08 Dec, 2023 15:10
804
"Avem şi copii excepţionali care câştigă în competiţiile naţionale şi internaţionale şi avem şi o proporţie mult prea mare de copii, de tineri de 15 ani care nu trec de nivelul 2 în testele PISA ceea ce înseamnă că nu pot utiliza în viaţa reală cunoştinţele teoretice pe care le capătă în şcoală. Ceea ce trebuie să facem este să învăţăm din aceste constatări ale testului PISA, să vedem care sunt factorii corelativi, pentru că nu avem factori cauzali. PISA ne indică nişte potenţiale piste pe care ar trebui să le investigăm şi zona în care am putea să luăm măsuri", a afirmat Deca, vineri, la Parlament, într-o conferinţă de presă, susţinută împreună cu directorul OCDE pentru educaţie şi competenţe, Andreas Schleicher.
"Ştim, de exemplu, că există probabil o corelaţie între calitatea şi timpul petrecut în educaţie timpurie şi rezultatele la PISA. Deja facem nişte lucruri pentru a creşte cuprinderea copiilor şi calitatea experienţei în grădiniţă pentru că acest lucru va ajuta, mai târziu, copiii să aibă o bază pe care să poată construi. Ştim, de exemplu, că folosirea telefonului mobil peste un anumit interval de timp afectează, în mod negativ, performanţa. În acest context, trebuie să ne gândim cum permitem utilizarea telefoanelor mobile sau altor dispozitive electronice, în aşa fel încât beneficiile să nu fie umbrite de dezavantajele utilizării excesive a tehnologiei", a adăugat Deca.
"Mă bucur că domnul Andreas Schleicher va fi alături de noi pentru a putea să explicăm mai bine care considerăm că sunt factorii corelativi, cum putem de acum încolo să utilizăm politicile publice, fondurile, în aşa fel încât să creştem performanţa tinerilor, a tuturor tinerilor din România în ceea ce înseamnă testele Pisa şi alfabetizarea funcţională", a mai spus Deca.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: