Actualitate

Portul Ovidiu va fi modernizat şi extins. CN ACN SA Constanţa a solicitat acord de mediu (document)

Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile (CN ACN) SA vrea să modernizeze capacitatea de operare a Portului Ovidiu. În acest sens, a depus la Agenţia pentru Protecţia Mediului memoriul de prezentare a proiectului „Modernizare şi extindere capacitate de operare în Portul Ovidiu“, în vederea obţinerii acordului de mediu.
 
Investiţia cuprinde lucrări pentru dezvoltarea Portului Ovidiu, fiind prevăzută în strategia de dezvoltare a porturilor aflate în administraţia CN - ACN SA Constanţa, din Masterplanul pentru Transporturi 2014. Proiectul de modernizare şi extindere a capacităţii de operare în Portul Ovidiu cuprinde execuţia unui port nou pe malul stâng al Canalului Poarta Albă - Midia Năvodari în zona bazinului de întoarcere a navelor/barjelor şi modernizarea portului existent de pe malul drept.
 
Investiţia cuprinde doar lucrări de infrastructură şi spaţii necesare desfăşurării activităţii CN ACN SA. Reabilitarea, modernizarea şi extinderea construcţiilor existente în Portul Ovidiu actual se referă la: modernizarea drumului de acces în port şi a drumului de acces la dane; reabilitarea şi schimbarea destinaţiei danei de aşteptare amonte în dana de operare; reabilitarea platformelor existente pentru a prelua o sarcină maximă admisibilă de 5 t/mp; reabilitarea sistemului de protecţie a cheiului şi legare a navelor în timpul acostării; realizarea unei platforme de depozitare în spatele danei de aşteptare căreia i s-a schimbat destinaţia; împrejmuirea portului; realizarea unei clădiri administrative pentru personalul administrativ; realizarea lucrărilor necesare pentru asigurarea utilităţilor (apă şi energie electrică) la dane şi la clădiri; realizarea instalaţiilor şi prevederea dotărilor PSI; realizarea reţelei de canalizare menajeră şi a unei staţii de epurare monobloc; realizarea reţelei de canalizare pluvială în incinta portului; asigurarea iluminatului platformelor; realizarea unui sistem de securizare a portului.
 
Lucrările de extindere a portului pe malul stâng al canalului se referă la: realizarea a trei dane de acostare noi, cu o lungime totală de 360 m; realizarea platformei de depozitare în spatele danelor de acostare, a drumurilor din incintă şi asigurarea legăturii cu drumul naţional 2A; realizarea unei clădiri administrative; împrejmuirea incintei portului; realizarea lucrărilor de asigurare a utilităţilor (apă potabilă şi energie) la dane şi la clădiri; realizarea reţelei de canalizare menajeră şi a unei staţii de epurare monobloc pentru clădirea administrativă; realizarea reţelei de canalizare pluvială; realizarea reţelei de iluminat a incintei portuare; realizarea unei platforme pentru depozitarea deşeurilor menajere; realizarea unui sistem de securizare a incintei portului.

Justificarea necesităţii proiectului 

Portul a fost proiectat şi construit începând cu anul 1985, concomitent cu lucrările de realizare a canalului propriu-zis şi a ecluzei de la Ovidiu. La data realizării, Portul Ovidiu avea ca scop crearea condiţiilor necesare pentru operarea navelor (convoaie de barje) care transportau produse de carieră şi cărbune pentru termocentrala CET Ovidiu. În prezent, în Portul Ovidiu, pe platforma portului existent, se regăsesc diferiţi operatori care comercializează produse de carieră, iar la cheiuri operează nave (convoaie de barje) care transportă produse de carieră. La fronturile de acostare existente au apărut unele defecţiunile şi degradări care trebuie reparate, în caz contrar, degradările vor continua, punând în pericol atât structurile existente, cât şi activităţile care se desfăşoară pe platformele portuare.
 
Extinderea portului este necesară având în vedere cerinţele mari de operare în Portul Ovidiu; se înregistrează frecvent situaţii în care se operează barje sau nave în filă dublă. Operarea în filă
dublă este însă foarte dificilă şi riscantă din cauza diferenţei de pescaj care se creează pe măsură ce se descarcă/încarcă una dintre barje/nave şi care produce tensiuni mari în parâmele care le
leagă, existând pericolul înclinării celei mai puţin încărcate. Operarea în filă dublă conduce la diminuarea lăţimii de 90 m a şenalului navigabil cu cca 23 m, afectând astfel siguranţa
navigaţiei în zonă. Lucrările din prezenta investiţie conduc la valorificarea potenţialului existent al amplasamentului.

Date din proiect 

Platforma nouă de operare va avea o suprafaţă totală de 21.600 mp, cu lungimea de 360 m şi lăţimea de 60 m, fiind dimensionată pentru o sarcină de 5t/mp. Drumul proiectat va începe din zona podului rutier şi se intersectează cu drumul care duce către E87. Pentru malul stâng, accesul se face pe DN 2A (Constanţa - Ovidiu) şi, după ce se trece peste podul rutier ce traversează Canalul Poartă Albă - Midia Năvodari, va coborî pe breteaua care face legătură cu drumul de exploatare pe malul stâng al Canalului până în amplasament (zona bazinului de întoarcere nave).
 
Lucrările de reabilitare şi extindere la podul existent sunt prinse în proiectul de poduri. Drumul de acces la port traversează Valea Cogeagului, peste care este realizat un pod. Podul are trei deschideri de 18,0 m şi o lăţime de cca 6 m. În cadrul proiectului sunt cuprinse reabilitarea şi extinderea acestui pod. Lucrările de extindere prevăd realizarea unei lăţimi de 9 m a podului, realizarea a patru piloţi foraţi cu diametrul de 1.080 mm, extinderea rigolelor din dreptul pilelor, extinderea culeelor, montarea a câte trei fâşii cu goluri pe fiecare deschidere prin intermediul aparatelor de reazem (fix şi mobil), realizarea plăcii de suprabetonare pe toată suprafaţa podului, lăţirea rampelor de acces, inclusiv a plăcilor de racordare, refacerea structurii drumului pe întreaga lăţime a podului, parapet şi balustradă de protecţie.
 
În cadrul lucrărilor de reabilitare a podului existent s-au prevăzut următoarele lucrări: reabilitarea infrastructurii şi a suprastructurii podului prin remedierea tuturor defectelor menţionate în expertiza tehnică, dar şi refacerea hidroizolaţiei şi a sistemului rutier. Obiectele din port vor fi alimentate prin intermediul unui post de transformare nou, 20kV/0,4kV- 800kVA. Postul de transformare va fi echipat cu patru celule. Clădirea postului de transformare proiectat este amplasată în incinta obiectivului studiat şi este de tip prefabricat în anvelopă. Iluminatul aleilor, danelor şi platformelor din incintă se va face cu proiectoare de 1000W, IP66, 9000lm, 6100k, montate pe stâlpi de iluminat h=20m, câte şase pe un stâlp metalic. Corpurile de iluminat vor fi echipate din fabricaţie cu balastul necesar, încorporat în carcasa acestuia. Investiţia se va realiza în portul Ovidiu, situat pe Canalul Poarta Albă - Midia Năvodari, în aval de „portul de aşteptare aval“ al ecluzei de la Ovidiu şi în aval de bazinul de întoarcere a navelor (km 17+040 - km 17+280).
 
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta documentaţia depusă la APM Constanţa. 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Cine va moderniza sistemul de măsurare a nivelului apei pe Canalele Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia (document)

11 Aug 2018 284

Consolidări de maluri şi lucrări de reabilitare la Canalul Dunăre - Marea Neagră, efectuate de firma soţiei defunctului Gabriel Căciuloiu (document)

09 Aug 2018 410

Cine va asigura revizia tehnică a automobilelor din parcul auto al CN Administraţia Canalelor Navigabile SA Constanţa (document)

24 Jul 2018 351

Ce decizii au fost luate în AGOA Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile SA

23 Jun 2018 557

Daniel Georgescu, numit în funcţia de director general provizoriu al CN ACN SA

08 Jun 2018 927

Canalul Dunăre - Marea Neagră o ia la vale! CN ACN Constanţa SA anunţă licitaţie pentru executarea lucrărilor de urgenţă (document)

11 May 2018 7699

Act adiţional la contractul de modernizare a ecluzelor încheiat între Romenergo SA şi CN ACN SA Constanţa (document)

30 Apr 2018 453

CN ACN SA Constanţa anunţă investiţii Malurile din zona ecluzei Cernavodă, reabilitate şi consolidate (document)

16 Apr 2018 716

Danele de operare din Portul Basarabi vor fi reabilitate. CN ACN SA, în aşteptarea răspunsului de la APM Constanţa (document)

13 Apr 2018 1309

A fost aprobată componenţa Consiliului de Administraţie al CN ACN Constanţa SA. Ce remuneraţie vor primi membrii

22 Feb 2018 822

CN ACN Constanţa SA vrea să asigure automobilele din parcul auto. Cât va achita

10 Feb 2018 727

Depozitul de şlam, desfiinţat de CN ACN Constanţa

06 Feb 2018 838

Mandatul directorului general provizoriu al CN ACN, Daniel Georgescu, prelungit

27 Nov 2017 1437

Ovidiu Sorin Cupşa, numit preşedinte al Consiliului de Administraţie al CN ACN (galerie foto)

27 Nov 2017 1412

Obiectivele CN ACN SA, păzite de Zip Escort SRL (document)

14 Oct 2017 1229

Angajaţii CN ACN SA conduc automobile furnizate de Ţiriac Auto SRL (document)

04 Oct 2017 1028

Ambient Building SRL va reabilita turnul de comandă de la Ecluza Năvodari. Ce sumă va încasa de la CN ACN Constanţa (document)

13 Sep 2017 1649

CN ACN SA achiziţionează un buldoexcavator de la o firmă franceză (document)

06 Sep 2017 1022

Setconstruct SRL, preferată de CN ACN Constanţa. Ce va presta societatea şi pentru câţi bani (document)

30 Aug 2017 1435

GA & MA Activ Logystic SRL se va ocupa de reabilitarea drumului de acces la dana 12 - Port Basarabi (document)

23 Aug 2017 1212

CN Administraţia Canalelor Navigabile SA Constanţa îşi înnoieşte parcul auto (document)

10 Aug 2017 720

CN ACN SA a primit răspuns de la APM Constanţa. Sunt vizate lucrările de consolidare a malurilor Canalului Dunăre - Marea Neagră

26 Jul 2017 1245

CN ACN SA a decis cine se va ocupa de reabilitarea navei „Costineşti 3“ (document)

13 Jul 2017 1100

CN ACN SA a solicitat aviz de mediu. Vrea să finalizeze lucrările de protecţie şi consolidare a malurilor pe sectorul Cumpăna - Agigea (document)

03 Jul 2017 1116

Cine va executa reviziile tehnice periodice ale maşinilor din dotarea CN ACN SA (document)

08 Jun 2017 940

Reabilitarea navei „Costineşti 3“ goleşte conturile CN ACN SA cu 160.000 de lei (document)

02 May 2017 3155

Portul Luminiţa se modernizează. Cine face investiţia şi care este scopul (document)

29 Mar 2017 1497

Lucrări de modernizare la ecluza Năvodari! Cât va cheltui Administraţia Canalelor Navigabile (document)

17 Mar 2017 1267

Cât va costa reabilitarea legăturilor rutiere de pe malul Canalului Dunăre - Marea Neagră

23 Feb 2017 1286

Modernizarea ecluzelor de la Canalele Navigabile şi neregulile găsite de Curtea de Conturi

14 Feb 2017 1439

Foştii administratori ai CN ACN Aurelian Popa şi Cristian Ianca dau în judecată instituţia! Ce au solicitat

07 Feb 2017 1980

CN ACN SA Constanţa, la judecată cu AJFP Tulcea. Iată motivul!

02 Feb 2017 1269

CN ACN SA Constanţa îşi pregăteşte maşinile de iarnă (document)

21 Dec 2016 984

Cu sau fără primă - asta-i întrebarea! Ce angajaţi din Constanţa vor găsi sub brad daruri de la Moş Crăciun

17 Dec 2016 2414

CN ACN SA Constanţa caută firmă care să-i scoată din nămeţi (document)

28 Nov 2016 851

Nava „Costineşti 3“ va fi reabilitată. CN Administraţia Canalelor Navigabile SA va scoate din conturi peste 160.000 de lei (document)

11 Nov 2016 989

PSD, noi schimbări în CJC Lucian Lungoci renunţă la mandatul de consilier judeţean

23 Aug 2016 2670

Cui a atribuit un contract CN ACN pentru înlocuirea de balustrade (document)

23 Jul 2016 2024

Fabricate în anul 2015 şi cu dotări moderne CN ACN Constanţa cumpără două autoturisme şi două autoutilitare (document)

09 Dec 2015 1510

Ce bani „trimite“ Ministerul Transporturilor în Constanţa

07 Dec 2015 1522

Dorin Lazia a descris instanţei mecanismul prin care Strutinsky controla plăţile făcute de Apele Române, CN APMC şi ACN (rechizitoriu + document+galerie foto)

14 Nov 2015 5141

Îşi caută dreptatea la CNSC Al Stom Company SRL, nemulţumită de rezultatul unei licitaţii la CN ACN SA Constanţa (document)

03 Aug 2015 1661

Membru în Consiliul de Administraţie al CN ACN Consilierul judeţean Cornel Panait se poate lăuda cu o avere impresionantă (documente)

03 Aug 2015 2168

Lista de propuneri numără 21 de persoane ACN va avea un nou Consiliu de Administraţie

20 Jul 2015 1981

CN ACN Constanţa „bagă“ peste 300.000 de lei în reparaţia navei „Peştera” (document)

15 Jul 2015 1712

Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA vă informează

02 Jun 2015 926

UPDATE. Din cauza contractelor Expertissa SRL. Ce spune directorul ACN Daniel Georgescu, şeful CN ACN, a pierdut procesul cu ANI

27 Mar 2015 2384

CN ACN SA organizează o licitaţie publică pentru subconcesionarea unui teren de 677 mp din Agigea

29 Nov 2014 1066

Acţionarii CN ACN SA Constanţa, convocaţi în Adunare Generală

27 Sep 2014 1240

Istoricul sediilor instituţiilor constănţene După trei ani de lucrări, clădirea în care funcţionează CN ACN a fost dată în folosinţă în anul 1985

23 Jun 2014 1115