Iulian Cristache, președintele FNAP „Din 22 februarie încep testele de antrenament pentru examenele naționale”


Prezent joi, 11 februarie, la Ministerul Educației, Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar, a adus în atenția ministrului Sorin Cîmpeanu o serie de doleanțe ale celor pe care îi reprezintă și pe care le-a făcut publice spre informarea tuturor celor interesați.

De asemenea, a mai anunțat că începând cu data de 22 februarie, treptat, vor începe testele de antrenament pentru examenele naționale.
 
Iată care sunt subiectele discutate de reprezentantul FNAP cu ministrul Educației:
„1. Am adus în atenție problema celor care stau online. Din păcate, unii dintre ei sunt persecutați, neavând parte de PREDARE SINCRON, deși există posibilitatea să primească informația live. Unii profesori se comportă incalificabil, mă întreb dacă au și dumnealor copii sau nepoți. Cum ar reacționa dacă ar avea parte de același tratament?
2. Masca la ora de sport. Clar că este nevoie de o metodologie care să țină cont de dotarea unităților de învățământ. Dacă ai o sala mare, se poate renunța la mască. Și cred că ora de sport trebuie să se rezume la un minim de mișcare, conform contextului și condițiilor, să nu necesite efort mare. Este doar un punct de vedere, nu cred că trebuie să vorbim de 10 ture de sală, de sporturi care necesită contact și alte asemenea. Fiecare profesor de sport, sunt sigur, știe cum să facă o oră atractivă, fără a scoate "untul" din elevi.
3. Am discutat și de scandalul organizării olimpiadei de matematica. Dl. profesor Gologan are nevoie de sprijinul tuturor, școala românească nu trebuie să renunțe la competiție, performanta și tradiție. Cu atât mai mult cu cât vorbim de muncă benevolă, în weekend, cu ajutorul profesorilor dedicați.
4. Am solicitat o atenție sporita la modul în care vor fi redactate subiectele pentru BAC și EN. În actualul context, după un an de online, modul de redactare al subiectelor si  cerințele examenelor nationale să fie clare, fără să creeze confuzii,  si să nu cuprindă termeni academici peste nivelul lor de pregatire și intelegere.
5. Organizarea de simulari pentru examenele nationale, în luna martie, pentru toate materiile de examene, cu subiect unic pe țară, conform modelului de subiecte care se va da la Evaluarea Națională și Bacalaureat .
Răspuns ME: Simularile vor fi la finalul lunii martie.
• Pentru EN, în ultimele 3 zile, pentru BAC, după 22 martie. Datele sunt aproximative.
6. Corectarea lucrarilor de la simulare de către profesorii care au parcurs cursurile de formare pentru corectori și care vor corecta și lucrările de la EN, dupa bareme puse la dispoziție odata cu subiectele;
Acest tip de corectare (realizată de către profesorii formati pentru a fi corectori) ar putea fi o radiografie a modului în care s-a predat programa acestei generații  și a nivelului de pregatire al elevilor de clasa a VIII-a. Apreciem că dacă lucrarile de la simulare ar fi corectate de profesorii din aceeasi instituție de invatamant ar fi un grad mare de subiectivism ce nu ar ajuta elevii, parintii, profesorii si nici sistemul de învățământ.
Răspuns ME: Propunerea este imposibil de îndeplinit, a rămas de analizat dacă lucrările vor fi corectate măcar de profesorii de la alte clase.

7. Punerea la dispozitia elevilor de clasa a VIII-a a mai multor teste de antrenament pe săptămână, unul fiind insuficient, deoarece aceasta generatie nu a beneficiat de teste de antrenament ca si celelalte generatii, iar un singur test pe saptamana limitează elevii care au dorinta de a se pregati suplimentar, dat fiind faptul că nu toți au posibilitatea financiară să cumpere culegeri.
În final, a rămas să vedem dacă se pot redacta câte două teste pe săptămâna.
8. Evaluarea posibilități desfășurări cursurilor in format fizic a elevilor scolilor gimnaziale speciale;

9. Luare de pozitie a ME în privinta directorilor care solicită declarații părinților care refuză să semneze Formularul de acord pentru testarea rapidă Covid
10. Stabilirea unei durate clare a orelor de curs atât pentru prezenta fizică la școală cât și pentru orele on-line;
11. În scenariul roșu, clasele terminale să aiba prezența fizică la școală,  cu exceptiile prevazute pentru cei care pot solicita on-line.
12. In liceele vocaționale, orele de muzica să se susțină față în față. In sală este doar profesorul si elevul. Se poate respecta distanța. ISJ-urile nu își asumă să aprobe solicitarile liceelor de arte;
13. Discutii cu APL pentru a asigura  tuturor școlilor resursele necesare pentru crearea conditiilor de siguranță igienico-sanitară”.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ministerul Educației cere inspectoratelor școlare să implementeze măsuri privind participarea elevilor la examenele naționale

11 Jan 2024 879

Ministrul Educației „Ne dorim digitalizarea evaluării pentru toate examenele naţionale“

25 Sep 2023 756

Sondaj de opinie Considerați oportun ca profesorii să continue greva?

29 May 2023 1578

Simulările examenelor naționale, realitatea care arată dezinteresul elevilor față de aceste teste

23 Mar 2023 1700

Reformele și controversele noilor Legi ale Educației Naționale în dezbatere la ZIUA LIVE

03 Aug 2022 1658

Constanța Se pregătește prima simulare județeană a examenelor naționale

07 Apr 2021 3853

Iată testele de antrenament pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat

22 Feb 2021 3076

ZIUA Live. Inspectorul școlar general Sorin Mihai „În cadrul examenului de Bacalaureat de anul acesta se vor susține și probele de competențe”

13 Feb 2021 3765

Simulările Evaluării Naționale și Bacalaureatului ar putea oferi răspuns la întrebarea Ce materie trebuie eliminată din programa de examen?

12 Jan 2021 3319

Beneficiile profesorilor din Corpul de evaluatori pentru examenele și concursurile naționale – venit suplimentar și punctaje la gradația de merit

22 Sep 2020 7310

Editorial Se prefigurează un 2021 fără examene naționale. Ce loaze sunt de promovat?

30 Jul 2020 3690

Discriminările de la contestații, pe masa Avocatului Poporului „Se încalcă un principiu fundamental din Drept - situația unei persoane nu poate fi agravată după ce a depus o cale de atac”

08 Jul 2020 3238

Surprinzătoare schimbare în conducerea ISJ Constanța Prof. Floriana Petre devine inspector școlar general adjunct. Pe cine va înlocui?

19 Jun 2020 12609

Editorial Anonimizarea rezultatelor la examene anihilează o meteahnă neaoș românească

18 Jun 2020 12139

În premieră pentru învățământul românesc Rezultatele la examenele naționale nu vor mai apărea cu numele candidatului

17 Jun 2020 2551