Editorial Statutul dascălilor şi involuţia unei categorii sociale

Pentru că instituţia de învăţământ, oricare ar fi ea, ar trebui să aibă efecte considerabile asupra personalităţii elevului, se pune problema ce anume ar putea fi de dezvoltat în generaţia de azi, când modelele de dascăli nu mai sunt cele de odinioară. Elevii au încetat de mult să mai fie priviţi ca oameni în devenire, personalităţi în formare. Sunt priviţi ca unelte ale muncii, obiecte de exploatat (poate mai iese o meditaţie, un cadou de Paşti sau de Crăciun). Nu voi înceta niciodată să bat obrazul celor care vând atât de meschin viitorul copiilor noştri, prin favorizarea copiilor cu posibilităţi materiale în detrimentul celor cu posibilităţi medii spre limitate.
 
Că Guvernul nu se gândeşte la viitorul acestei ţări îşi poate da seama oricine după modul în care îşi tratează dascălii, după felul în care îi salarizează şi după cum îi agresează zilnic cu tot felul de cerinţe (de la hârţogăraie nelimitată la modul în care sunt organizate concursurile de ocupare a posturilor în învăţământ). În asemenea condiţii, ce pretenţii şi ce aşteptări să mai avem de la profesorii noştri, aceşti mentori spirituali care trăiesc la limita subzistenţei?
 
Am plecat tot timpul de la premisa că, dacă te mulţumeşti cu puţin, într-o zi nu vei mai primi nimic.
 
Iată „îndatoririle” profesorilor, educatorilor:
1. Să fie permisă doar următoarea avere: îmbrăcăminte modestă, eventual de mâna a doua, încălţăminte doar de sezon, cele necesare muncii, cărţi de la anticariat, alimente de la cantina săracilor. Tot ce rămâne aparţine azilurilor de bătrâni, unde oricum vor ajunge.
2. Să-şi câştige existenţa de pe o zi pe alta, sau, în cel mai bun caz, de la avans la lichidare, să-şi programeze viitorul în termeni de salariu, iar singura satisfacţie să fie că acesta va veni la timp pentru a-şi permite să plătească datoriile care s-au acumulat între timp.
3. Să nu muncească pentru alt salariu decât pentru echivalentul subzistenţei pe două zile (în funcţie de zonă).
4. Viaţă cât se poate de cumpătată, să mănânce doar strictul necesar, de pildă în limitele „soldei” minime, care este şi cea maximă: pâine, salivă, ţigări.
5. Să se laude între ei care o duce mai prost, care are întreţinerea mai mare de plătit, care are mâncare mai puţină de gătit.
6. Să-şi ascundă cât mai bine posibil anumite realizări, ca nu cumva să se creadă că o duc bine, dar să strige în gura mare toate nemulţumirile, care oricum nu vor dispărea.
7. Să se „mândrească” tot mai des cu statutul lor şters, mediocru şi sărman, care oricum depinde mai mult de meditaţiile date elevilor decât de „soldă”, statut social, care abia dacă se mai agaţă de creta albă ce-o ţin între degete decât de credinţa că ei ar putea fi ceva mai mult decât nişte profesori, poate nişte îndrumători.
 
În concluzie, să dăm Cezarului ce-i al Cezarului. În cazul acesta, Cezarul fiind copilul, simbol al viitoarei generaţii, iar ceea ce am arătat mai sus, modelul dezumanizat pe care societatea îl aduce şi-l plantează în faţa lui, ca apoi să mai aibă ridicola pretenţie ca acest model să fie ascultat sau urmat.

Însă a cui e vina: a copiilor că trebuie educaţi sau a profesorilor că trebuie să supravieţuiască?!

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

SALIM MEMET

12 Nov, 2016 06:22

Cu exceptia partii introductive, referitoare la meditatii si micile atentii:nu toti prof.dau meditatii si nu primesc mici atentii.Partea finala se incheie cu o intrebare,raspunsul ar fi : societatea in care traim ,politicul care preseaza domeniul de activitate ptr.atingerea scopului personal.In rest ,un material bun,ancorat in realitate ,felicitari, stimata doamna. S.M.

Articole asemanatoare

Maarif Instituții Internaționale de Învățământ SA continuă demersurile pentru edificarea campusului școlar din orașul Ovidiu, județul Constanța

30 Apr 2024 346

Licitații Tulcea Școala Gimnazială Carcaliu, dotată cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale de firmele Woodart SRL și Abitek Devices SRL (DOCUMENTE)

28 Apr 2024 530

“CONSTRUIESC DE MIC, CU BRICK” – atelier de creatie sustinut de Brick Romania in institutiile de invatamant constantene

26 Apr 2024 473

Ministerul Educației Ghid de întrebări și răspunsuri - Ce acte sunt necesare pentru înscrierea copilului la grădiniță

24 Apr 2024 436

Licitații Tulcea Woodart SRL va dota Școala Gimnazială Ostrov cu mobilier și materiale didactice (DOCUMENT)

19 Apr 2024 376

Licitații directe CJC cumpără servicii de publicitate aferente unui proiect finanțat prin PNNR. Despre ce este vorba?

16 Apr 2024 529

Primăria Tuzla, județul Constanța, organizează licitația pentru achiziția de mobilier școlar și echipamente digitale

14 Apr 2024 474

Centrul Militar Zonal Constanța Înscrierile pentru instituțiile de învățământ superior militar sunt în toi

13 Apr 2024 486

Facultatea de Medicină a Universității Ovidius din Constanța celebrează 34 de ani de învățământ medical constănțean

12 Apr 2024 598

ISJ Județul Constanța, lider în țară la numărul de proiecte acceptate, depuse de liceele agricole

12 Apr 2024 585

Licitații Constanța Licitație pentru dotarea cu echipamente digitale a liceului „Emil Racoviță” din Techirghiol. Când va avea loc (DOCUMENT)

03 Apr 2024 499

Etapa județeană a Concursului de creativitate ”Speak Out”, ediția a XVI-a la Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” Constanța (FOTO)

02 Apr 2024 700

Licitații Constanța Primăria Topalu, achiziție de la o firmă din Ploiești care vizează Școala Gimnazială nr. 1 din comună (DOCUMENT)

01 Apr 2024 557

Părinții din Constanța susțin instalarea sistemelor de supraveghere audio-video în unitățile de învățământ preuniversitar

01 Apr 2024 501

Primăria comunei Costinești, județul Constanța dotează cu mobilier și materiale didactice Școala Gimnazială „Mihai Eminescu“ (DOCUMENT)

29 Mar 2024 614