IPTANA are director general nou. Cine este și de unde vine. IPTANA a proiectat Podul vechi de la Agigea

Ieri a fost făcută publică informația potrivit căreia Consiliul de Administrație al SC IPTANA SA, format din Cornel Martincu, președinte, Elisabeta Handra, Gabriel Bulgaru, Toma Ivănescu și Florin Ion Baroncea s-a întrunit în ședință în data de 10 ianuarie anul acesta.
 
Cu acest prilej s-a aprobat numirea, pentru un mandat de patru ani, a lui Cornel Martincu, născut în anul 1959, ca director general al companiei, în locul lui Gabriel Bulgaru, căruia îi încetează mandatul.
 În aceeași ședința s-a mai stabilit ca Gabriel Bulgaru, membru al CA, să fie numit vicepreședinte executiv tehnic al societății, iar Elisabeta Handra să preia funcția de vicepreședinte economic neexecutiv.
Până la numirea sa pe funcția de director general Martincu a fost președintele CA al societății. 

IPTANA-proiectantul podului vechi de la Agigea

Podul de la Agigea, amplasat peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, pe DN 39, la kilometrul 8 + 988 de metri, a fost şi, potrivit unora, încă mai este o „minune inginerească”.
Institutul de Proiectări Transporturi Auto, Navale şi Aeriene (IPTANA) - instituţie a elaborat atât studiul tehnico-economic, dar şi proiectul tehnic, precum şi întreaga documentaţie de execuţie.
Puţini ştiu faptul că podul de la Agigea este primul pod hobanat (sistem constructiv care permite traversarea unui obstacol având suprastructura compusă dintr-o grindă continuă pe reazeme elastice, ancorate de unul sau mai mulţi piloni prin intermediul unor cabluri de oţel, dispuse liniar), realizat pe un drum naţional din România, în cazul nostru DN 39. Conform oficialilor de la IPTANA, podul de la Agigea are lungimea totală de 290 de metri, structura hobanată având 246,65 de metri lungime. Deschiderea peste canalul navigabil este de 162,5 metri. Aceasta a fost, până în anul 2002, cea mai mare deschidere de pod rutier realizată în România. Înainte de proiectarea, respectiv execuţia podului de la Agigea, în Europa, mai fusese realizat un pod hobanat peste Dunăre, la Bratislava (Cehoslovacia). În ţara noastră, în ultimii ani, au fost realizate şi se află în exploatare trei poduri de acest tip, cel mai cunoscut fiind Pasajul Basarabi din Bucureşti.
 
Pentru proiectarea Canalului Dunăre Marea - Neagră şi a lucrărilor conexe şi colaterale acestuia, IPTANA a organizat o secţie de proiectare complexă, sub conducerea şefului de proiect al întregului obiectiv - inginerul Chiriac Avădanei. Această formaţiune de proiecte a fost formată din zece colective specializate, potrivit principalelor genuri de lucrări ce urmau să fie proiectate/realizate la canalul navigabil. 

sursa foto:zf.ro

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Minune inginerească. Podul de la Agigea a fost inaugurat în urmă cu 38 de ani. De ce este remarcabil

19 Jun 2021 3118

Podul de la Agigea împlinește 37 de ani. Cum și cine l-a construit

19 Jun 2020 8508

Lucrările pentru repararea Digului de Nord din Portul Constanţa, în atenţia Agenţiei de Mediu Constanţa

23 May 2020 2599

Strabag SRL a bătut palma cu ABADL. Este vizat contractul privind reducerea eroziunii costiere (document)

27 Feb 2019 4511

IPTANA şi CN APM Constanţa au bătut palma. Firma se va ocupa de reparaţia digului de nord (document)

10 Dec 2018 3178

Iptana SA va elabora studiul de fezabilitate pentru extinderea drumului dintre Poarta 10 Bis și Poarta 10 (document)

04 Aug 2018 2471

CN APM SA modernizează Dana 80, destinată navelor mari (document)

05 Apr 2017 3664

UPDATE. CNADNR SA se conformează proiectantului Iptana Deşi nu se lucrează, restricţiile rămân pe podul de la Agigea!? (documente)

11 Aug 2016 7483

Operatorii cer respingerea, întrucât este „cosmetizat“ Prezentarea raportului de mediu pentru Master Planul Portului Constanța (galerie foto)

04 Jun 2016 2853

Cum și-a adjudecat firma „vinovată“ de „minunea inginerească“ de la Agigea un contract de la CN APMC (documente)

26 Jun 2015 4426

Negociere directă cu CN AMPC Contract de peste 124.000 de lei pentru proiectarea unei căi de acces rutier în port (documente)

10 Jun 2015 3234

CN APMC, autoritate contractantă Iptana SA a câștigat contractul de dublare a drumului de acces din Portul Constanța Sud (documente)

08 Jun 2015 4325

Cum a câştigat Iptana SA, proiectantul podului de la Agigea, contractul pentru dublarea benzilor unui drum din Portul Constanţa (documente)

06 Jun 2015 4685

Istoricul sediilor instituţiilor constănţene După trei ani de lucrări, clădirea în care funcţionează CN ACN a fost dată în folosinţă în anul 1985

23 Jun 2014 2003