Ziua Europeană a numărului de urgență 112 ISU Constanța ne spune povestea vocii de la 112

  •  Stăpânire de sine, prezență de spirit, capacitatea de a lucra în echipă – sunt doar câteva din caracteristicile unui bun dispecer 112
  •  Povestea vocii de la 112


În data de 11 februarie, sărbătorim Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112. Astăzi, aniversăm 18 ani de la înființarea Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență din România.


Pentru a înțelege mai bine ce reprezintă pentru angajații ISU Constanța această muncă, vă prezentăm povestea uneia dintre vocile din Dispeceratul Integrat ISU-SMURD-SAJ.


Septembrie, 2007. Dispeceratul ISU Constanța. Ora 08.00. Plutonierul adjutant șef Mariana Ursu pășea, pentru prima oară, în Dispeceratul Integrat ISU-SMURD-SAJ – pe scurt, ”dispeceratul” ISU Constanța. Era prima zi de practică profesională. Avea mari emoții și era nerăbdătoare să învețe cât mai multe despre această meserie.


Am iubit întotdeauna uniforma militară și am vrut mereu să ajut oamenii, să fac ceva care să conteze.


După o perioadă de trei luni în care am participat la cursuri de inițiere în cariera profesională, venise, în sfârșit, vremea să pun în aplicare ceea ce am învățat. Acea primă zi în dispecerat avea să mă marcheze profund. În jurul orei 11.30, a fost anunțat un incendiu. Imediat, două autospeciale au fost trimise la adresa indicată.


Am ținut permanent legătura, prin stație, cu colegii care au plecat la intervenție. Am avut mari emoții, recunosc. Era primul apel pe care îl preluam; mă gândeam și la cei care ne-au solicitat ajutorul, dar și la colegii mei pentru că știam că orice intervenție are un grad de risc și pentru salvatori. Aceasta a fost prima mea zi de muncă...”, își amintește plt.adj.șef Mariana Ursu.


Colega noastră se afla în dispecerat și în momentul în care a fost anunțat incendiul de la Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Constanța.


”În acea zi, numărul 112 a fost apelat de zeci de ori; oamenii sunau, panicați, să ne anunțe că <arde spitalul de la gară>. În dispecerat era o concentrare maximă; totul a fost contra-timp. Intervenția echipajelor noastre a durat opt ore. A fost o mobilizare incredibilă de forțe și mijloace; o atmosferă foarte încordată”, își amintește subofițerul ISU Constanța.


Plt.adj.șef Mariana Ursu este ”vocea” blândă și calmă care, în cei mai bine de 14 de ani de activitate, a răspuns la câteva zeci de mii apeluri venite din partea oamenilor care au avut nevoie de ajutor imediat. ”Aici, nu poți să fii individualist. Munca noastră este o muncă de echipă. Trebuie să dai dovadă de o foarte bună stăpânire de sine, să nu te lași ghidat de primul impuls, ori de emoții, să poți lua cele mai bune decizii. Toate aceste lucruri, însă, ți le însușești în timp, după luni, chiar ani de muncă.


Cel mai important este să ne detașăm de partea emoțională pentru a putea gândi cu celeritate și a acționa eficient și corect”, susține colega noastră.


Plt.adj.șef Mariana Ursu și-ar fi dorit ca fiul ei să devină pompier, însă drumul ales de acesta a fost altul: ofițer în marina civilă.

”Poate va face asta nepotul meu. Acum are trei anișori dar știe foarte bine ce face bunica lui. Înțelege și este mândru. Când va mai crește, îl voi lua cu mine să îi arăt dispeceratul, să vadă cu ochii lui cât de important este să ajuți, să fii acolo când oamenii au cea mai mare nevoie de tine”, a conchis subofițerul.


În decursul anului 2021, colegii noștri din dispeceratul ISU Constanța au preluat 21.152 de apeluri de urgență, cu 23,69% mai multe comparativ cu anul 2020.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Consiliul Județean Constanța s-a reunit astăzi în ședință de îndată. Ce s-a hotărât (VIDEO)

20 Dec 2023 933

Apelurile efectuate la Serviciul de urgență 112, vor fi localizate cu o mai mare precizie

26 May 2023 910

Șase constănțeni și un tulcean, beneficiarii unor ajutoare de urgență aprobate de Guvernul României

15 Nov 2022 1666

Campanie derulată de Poliția Română Apelul fals la 112 se pedepsește! Ce amendă pot primi cei care apelează abuziv numărul unic de urgenţe

15 Feb 2022 1523

Intervențiile pompierilor din acest weekend, la nivel național

25 Oct 2021 1096

Spitalul Județean Constanța Număr de telefon special pentru aparținătorii persoanelor bolnave de COVID-19, internate în spital

17 Dec 2020 5942

România celor două epidemii Ce ravagii fac COVID-19 și rujeola în țară. 150 de decese versus 64. Numărul de cazuri confirmate (document)

06 Apr 2020 2897

Cinci angajați ai Spitalului Militar "Dr. Aristide Serfioti" Galați, confirmați pozitiv cu COVID-19

27 Mar 2020 1245

Primăria Constanța, despre carantinarea celor 1.500 de români blocați în Italia, pe litoral

21 Mar 2020 6309

Celebră cântăreață, amendată cu 4.000 de lei după un apel fals la 112

20 Feb 2020 1809

Ajutoare de urgenţă Un copil din comuna Agigea cu probleme medicale a primit 7.000 de lei de la Guvernul României

09 Aug 2019 1751

Se caută posesorul numărului de înmatriculare CT 85 RMN

03 Apr 2018 4177

ISU „Dobrogea“ face angajări din sursă externă

14 Oct 2016 6584

Comunicat de presă Primăria Constanța

23 Jan 2016 2307

De luni va fi lansat numărul de urgență 113 pentru persoanele cu dizabilități de auz sau vorbire

23 Oct 2015 1922