Navigatori prin corespondenta

Doua sute cincizeci de dolari atestatul IMO

Marinarii arabi se scolesc la Constanta la "fara prezenta" ori dau pe acolo numai sa se spuna ca au fost * Aceste cursuri sunt fictive, atata timp cat "scolarii" nu participa la ore * Unii dintre cursanti nici nu se afla in Romania cand ar trebui sa fie la cursuri * In acest timp, romanii stau la coada sau beneficiaza de un "discount" la spaga de 200 dolari

Scolile superioare de marina din Romania - Academia Navala "Mircea cel Batran" si Universitatea Maritima Constanta - alaturi de Centrul de Pregatire si Perfectionare a Personalului din Marina Civila, sunt institutii recunoscute pe plan international. Cele trei structuri de invatamant pregatesc personal navigant, care la finalul cursurilor este atestat conform cerintelor International Maritime Organization. Absolventii Academiei Navale, ai Universitatii Maritime si cursantii Centrului de Pregatire sunt acceptati pe piata occidentala a muncii. CPPMC organizeaza cursuri de instruire atat pentru personalul navigant cu studii superioare, cat si pentru personalul navigant fara studii superioare. Aceste cursuri sunt obligatorii pentru orice persoana care are calificare in domeniu si care doreste sa obtina brevetul de ofiter (mecanic, electrician, punte) sau certificatul de capacitate (marinar, motorist, tubulator, pompagiu). Aceste acte certifica in plan international pregatirea personalului navigant. Ulterior obtinerii acestor acte, capitaniile elibereaza, la cerere, carnetele de marinar, care tin loc de pasaport pe perioada cat navigatorii, indiferent de functie, se afla la bordul navelor. Aceste documente sunt folosite la angajarea personalului navigant pe navele straine si au devenit obligatorii la semnarea contractelor cu marile companii de transport maritim. Dupa ce flota maritima comerciala de stat a fost pierduta, personalul navigant a ramas fara obiectul muncii si a trebuit sa caute de lucru la armatori straini, ce impuneau o pregatire conforma cu toate reglementarile internationale din domeniul transporturilor navale. Inspectoratul Navigatiei Civile Romane a impus, pe parcursul ultimilor ani, o serie de cursuri cerute de International Maritime Organization. Fara aceste cursuri personalul navigant nu poate intra in posesia brevetului, a certificatului de capacitate si, implicit, a carnetului de marinar. Pe langa aceste cursuri, Inspectoratul Navigatiei Civile a trecut, de aproximativ un an si jumatate, la un program de inventariere a brevetelor si certificatelor de capacitate care sunt in posesia marinarilor. Scandalurile provocate de emiterea unor astfel de documente fictive sunt pe cale de a se repeta. Mentionam ca, in urma cu aproximativ sapte ani, astfel de acte au fost utilizate de persoane ce nu aveau de-a face cu meseria de marinar, dar care se foloseau de ele pentru a emigra ilegal. Pentru a putea efectua aceasta inventariere, INC a impus un nou document, care se numeste atestat. Aceste noi reglementari au adus in legalitate personalul navigant inregistrat la capitaniile romanesti.

Marinari arabi scoliti de CPPMC prin corespondenta

INC este, in prezent, o institutie credibila in fata organizatiilor maritime internationale. Departamentul de Port State Control, din cadrul inspectoratului, lucreaza in prezent la un regulament portuar care se va aplica in toate porturile riverane Marii Negre si care va avea ca baza regulamentele aplicate in porturile din tarile dezvoltate. Avertismentele venite de la Interpol cu privire la eliberarea brevetelor, carnetelor de capacitate si a noilor carnete de marinar atrag atentia personalului inspectoratului si al capitaniilor, care isi desfasoara activitatea in cadrul departamentelor de eliberare carnete si brevete, asupra faptului ca nu sunt admise greseli. Cu toate acestea, exista si brese. Este cunoscut faptul ca armatorii din tarile arabe au cele mai vechi nave si folosesc personal navigant necalificat. In general, marinarii arabi nu sunt acceptati la companiile de navigatie serioase. Putini reusesc sa-si faca rost de documente acceptate de inspectorii IMO. Navele inregistrate in porturile din tarile arabe nu ating porturile occidentale, americane si alte porturi in care sunt in vigoare reglementarile IMO. Din cauza situatiei tehnice precare si a lipsei documentelor in conformitate cu IMO, navele arabilor risca aresturi interminabile si, in final, chiar pierderea navelor. In porturile din Marea Neagra, aceste nave mai sunt inca tolerate pana la intrarea in vigoare a noului regulament. Armatorii arabi nu sunt amendati drastic, iar echipajele care navigheaza pe baza de pasaport sunt tolerate. Aceasta schema de echipaj poate favoriza emigratia ilegala, mai ales ca in calculatoarele Politiei de Frontiera nu apar cei care se debarca fara sa declare in porturile romanesti. De curand, am aflat despre o situatie care ne-a surprins. La Centrul de Pregatire si Perfectionare a Cadrelor din Marina Civila sunt organizate cursuri IMO pentru personalul navigant nebrevetat din Siria. Aceste cursuri sunt fictive. Marinarii sirieni nu prea participa la cursuri, dar in final primesc diploma pe care, culmea, si semneaza. Se pare ca unii dintre acestia nici nu prea sunt prin tara. In timp ce marinarii romani asteapta luni de zile pana ajung sa fie inscrisi la cate un curs, pentru sirieni conducerea CPPMC organizeaza curs dupa curs si elibereaza documente fara sa fie ridicate personal de marinarii sirieni. Se vehiculeaza sume astronomice in jurul acestor cursuri. Se spune ca arabii platesc cate 250 de dolari spaga pentru fiecare cursant. In afara taxelor care se platesc cu chitante. Navigatorii romani, care sunt conditionati de plecari si nu pot astepta un curs, dau si ei 50 de dolari pentru a intra peste rand la curs. Anul trecut, pe data de 11 septembrie, americanii au avut o experienta trista cu cativa cursanti care au absolvit cursurile de pilotaj pentru aparatele Boing 747. La Constanta, autoritatile maritime romane, contra cost, isi ofera serviciile fara prea multe rezerve, ba mai mult, nici nu prea tin la eticheta si trec cu vederea o situatie inacceptabila. Suntem curiosi in ce limba se inteleg profesorii si cursantii arabi, care nu cunosc limba engleza. Credem ca nu exista probleme de comunicare, mai ales ca acestia nici nu frecventeaza cursurile.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

73 de ani de la nașterea actorului, regizorului și scriitorului constănțean Vasile Cojocaru

17 Jan 2023 2735

#DobrogeaDigitală „Pentru Tafrali, Dobrogea a fost o datorie”

09 Nov 2021 3238

Jurnalist cunoscut, audiat la DIICOT într-un dosar de trafic de droguri. Cine sunt celelate persoane audiate în dosar

16 Jul 2018 3427

Traian Băsescu speră la o redefinire a abuzului în serviciu de către judecătorii CCR

30 May 2016 3466

MAE Atenționare de călătorie Danemarca

03 May 2016 3812

Interviu online cu Robert Boroianu, candidatul PNL pentru Consiliul Judeţean „După 16 ani de administraţie a echipei PSD Constanţa, avem o situaţie dezastruoasă atât la nivel local, cât şi la nivel judeţean!”

30 Apr 2016 6214

Angola – Epidemie de febră galbenă

18 Mar 2016 2682

Plaja Modern, scapă de imaginea dezolantă Se anunţă amenzi pentru cei care nu fac curat

15 Mar 2016 5247

Comisia Europeana lansează Raportul de țară 2016

09 Mar 2016 3006

Comunicat PNL Constanta

08 Feb 2016 3038

Atenţionare de călătorie SUA - Condiții meteorologice severe pentru zonele de Nord - Est și Est, Washinhton DC și metropola New York

22 Jan 2016 3033

Atenţionare de călătorie Turcia – Anulare zboruri de pe aeroporturile din Istanbul

19 Jan 2016 2691

Atenţionare de călătorie Bulgaria – coduri de vreme rece, ninsori și polei

06 Jan 2016 2792

Atenţionare de călătorie Belgia – grevă în sistemul feroviar din capitala Bruxelles și din sudul țării

04 Jan 2016 2777

Ungaria – reglementări privind circulaţia camioanelor în perioada Crăciunului

21 Dec 2015 2778