ITM
a încheiat un contract de închiriere pentru suprafaţa de 1.200 mp, iar
suprafaţa utilizată efectiv a fost de 588 mp, efectuându-se astfel plăţi
neeconomicoase estimate la nivelul sumei de 145 mii lei, pentru
suprafaţa neutilizată de 612 mp
Curtea de Conturi a României a
publicat raportul pentru anul 2010. În document sunt menţionate mai
multe instituţii constănţene.
Spre exemplu, sucursala de
Transport a Transelectrica a procedat la recuperarea plăţilor
suplimentare în sumă de 32 mii lei şi a despăgubirilor civile calculate
în sumă de 3 mii lei. La CRRP Constanţa, Curtea de Conturi a constatat
înregistrarea eronată a amortizării în sumă de 12 mii lei aferentă unor
imobile aparţinând domeniului public al statului, nerespectarea
prevederilor legale referitoare la inventarierea patrimoniului companiei
prin neprezentarea pe liste de inventariere distincte a unor imobile în
valoare de 440 mii lei aparţinând domeniului public al statului şi
nerespectarea prevederilor legale referitoare la achiziţiile publice,
prin atribuirea directă, fără aplicarea procedurii cerere de ofertă, a
unor lucrări de tâmplărie termopan în valoare de 199 mii lei. Valoarea
estimativă a erorilor/abaterilor constatate la nivelul entităţii
însumează 89.861 mii lei. În ceea ce priveşte AVAS, s-au constatat
abateri la contractele de vânzare-cumpărare de acţiuni a SC Amonil SA
Slobozia, SC Comvex SA Constanţa şi SC DMAI Unirea SA Bucureşti. De
precizat că, pentru nerespectarea acestei clauze, nu au fost prevăzute
sancţiuni în contractele de privatizare.
Poliţia, la control
Curtea de Conturi a vizitat şi IPJ
Constanţa, unde a descoperit decontarea nelegală a unor cheltuieli mai
mari decât cele legal acceptate prin devizele ofertă (manoperă mai mare,
cantităţi de lucrări neexecutate sau lucrări supradimensionate,
transport nejustificat etc.), dar şi abateri privind efectuarea
inventarierii şi valorificarea rezultatelor acesteia, astfel: în listele
de inventariere au fost identificate repere în dreptul cărora exista
menţiunea „inventariat doar scriptic", nu au fost respectate termenele
stabilite pentru valorificarea rezultatelor inventarierii, inventarierea
parţială a creanţelor şi datoriilor. La Inspectoratul pentru Situaţii
de Urgenţă „Dealul Spirii" al Municipiului Bucureşti, la Direcţia
Generală Logistică a Ministerului Administraţiei şi Internelor şi la IPJ
Constanţa s-a observat nerespectarea prevederilor art. 11 din Ordonanţa
Guvernului nr. 119/1999 şi a pct. 1 „Angajarea cheltuielilor" din
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002. „Pentru remedierea
acestui aspect au fost făcute recomandări prin care s-au dispus
entităţilor verificate măsuri privind organizarea şi exercitarea
controlului
financiar preventiv propriu în conformitate cu prevederile actelor normative în domeniu", se arată în raportul CCR.
Nici
DGFP Constanţa n-a scăpat. S-a descoperit neefectuarea controlului
fiscal pentru stabilirea diferenţelor de TVA generate de diferenţele de
accize constate de Direcţia Judeţeană pentru Accize şi Operaţiuni
Vamale. Valoarea estimativă a abaterilor este de 5.849 mii lei.
La
Centrul Naţional al Cinematografiei, unele active nu au fost reflectate
corespunzător în patrimoniul CNC, astfel că datele prezentate prin
situaţiile financiare nu reflectă realitatea, întrucât în contabilitate
şi în evidenţele tehnic-operative nu au fost înregistrare nici terenul
aferent sediului social al CNC, şi nici imobilul situat în localitatea 2
Mai, amplasat pe un teren în suprafaţă totală de 44.590 mp cu o
suprafaţă construită de 4.200 mp.
Terenurile Academiei
În ceea ce priveşte Academia Română, în
evidenţa contabilă şi în consecinţă în situaţiile financiare nu au fost
înregistrate drepturi de creanţă în sumă totală de 5.656 mii lei (cca
1.600 mii euro) provenite din trei contracte de cesiune de drepturi,
încheiate în anul 2008, (din care două au fost rezoluţionate în anul
2011), prin care au fost transmise drepturi referitoare la unele
imobile, respectiv terenuri în suprafaţă de 4 ha şi 22 ha (la marginea
comunei Ovidiu), respectiv 38 ha situate în Constanţa, la preţul de
numai 2,5 euro/mp. Mai mult, s-au sesizat nereguli privind administrarea
bunurilor din patrimoniu constând în menţinerea unor situaţii juridice
neclare a terenurilor şi construcţiilor deţinute. S-a exemplificat cu
terenul în suprafaţă de 1,4 ha situat în judeţul Constanţa, care
figurează atât în inventarul centralizat al bunurilor
din domeniul public al statului, cât şi în proprietatea privată a Academiei Române.
Şi
Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanţa apare în raport. Curtea de
Conturi spune că s-a încheiat un contract de închiriere pentru suprafaţa
de 1.200 mp, iar suprafaţa utilizată efectiv a fost de 588 mp,
efectuându-se astfel plăţi neeconomicoase estimate la nivelul sumei de
145 mii lei, pentru suprafaţa neutilizată de 612 mp. CCR a ajuns şi la
CERONAV,
unde spune că s-a evidenţiat nerespectarea reglementărilor legale în
efectuarea cheltuielilor, nediminuarea diurnei de deplasare în
străinătate cu 25% potrivit dispoziţiilor legale, nestabilirea,
neevidenţierea şi neîncasarea penalităţilor prevăzute în contractele de
prestări servicii şi de închiriere - venituri proprii ale instituţiei
publice.
Încălcări la CJC
Autoritatea Navală Română a menţinut în
evidenţa contabilă, în conturile „Clienţi cu termen peste un an" şi
„Clienţi incerţi sau în litigiu" a unor sume reprezentând creanţe
neîncasate în termenul legal, pentru o parte din acestea nemaiputându-se
exercita dreptul de acţiune, încălcându-se astfel prevederile legale
privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare ale instituţiilor
publice la 31 decembrie 2010. ANR a mai efectuat cheltuieli nelegale
reprezentând taxa pe clădiri aferentă spaţiilor închiriate unor
operatori economici, încălcându-se astfel prevederile Codului fiscal şi
nu a urmărit respectarea prevederilor contractuale referitoare la
constituirea garanţiei de bună execuţie, încălcându-se astfel
prevederile legale privind achiziţiile publice. Deficienţa a fost
înlăturată în timpul misiunii de audit financiar.
La Consiliul
Judeţean Constanţa s-a constatat încălcarea prevederilor art. 5 alin.
(2) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de
Conturi, republicată, cu privire la obligaţia entităţilor auditate de a
transmite actele, documentele şi informaţiile solicitate la termenele şi
în structura stabilită de Curtea de Conturi, context în care entitatea a
fost penalizată potrivit art. 63 din acelaşi act normativ cu 50 de lei
pentru fiecare zi de întârziere. În baza prevederilor art. 43 lit. a)
din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de
Conturi, republicată, s-a dispus suspendarea aplicării măsurilor ce
contravin reglementărilor legale din domeniul financiar, contabil şi
fiscal.
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: