Actualitate

Portul Ovidiu va fi modernizat şi extins. CN ACN SA Constanţa a solicitat acord de mediu (document)

Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile (CN ACN) SA vrea să modernizeze capacitatea de operare a Portului Ovidiu. În acest sens, a depus la Agenţia pentru Protecţia Mediului memoriul de prezentare a proiectului „Modernizare şi extindere capacitate de operare în Portul Ovidiu“, în vederea obţinerii acordului de mediu.
 
Investiţia cuprinde lucrări pentru dezvoltarea Portului Ovidiu, fiind prevăzută în strategia de dezvoltare a porturilor aflate în administraţia CN - ACN SA Constanţa, din Masterplanul pentru Transporturi 2014. Proiectul de modernizare şi extindere a capacităţii de operare în Portul Ovidiu cuprinde execuţia unui port nou pe malul stâng al Canalului Poarta Albă - Midia Năvodari în zona bazinului de întoarcere a navelor/barjelor şi modernizarea portului existent de pe malul drept.
 
Investiţia cuprinde doar lucrări de infrastructură şi spaţii necesare desfăşurării activităţii CN ACN SA. Reabilitarea, modernizarea şi extinderea construcţiilor existente în Portul Ovidiu actual se referă la: modernizarea drumului de acces în port şi a drumului de acces la dane; reabilitarea şi schimbarea destinaţiei danei de aşteptare amonte în dana de operare; reabilitarea platformelor existente pentru a prelua o sarcină maximă admisibilă de 5 t/mp; reabilitarea sistemului de protecţie a cheiului şi legare a navelor în timpul acostării; realizarea unei platforme de depozitare în spatele danei de aşteptare căreia i s-a schimbat destinaţia; împrejmuirea portului; realizarea unei clădiri administrative pentru personalul administrativ; realizarea lucrărilor necesare pentru asigurarea utilităţilor (apă şi energie electrică) la dane şi la clădiri; realizarea instalaţiilor şi prevederea dotărilor PSI; realizarea reţelei de canalizare menajeră şi a unei staţii de epurare monobloc; realizarea reţelei de canalizare pluvială în incinta portului; asigurarea iluminatului platformelor; realizarea unui sistem de securizare a portului.
 
Lucrările de extindere a portului pe malul stâng al canalului se referă la: realizarea a trei dane de acostare noi, cu o lungime totală de 360 m; realizarea platformei de depozitare în spatele danelor de acostare, a drumurilor din incintă şi asigurarea legăturii cu drumul naţional 2A; realizarea unei clădiri administrative; împrejmuirea incintei portului; realizarea lucrărilor de asigurare a utilităţilor (apă potabilă şi energie) la dane şi la clădiri; realizarea reţelei de canalizare menajeră şi a unei staţii de epurare monobloc pentru clădirea administrativă; realizarea reţelei de canalizare pluvială; realizarea reţelei de iluminat a incintei portuare; realizarea unei platforme pentru depozitarea deşeurilor menajere; realizarea unui sistem de securizare a incintei portului.

Justificarea necesităţii proiectului 

Portul a fost proiectat şi construit începând cu anul 1985, concomitent cu lucrările de realizare a canalului propriu-zis şi a ecluzei de la Ovidiu. La data realizării, Portul Ovidiu avea ca scop crearea condiţiilor necesare pentru operarea navelor (convoaie de barje) care transportau produse de carieră şi cărbune pentru termocentrala CET Ovidiu. În prezent, în Portul Ovidiu, pe platforma portului existent, se regăsesc diferiţi operatori care comercializează produse de carieră, iar la cheiuri operează nave (convoaie de barje) care transportă produse de carieră. La fronturile de acostare existente au apărut unele defecţiunile şi degradări care trebuie reparate, în caz contrar, degradările vor continua, punând în pericol atât structurile existente, cât şi activităţile care se desfăşoară pe platformele portuare.
 
Extinderea portului este necesară având în vedere cerinţele mari de operare în Portul Ovidiu; se înregistrează frecvent situaţii în care se operează barje sau nave în filă dublă. Operarea în filă
dublă este însă foarte dificilă şi riscantă din cauza diferenţei de pescaj care se creează pe măsură ce se descarcă/încarcă una dintre barje/nave şi care produce tensiuni mari în parâmele care le
leagă, existând pericolul înclinării celei mai puţin încărcate. Operarea în filă dublă conduce la diminuarea lăţimii de 90 m a şenalului navigabil cu cca 23 m, afectând astfel siguranţa
navigaţiei în zonă. Lucrările din prezenta investiţie conduc la valorificarea potenţialului existent al amplasamentului.

Date din proiect 

Platforma nouă de operare va avea o suprafaţă totală de 21.600 mp, cu lungimea de 360 m şi lăţimea de 60 m, fiind dimensionată pentru o sarcină de 5t/mp. Drumul proiectat va începe din zona podului rutier şi se intersectează cu drumul care duce către E87. Pentru malul stâng, accesul se face pe DN 2A (Constanţa - Ovidiu) şi, după ce se trece peste podul rutier ce traversează Canalul Poartă Albă - Midia Năvodari, va coborî pe breteaua care face legătură cu drumul de exploatare pe malul stâng al Canalului până în amplasament (zona bazinului de întoarcere nave).
 
Lucrările de reabilitare şi extindere la podul existent sunt prinse în proiectul de poduri. Drumul de acces la port traversează Valea Cogeagului, peste care este realizat un pod. Podul are trei deschideri de 18,0 m şi o lăţime de cca 6 m. În cadrul proiectului sunt cuprinse reabilitarea şi extinderea acestui pod. Lucrările de extindere prevăd realizarea unei lăţimi de 9 m a podului, realizarea a patru piloţi foraţi cu diametrul de 1.080 mm, extinderea rigolelor din dreptul pilelor, extinderea culeelor, montarea a câte trei fâşii cu goluri pe fiecare deschidere prin intermediul aparatelor de reazem (fix şi mobil), realizarea plăcii de suprabetonare pe toată suprafaţa podului, lăţirea rampelor de acces, inclusiv a plăcilor de racordare, refacerea structurii drumului pe întreaga lăţime a podului, parapet şi balustradă de protecţie.
 
În cadrul lucrărilor de reabilitare a podului existent s-au prevăzut următoarele lucrări: reabilitarea infrastructurii şi a suprastructurii podului prin remedierea tuturor defectelor menţionate în expertiza tehnică, dar şi refacerea hidroizolaţiei şi a sistemului rutier. Obiectele din port vor fi alimentate prin intermediul unui post de transformare nou, 20kV/0,4kV- 800kVA. Postul de transformare va fi echipat cu patru celule. Clădirea postului de transformare proiectat este amplasată în incinta obiectivului studiat şi este de tip prefabricat în anvelopă. Iluminatul aleilor, danelor şi platformelor din incintă se va face cu proiectoare de 1000W, IP66, 9000lm, 6100k, montate pe stâlpi de iluminat h=20m, câte şase pe un stâlp metalic. Corpurile de iluminat vor fi echipate din fabricaţie cu balastul necesar, încorporat în carcasa acestuia. Investiţia se va realiza în portul Ovidiu, situat pe Canalul Poarta Albă - Midia Năvodari, în aval de „portul de aşteptare aval“ al ecluzei de la Ovidiu şi în aval de bazinul de întoarcere a navelor (km 17+040 - km 17+280).
 
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta documentaţia depusă la APM Constanţa. 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

A fost aprobată componenţa Consiliului de Administraţie al CN ACN Constanţa SA. Ce remuneraţie vor primi membrii

22 Feb 2018 372

CN ACN Constanţa SA vrea să asigure automobilele din parcul auto. Cât va achita

10 Feb 2018 473

Depozitul de şlam, desfiinţat de CN ACN Constanţa

06 Feb 2018 430

Mandatul directorului general provizoriu al CN ACN, Daniel Georgescu, prelungit

27 Nov 2017 715

Ovidiu Sorin Cupşa, numit preşedinte al Consiliului de Administraţie al CN ACN (galerie foto)

27 Nov 2017 777

Obiectivele CN ACN SA, păzite de Zip Escort SRL (document)

14 Oct 2017 1035

Angajaţii CN ACN SA conduc automobile furnizate de Ţiriac Auto SRL (document)

04 Oct 2017 838

Ambient Building SRL va reabilita turnul de comandă de la Ecluza Năvodari. Ce sumă va încasa de la CN ACN Constanţa (document)

13 Sep 2017 1296

CN ACN SA achiziţionează un buldoexcavator de la o firmă franceză (document)

06 Sep 2017 883

Setconstruct SRL, preferată de CN ACN Constanţa. Ce va presta societatea şi pentru câţi bani (document)

30 Aug 2017 1039

GA & MA Activ Logystic SRL se va ocupa de reabilitarea drumului de acces la dana 12 - Port Basarabi (document)

23 Aug 2017 832

CN Administraţia Canalelor Navigabile SA Constanţa îşi înnoieşte parcul auto (document)

10 Aug 2017 548

CN ACN SA a primit răspuns de la APM Constanţa. Sunt vizate lucrările de consolidare a malurilor Canalului Dunăre - Marea Neagră

26 Jul 2017 910

CN ACN SA a decis cine se va ocupa de reabilitarea navei „Costineşti 3“ (document)

13 Jul 2017 978

CN ACN SA a solicitat aviz de mediu. Vrea să finalizeze lucrările de protecţie şi consolidare a malurilor pe sectorul Cumpăna - Agigea (document)

03 Jul 2017 821

Cine va executa reviziile tehnice periodice ale maşinilor din dotarea CN ACN SA (document)

08 Jun 2017 804

Reabilitarea navei „Costineşti 3“ goleşte conturile CN ACN SA cu 160.000 de lei (document)

02 May 2017 2996

Portul Luminiţa se modernizează. Cine face investiţia şi care este scopul (document)

29 Mar 2017 1220

Lucrări de modernizare la ecluza Năvodari! Cât va cheltui Administraţia Canalelor Navigabile (document)

17 Mar 2017 942

Cât va costa reabilitarea legăturilor rutiere de pe malul Canalului Dunăre - Marea Neagră

23 Feb 2017 936

Modernizarea ecluzelor de la Canalele Navigabile şi neregulile găsite de Curtea de Conturi

14 Feb 2017 1133

Foştii administratori ai CN ACN Aurelian Popa şi Cristian Ianca dau în judecată instituţia! Ce au solicitat

07 Feb 2017 1594

CN ACN SA Constanţa, la judecată cu AJFP Tulcea. Iată motivul!

02 Feb 2017 1057

CN ACN SA Constanţa îşi pregăteşte maşinile de iarnă (document)

21 Dec 2016 876

Cu sau fără primă - asta-i întrebarea! Ce angajaţi din Constanţa vor găsi sub brad daruri de la Moş Crăciun

17 Dec 2016 2293

CN ACN SA Constanţa caută firmă care să-i scoată din nămeţi (document)

28 Nov 2016 774

Nava „Costineşti 3“ va fi reabilitată. CN Administraţia Canalelor Navigabile SA va scoate din conturi peste 160.000 de lei (document)

11 Nov 2016 858

PSD, noi schimbări în CJC Lucian Lungoci renunţă la mandatul de consilier judeţean

23 Aug 2016 2572

Cui a atribuit un contract CN ACN pentru înlocuirea de balustrade (document)

23 Jul 2016 1942

Fabricate în anul 2015 şi cu dotări moderne CN ACN Constanţa cumpără două autoturisme şi două autoutilitare (document)

09 Dec 2015 1401

Ce bani „trimite“ Ministerul Transporturilor în Constanţa

07 Dec 2015 1418

Dorin Lazia a descris instanţei mecanismul prin care Strutinsky controla plăţile făcute de Apele Române, CN APMC şi ACN (rechizitoriu + document+galerie foto)

14 Nov 2015 4652

Îşi caută dreptatea la CNSC Al Stom Company SRL, nemulţumită de rezultatul unei licitaţii la CN ACN SA Constanţa (document)

03 Aug 2015 1495

Membru în Consiliul de Administraţie al CN ACN Consilierul judeţean Cornel Panait se poate lăuda cu o avere impresionantă (documente)

03 Aug 2015 2069

Lista de propuneri numără 21 de persoane ACN va avea un nou Consiliu de Administraţie

20 Jul 2015 1822

CN ACN Constanţa „bagă“ peste 300.000 de lei în reparaţia navei „Peştera” (document)

15 Jul 2015 1565

Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA vă informează

02 Jun 2015 841

UPDATE. Din cauza contractelor Expertissa SRL. Ce spune directorul ACN Daniel Georgescu, şeful CN ACN, a pierdut procesul cu ANI

27 Mar 2015 2273

CN ACN SA organizează o licitaţie publică pentru subconcesionarea unui teren de 677 mp din Agigea

29 Nov 2014 986

Acţionarii CN ACN SA Constanţa, convocaţi în Adunare Generală

27 Sep 2014 1147

Istoricul sediilor instituţiilor constănţene După trei ani de lucrări, clădirea în care funcţionează CN ACN a fost dată în folosinţă în anul 1985

23 Jun 2014 1050

Cum va arăta şi ce lucrări vor fi executate CN ACN Constanţa va reabilita taluzul pereat Canal Poarta Albă – Midia Năvodari (galerie foto)

13 Mar 2014 1655

CN ACN Constanţa a rămas fără şase milioane de lei în conturi. Vezi de ce

31 Jan 2014 2154

Cum a câştigat Zip Escort 65.667 lei de la CN ACN (proces-verbal + 2 documente)

24 Jan 2014 2546

Sume de sute de milioane de lei Ce bunuri şi servicii a cumpărat în acest an CN ACN Constanţa

14 Dec 2013 1733

Modernizare si reparatii echipamente hidromecanice Ecluza nr. 2 Navodari - 06.11.2013

06 Nov 2013 1105

Firma care a executat Callatis Therm pentru neplată a obţinut un contract la CN ACN Constanţa

18 Oct 2013 3177

Reparatii poarta buscata de serviciu si poarta buscata de reparatii Ecluza nr.1 Cernavoda - 16.10.2013

16 Oct 2013 996

Servicii de transport rutier persoane - 08.10.2013

08 Oct 2013 891

Licitaţie de două milioane de lei la CN ACN Constanţa

27 Aug 2013 2979