Tipic românesc pe tronsonul de autostradă Cernavodă - MedgidiaPe A2 se lucrează după chipul şi asemănarea lui... Dorel (Galerie foto)

DESCHIDEREAutostradaDorel-autostrada1.jpgGlumele şi clipurile cu Dorel, cel veşnic certat cu munca, au devenit simptomatice pentru societatea actuală. Dorel este modelul românului care nu se omoară după programul fix, după termene limită pentru finalizarea lucrărilor, după seriozitate şi precizie. Este, mai degrabă, expresia unui balcanism periferic, a unei inconfundabile stări de lene.

Un lucru făcut de Dorel este, foarte probabil, prost făcut sau lipsit de logică. Ei bine, proiectul Autostrăzii Soarelui pare să fie (şi) după chipul şi asemănarea unui Dorel. Nu susţinem că autostrada în sine este prost făcută, că asfaltarea ar avea nereguli. Ritmul şi mai ales modul în care se lucrează lasă, însă, de dorit.

Atunci

În urmă cu aproximativ trei luni era inaugurat tronsonul Cernavodă - Medgidia din Autostrada Soarelui (A2), tronson deschis circulaţiei chiar de către premierul Victor Ponta, cel care, am mai spus-o, nu ezita la momentul respectiv să mărturisească faptul că nu îşi asumă proiectul lucrării. Pe acest tronson se circulă în regim de drum naţional, cu 80 de kilometri pe oră.

Lucrările la porţiunea cuprinsă între Cernavodă şi Medgidia din A2 s-au derulat cu dificultate. Asta pentru că francezii de la Colas (firma care a câştigat, iniţial, licitaţia) nu au respectat graficul lucrărilor, motiv pentru care contractul a fost reziliat. A urmat apoi o nouă licitaţie organizată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, licitaţie câştigată de consorţiul Astaldi SPA - Max Boegl.

Acum

Aşa cum am atras atenţia şi în alte ediţii, lucrurile nu s-au întâmplat aşa cum a declarat, chiar în ziua inaugurării, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu: „Există un grafic care s-a actualizat de când s-a instalat Guvernul Ponta, sperăm ca în luna august să fie finalizată (n.r. - Autostrada Soarelui). La sfârşitul lunii august, da". În prezent, pe tronsonul Cernavodă - Medgidia încă se circulă pe o singură bandă pe fiecare sens de mers, pe porţiune de 21 de kilometri.

Locul lui Dorel în poveste

autostradadorel-autostrada2.jpgÎn urmă cu trei săptămâni remarcam existenţa grupurilor sanitare la care se lucrează, utilaje încă prezente la faţa locului şi parapete nefinalizate. Există, însă, o noutate şi anume apariţia, dincolo de parapete, a unor cratere de mari dimensiuni. Sunt, mai exact, nişte gropi adânci de aproximativ un metru, cu un diametru de până în metru, altele cu laturi mult mai mari, în care, după toate semnele, se pare că vor fi „plantaţi" nişte stâlpi. Sau nişte panouri avertizoare. Interesant este, însă, că aceste gropi pe care le-am putea numi generoase au fost făcute după ce asfaltul a fost turnat. Deci după finalizarea procesului de executarea tuturor lucrărilor tehnologice stabilite de proiectant Altfel spus, împotriva oricărei logici.

De ce se fac gropi pe marginea A2 acum, când lucrările de asfaltare au ajuns la final? De ce se derulează lucrurile ca şi când proiectul ar depinde de un Dorel naiv şi ilogic?

Am încercat să luăm pulsul lucrărilor de la Marian Dima, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa. De la el ne-am fi dorit, de asemenea, să aflăm povestea gropilor şi a stricăciunilor care se fac în autostradă după ce s-a terminat lucrarea. Acesta nu a răspuns apelurilor şi mesajelor noastre. În eventualitatea în care ne va transmite, totuşi, un punct de vedere, acesta va fi publicat într-o ediţie viitoare.

Desigur ne va spune că noi jurnaliştii nu pricepem la drumuri, sau că lucrarea nu a costat cine ştie ce în plus sau că nu sunt decât câteva găuri suplimentare în bugetul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

Oricum povestea cu Dorel rămâne o realitate şi poate fi răstălmăcită în fel şi chip între Cernavodă şi Medgidia, pe Autostrada Soarelui.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Anunțul de ultimă oră al Poștei Române, referitor la pensii

03 May 2024 516

Cazul City Insurance SA - cel mai mare faliment din istoria recentă a României! Tribunalul București anunță noul termen

01 May 2024 411

Momente de senzație la Ziua Porților Deschise, pe Aeroportul „Delta Dunării“ Tulcea(Galerie FOTO)

26 Apr 2024 583

UPDATE Premieră la Constanța a documentarului "Nasty", care explorează viața și cariera legendarului sportiv Ilie Năstase (GALERIE FOTO + VIDEO)

26 Apr 2024 871

Editorial Justiția este oarbă și uneori cam lentă

26 Apr 2024 608

Baschet CSM Constanța a cedat dramatic în primul meci cu BC CSU Sibiu

25 Apr 2024 665

Petre Roman și Gelu Voican Voiculescu, puși sub acuzare în dosarul Mineriadei

25 Apr 2024 494

Artistul fenomen al momentului, Burna Boy, vine în premieră în România la Untold

25 Apr 2024 373

Dosarul Mineriada Gelu Voican Voiculescu, fost viceprim-ministru, a ajuns la Parchetul General! Ion Iliescu va fi audiat acasă

25 Apr 2024 618

Fostul premier Petre Roman pus din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei din iunie 1990

25 Apr 2024 555

Ce performanță! După Cupa României, baschetbalistele de la CSM Constanța au câștigat și Liga Națională! Sunt campioanele României! (GALERIE FOTO + VIDEO)

23 Apr 2024 788

Evaluate la peste 400.000 euro Peste 63 hectare plantație viță de vie deținute de Premier Drinks SRL în Murfatlar și Poarta Alba, județul Constanța, scoase la licitație (DOCUMENT)

23 Apr 2024 778

MApN Acord de cooperare în domeniul apărării între România și Republica Coreea semnat, în premieră, la Seul

23 Apr 2024 262

Documentarul despre viața și cariera lui Ilie Năstase va rula în premieră la Constanța (GALERIE FOTO)

22 Apr 2024 448

Spectacolul în premieră „Scrisoarea unei necunoscute”, la Teatrul Jean Bart din Tulcea

20 Apr 2024 584