Ministrul Educației „Avem o proporţie mult prea mare de copii, de tineri de 15 ani care nu trec de nivelul 2 în testele PISA“

Foto: Guvernul RomânieiMinistrul Educaţiei, Ligia Deca, a afirmat, vineri, că există mulţi tineri de 15 ani care nu trec de nivelul 2 în testele Pisa, ceea ce înseamnă că nu pot utiliza în viaţa reală cunoştinţele teoretice dobândite în şcoală, informează Agerpres.ro

"Avem şi copii excepţionali care câştigă în competiţiile naţionale şi internaţionale şi avem şi o proporţie mult prea mare de copii, de tineri de 15 ani care nu trec de nivelul 2 în testele PISA ceea ce înseamnă că nu pot utiliza în viaţa reală cunoştinţele teoretice pe care le capătă în şcoală. Ceea ce trebuie să facem este să învăţăm din aceste constatări ale testului PISA, să vedem care sunt factorii corelativi, pentru că nu avem factori cauzali. PISA ne indică nişte potenţiale piste pe care ar trebui să le investigăm şi zona în care am putea să luăm măsuri", a afirmat Deca, vineri, la Parlament, într-o conferinţă de presă, susţinută împreună cu directorul OCDE pentru educaţie şi competenţe, Andreas Schleicher.


Ea a menţionat că sunt în derulare măsuri pentru creşterea calităţii educaţiei timpurii.

"Ştim, de exemplu, că există probabil o corelaţie între calitatea şi timpul petrecut în educaţie timpurie şi rezultatele la PISA. Deja facem nişte lucruri pentru a creşte cuprinderea copiilor şi calitatea experienţei în grădiniţă pentru că acest lucru va ajuta, mai târziu, copiii să aibă o bază pe care să poată construi. Ştim, de exemplu, că folosirea telefonului mobil peste un anumit interval de timp afectează, în mod negativ, performanţa. În acest context, trebuie să ne gândim cum permitem utilizarea telefoanelor mobile sau altor dispozitive electronice, în aşa fel încât beneficiile să nu fie umbrite de dezavantajele utilizării excesive a tehnologiei", a adăugat Deca.


Ea a amintit că rezultatele detaliate ale Raportului naţional în limba română cu detalii extrase din datele PISA va fi prezentat vineri, de la ora 17,00.

"Mă bucur că domnul Andreas Schleicher va fi alături de noi pentru a putea să explicăm mai bine care considerăm că sunt factorii corelativi, cum putem de acum încolo să utilizăm politicile publice, fondurile, în aşa fel încât să creştem performanţa tinerilor, a tuturor tinerilor din România în ceea ce înseamnă testele Pisa şi alfabetizarea funcţională", a mai spus Deca.


Şi directorul OCDE pentru educaţie şi competenţe a vorbit despre rezultatele testelor PISA.

Întrebat despre discrepanţa între rezultatele medii ale elevilor români la testele PISA şi la competiţiile şcolare internaţionale la care aceştia obţin multe medalii, Andreas Schleicher a spus: "Nu cred că este greu de explicat. Este foarte simplu de plasat nişte copii sau elevii în top pe baza unor rezultate. Sistemul a fost unul foarte bun, de selectare a talentelor, de oferirea de oportunităţi, dar sistemul nu a fost la fel de bun atunci când vine vorba asigurării resurselor la bază pentru instruirea tuturor. România nu face notă discordantă în această privinţă. Sunt ţări care nu au învăţământ vocaţional".

Scorurile medii obţinute de elevii din România au fost similare cu cele înregistrate în 2018 la Matematică, Lectură şi Ştiinţe, arată Programul pentru Evaluarea Internaţională a Elevilor - PISA 2022, bazat pe date din 81 de ţări şi economii, lansat marţi în cadrul unui eveniment găzduit de Aula Bibliotecii Centrale Universitare "Carol I" din Bucureşti.

Premierul Marcel Ciolacu a anunţat, vineri, că în 2024 va fi cea mai mare alocare bugetară din istorie pentru Educaţie, dar i-a cerut ministrului Educaţiei, Ligia Deca, să vină cu soluţii privind criteriile de performanţă în învăţământ, în contextul rezultatelor slabe ale României la testele PISA. 

Agerpres.ro 

Citește și: 

Anunțul Ligiei Deca după concluziile raportului PISA

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Evaluarea Națională, în atenția ministrului Educației! Ce soluție a fost găsită pentru diferențele de notare la grile

21 Apr 2024 525

Ministrul Educației „Examenul de bacalaureat certifică nişte competenţe ale absolventului“

15 Apr 2024 423

Școlile vor primi bani pentru activitățile din Programul Național „Săptămâna verde” !

04 Apr 2024 511

MEInfofrmare presa intalnire ministru - federatii sindicale educatie

02 Apr 2024 196

Ministrul Educației, Ligia Deca, s-a întâlnit cu mai mulți reprezentanți de la numeroase federații. Iată ce s-a discutat

01 Apr 2024 591

Ministerul Educației Iată care sunt cele mai frecvente întrebări și răspunsuri legate de înscrierea la școală

01 Apr 2024 580

Asociaţia Elevilor din Constanţa a solicitat desfiinţarea examenului de Bacalaureat. Reacția Ministrului Educației, Ligia Deca

21 Mar 2024 594

Directoarea școlii, unde un elev ar fi fost abuzat sexual, a demisionat

05 Mar 2024 551

Ce spune Sorin Mihai, șeful ISJ Constanța Inspectoratele Școlare Județene vor fi desființate prin ordin de ministru

15 Feb 2024 891

Ministrul Educației, Ligia Deca, despre simularea Evaluării Naționale „Trebuie să avem și subiecte care departajează”

07 Feb 2024 748

Luni, 5 februarie, examenul de simularea evaluării naționale al elevilor de clasa a a VIII-a. În județul Constanța, 6538 de elevi înscriși

04 Feb 2024 1010

15 februarie, Ziua Națională a Lecturii. Declarația ministrului Educației, Ligia Deca

04 Feb 2024 1002

Ministerul Educației răspunde la întrebările puse în privința simulărilor și evaluărilor digitalizate (DOCUMENT)

03 Feb 2024 825

Ministrul Ligia Deca, la reuniunea miniștrilor educației din cadrul platformei de cooperare Asia-Europa (GALERIE FOTO)

27 Jan 2024 819

Deca- „Cred că în acest an vom rezolva problema școlilor cu grup sanitar în curte“

16 Jan 2024 736