"Pentru Oil Terminal, 2004 a fost cel mai bun an din ultimii opt"

Interviu cu Gabriel Daraban, directorul general al societatii

Reporter: Luna ianuarie reprezinta pentru orice societate momentul bilantului. Cum a fost anul trecut pentru Oil Terminal?Gabriel Daraban: Potrivit calculelor facute pentru anul 2004, desi luna decembrie nu s-a incheiat din punct de vedere financiar-contabil, Oil Terminal prognozeaza un profit brut de 79 de miliarde de lei, cu mult peste previziunile noastre si peste bugetul de venituri si cheltuieli care a fost rectificat in luna septembrie.Reporter: Ce spune, concret, acest lucru?Gabriel Daraban: Acesta dovedeste clar ca anul care s-a incheiat a fost unul bun, fiind chiar cel mai bun din ultimii opt ani. Rezultatele reprezinta o consecinta a cresterii importurilor de titei, dar si a programelor indraznete de export realizate de principalii nostri clienti, respectiv SNP Petrom, Rompetrol Rafinare, Rafo Onesti, Carom Onesti, si LukOil. Totodata, in anul 2004 am depasit si targetul pe care ni l-am stabilit la jumatatea anului, pentru ca atunci ne-am dat seama ca programele trebuie modificate in functie de aceasta crestere a traficului de marfa, astfel ca am depasit pragul de 11 milioane de tone de produse petroliere rulate.Reporter: Va fi un rulaj de marfa mai mare anul acesta?Gabriel Daraban: Da, prognozele noastre sunt si mai indraznete si ne fac sa ne gandim la un rulaj de marfa care sa depaseasca 13 milioane de tone.Reporter: Oil Terminal a avut ani de zile probleme cu mediul. Ce faceti in acest sens?Gabriel Daraban: Anul care s-a incheiat a fost bogat in lucrari de reparatii si investitii. Se stie ca societatea a mostenit o infrastructura veche, care trebuie modernizata, iar aceste modernizari sunt facute in scopul conformarilor cu legislatia prevazuta de mediu precum si pentru siguranta functionarii instalatiilor.Reporter: Puteti detalia?Gabriel Daraban: Desigur. Printre lucrarile majore de investitii, finalizate anul trecut si in curs de finalizare in aceasta luna, se poate aminti modernizarea a doua rezervoare de 35.000 de metri cubi in Depozitul Sud. De asemenea, am sistematizat instalatiile de tragere si incarcare la benzina din Depozitul Sud, la trei rezervoare de 50.000 de metri cubi fiecare, aceasta fiind o investitie care ne va ajuta in continuare in reducerea consumurilor tehnologice. Un alt lucru important pe care ni-l dorim, constituind o provocare pentru noi, il reprezinta continuarea a ceea ce am inceput pentru diminuarea consumurilor tehnologice la clientii nostri, lucru care s-a si observat de la an la an.Reporter: Care este rezultatul acestor investitii?Gabriel Daraban: Desigur, toate se regasesc in profitul societatii, in protectia mediului, in imbunatatirea conditiilor de lucru pentru angajati. Tinand cont de cresterile la operarea de urean (UAN), ne-am propus sa repunem in folosinta Depozitul 2 B, care fusese trecut in conservare pentru ca necesita investitii deosebit de mari, din cauza consumului de agent termic, mai ales ca noi nu avem inca o centrala proprie in Depozitul Nord, astfel incat sa devenim independenti din punct de vedere al consumului de abur tehnologic.Aici vom realiza o gospodarie de UAN cu rampa de incarcare, mai ales ca rulajul prognozat va fi suficient pentru utilizarea la capacitate a instalatiilor noastre.Tot anul acesta vom demara un program investitional care consta in montarea de echipamente de securizare a fascicolului de conducte, indeosebi a celor din zonele Kilometrul 4-5 si Aurel Vlaicu, care sunt mai sensibile la eventualele tentative de sustragere de produse petroliere din conducte.Reporter: Concret.Gabriel Daraban: Vor fi montate echipamente de supraveghere a fascicolului de conducte, astfel incat in orice moment sa avem posibilitatea sa intervenim cu eroare de cativa centimetri in zona unde se poate produce un eventual atac asupra conductelor. Se va trece la pozarea supraterana a fascicolelor de conducte intre Depozitul Port si podul de la MinMetal, acest lucru fiind deosebit de important din punct de vedere al protectiei mediului, dar si in ceea ce priveste securizarea instalatiilor. Aici vor fi montate conducte noi, cu canivou din beton, cu base de preluarea eventualelor scurgeri, iar acest segment investitional face parte dintr-un program comun pe l-am stabilit cu Agentia de Protectia Mediului.Reporter: Oil Terminal are si niste probleme juridice legate de scandalul cu vama?Gabriel Daraban: Da, insa deja mare parte dintre ele au fost rezolvate. Ma refer aici la problema cu actele constatatoare pe care Directia Regionala Vamala ni le-a emis in numele nostru, desi noi nu suntem nici importatori, nici comisionari vamali, suntem simpli operatori portuari. Asa se face ca unul dintre cele mai importante procese a fost deja castigat, cu pronuntare definitiva din partea Curtii de Apel Constanta. Acum urmeaza celalalt proces, deosebit de important pentru Oil Terminal, pe care consideram ca avem toate sansele sa-l castigam, astfel incat societatea sa nu mai fie parte in procesele referitoare la titeiul importat de clientii nostri. Consideram ca decizia Curtii de Apel a fost una binevenita si la urmatorul proces se va lua in calcul hotararea initiala, desi aceste procese, ca forma si fond, sunt diferite.Reporter: Care a fost valoarea luata in discutie in cele doua procese?Gabriel Daraban: Imensa, chiar pentru o societate comerciala ca Oil Terminal. Astfel, valoarea actelor constatatoare a fost, in primul proces, de 570 de miliarde, iar la al doilea proces care cumuleaza toate actele constatatoare, de aproape sapte sute de miliarde de lei.Reporter: Ce va mai face anul acesta conducerea societatii?Gabriel Daraban: Activitatea noastra se va axa si pe seriozitatea angajatilor, luand toate masurile, astfel incat sa nu existe abateri disciplinare si sa nu se ajunga in situatia desfacerii contractelor de munca pentru nerespectarea contractului colectiv de munca de catre angajati.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Iranul a sechestrat un petrolier în Golful Oman

11 Jan 2024 959

Forţele ucrainene au atacat cu drone un depozit petrolier din regiunea Lugansk, aflată sub ocupaţie rusă

04 Dec 2023 684

Poluare pe mare în zona Farul Alb din Constanța! Miroase puternic a produse petroliere (GALERIE FOTO+VIDEO)

03 Dec 2023 1311

Atenție la buteliile cu gaz petrolier lichefiat! Sfaturi de la pompierii ISU Constanța pentru a evita o tragedie

08 Nov 2023 868

Apele Române Râu din țară, poluat cu un produs petrolier! (FOTO)

26 Oct 2023 793

Oil Terminal Constanța Șase companii din țară și străinătate sunt interesate de construirea unui terminal de bitum

24 Oct 2023 1425

Ministerului Apărării ucrainean „Ucraina a preluat controlul asupra Vîşki Boika (Turnurile Boiko)“

11 Sep 2023 1036

Oficial de la Ministerul Muncii. Se acordă ajutoare de urgență estimate la 1,5 milioane lei pentru familiile și persoanele afectate de explozia produsă la Crevedia

31 Aug 2023 867

Afaceri Constanța Cine va construi terminalul petrolier deținut de JT Oil Terminal Constanța?

15 Aug 2023 4237

Petre Frangopol, nume de seamă al ingineriei și chimiei născut la Constanța

26 May 2023 1425

DIICOT Doi cetățeni români și doi cetățeni kazahi, trimiși în judecată pentru evaziune fiscală. Prejudiciu uriaș

17 Feb 2023 1168

Undă verde de la mediu pentru viitoarea stație peco SOCAR, în Constanța. Unde va fi localizată

20 Sep 2022 2310

Dosarul „Motorina“, trimis în instanță, la Constanța Mai mulți șoferi acuzați de furt calificat! Procesul, amânat

13 Sep 2022 3646

Romgaz a finalizat cu succes tranzacția cu ExxonMobil pentru gazele din Marea Neagră

02 Aug 2022 1099

Verde pentru gazele din Marea Neagră! Anunț ANRE despre perimetrele Pelican şi Midia

15 Jun 2022 1256