2A situat în localitatea Ovidiu, de la podul dintre Poarta Albă – Canalul Midia. Traseul traversează municipiul Constanţa prin partea vestică şi se întâlneşte cu DN 3. Linia principală M 800 este intersectată înainte de a întâlni inelul secundar Palas; în continuare traseul trece prin vecinătatea comunei Cumpăna, apoi DN 39 este intersectat la km 8 + 000. Linia de cale ferată Constanţa Medgidia este intersectată, după care traseul ajunge la Constanţa Sud – Portul Agigea, Poarta 9.
Traseul reprezintă ruta optimă de a dirija traficul greu către Portul Constanţa, reducând cheltuieli de transport, ajutând la dezvoltarea economică locală si reducând emisia de agent poluant datorat traficului.
Sfârşitul proiectului este prevăzut a fi la Poarta nr. 9 a Portului Constanţa.
Principalele condiţii care au stat la baza stabilirii traseului actual al variantei de ocolire cu profil de autostradă au fost următoarele:
- asigurarea legăturilor cu principalele zone generatoare de trafic şi a zonelor de interes industrial;
- diminuarea impactului negativ asupra mediului;
- evitarea, pe cât posibil, a demolării construcţiilor existente;
- ocuparea unor suprafeţe de teren şi scoaterea din circuit a terenurilor slab productive sau neproductive;
- evitarea rezervaţiilor naturale, a celor de mare importanţă arheologică precum şi a zonelor împădurite;
- preluarea traficului prin construirea a 5 noduri rutiere, în vederea fluidizării acestuia şi evitării aglomerării traficului din municipiul Constanţa pentru cei care tranzitează, poziţionate după cum urmează: km 0 + 000 – Ovidiu NR 2A, km 5 + 687 - Poiana CR 89, km 11 + 177 – Valu lui Traian NR 3, km 13 + 563 – Cernavodă Constanţa A2, km 19 + 750 – Agigea NR 39;
- adoptarea pentru lucrările de artă a unor soluţii constructive care să permită inspecţia şi efectuarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii curente cu cheltuieli minime;
- încadrarea arhitecturală în zona străbătută de varianta de ocolire.
Citește și:
Lucrările pentru construcția variantei de ocolire a municipiului Constanța, în desfășurare (galerie foto)
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: