Agenţia de branding Grapefruit a devenit lider de piaţă

Cea mai premiată agenţie de branding românească la nivel internaţional este acum și cea mai mare în funcţie de cifra de afaceri.
Grapefruit, București, 6 octombrie 2010-În ciuda trendului negativ al pieţei serviciilor de branding, agenţia românească Grapefruit a reușit să crească în 2009, trecând în fruntea ierarhiei agenţiilor românești de branding în funcţie de cifra de afaceri. În 2009, cifra de afaceri a Grapefruit a crescut cu 19% în RON și cu 4% în EUR. Agenţia a devenit în același timp mai profitabilă cu 29% în RON și cu 12% în EUR faţă de 2008. Grapefruit a realizat o cifră de afaceri de 2,91 milioane RON (690 mii EUR) în 2009.
Această peformanţă se evidenţiază mai ales în contextul scăderii pieţei serviciilor de branding anul trecut, odată cu întreaga economie.
Directorul de strategie al Grapefruit, Ștefan Liuţe, consideră că Grapefruit a reușit să crească în condiţiile scăderii pieţei datorită a trei trăsături caracteristice agenţiei:

  • Susţinerea clientului în tot spectrul activităţilor de comunicare, de la strategie la implementare.
  • Mixul de competenţe pe strategie, design, online, comunicare și project management-lucru apreciat de clienţii cu nevoi complexe.
  • Concentrarea pe rezultate de business.
„Clienţii au devenit și mai atenţi la ROI-ul investiţiilor lor în branduri, ca atare concentrarea pe obiectivele de business ale clientului (versus a doar desena frumos un website sau un logo) au ajutat agenţia Grapefruit să crească," spune Liuţe.

În ciuda creșterii cifrei de afaceri a Grapefruit și a altor competitori în 2009, conform estimărilor agenţiei valoarea pieţei de branding a scăzut în 2009 faţă de 2008. Anul 2010 va continua să fie un an dificil pentru întreaga industrie în contextul în care bugetele de marketing au fost reduse și mai mult de companii.
„În aceste condiţii, ne așteptăm ca valoarea pieţei de branding să continue să scadă în 2010, deși gândirea strategică ar trebui văzută ca un resort de ieșire din criză, nu ca un lux care poate să mai aștepte", spune Liuţe.
Grapefruit a lucrat în 2009 pentru branduri precum Dacia, E.ON, Heidi, Labormed, NNDKP, OTP sau UPC. În ultimii cinci ani, Grapefruit a gestionat brandul Dacia online, care a fost desemnat anual în ultimii trei ani drept cel mai popular brand online românesc de către compania de cercetare Gemius (cel mai recent studiu al lor: http://files.gemius.pl/Case_Studies/2010_Leading_Brands_Romania.pdf)
Piaţa de consultanţă de brand continuă să fie o piaţă de nișă în România, unde majoritatea antreprenorilor și managerilor de marketing se axează încă pe măsuri tactice (ex: campanii de advertising) fără a acorda atenţie suficientă strategiei și, în general, unei coloane vertebrale care să poată susţine viaţa brandurilor pe termen lung. Există companii românești care își dau seama că vremurile în care clienţii veneau din inerţie s-au dus și, pentru a-i atrage, e nevoie de un efort cordonat și consecvent-dar sunt încă puţine.

Despre Grapefruit

  • Susţinerea clientului în tot spectrul activităţilor de comunicare, de la strategie la implementare.
  • Mixul de competenţe pe strategie, design, online, comunicare și project management-lucru apreciat de clienţii cu nevoi complexe.
  • Concentrarea pe rezultate de business.
„Clienţii au devenit și mai atenţi la ROI-ul investiţiilor lor în branduri, ca atare concentrarea pe obiectivele de business ale clientului (versus a doar desena frumos un website sau un logo) au ajutat agenţia Grapefruit să crească," spune Liuţe.
În ciuda creșterii cifrei de afaceri a Grapefruit și a altor competitori în 2009, conform estimărilor agenţiei valoarea pieţei de branding a scăzut în 2009 faţă de 2008. Anul 2010 va continua să fie un an dificil pentru întreaga industrie în contextul în care bugetele de marketing au fost reduse și mai mult de companii.
„În aceste condiţii, ne așteptăm ca valoarea pieţei de branding să continue să scadă în 2010, deși gândirea strategică ar trebui văzută ca un resort de ieșire din criză, nu ca un lux care poate să mai aștepte", spune Liuţe.
Grapefruit a lucrat în 2009 pentru branduri precum Dacia, E.ON, Heidi, Labormed, NNDKP, OTP sau UPC. În ultimii cinci ani, Grapefruit a gestionat brandul Dacia online, care a fost desemnat anual în ultimii trei ani drept cel mai popular brand online românesc de către compania de cercetare Gemius (cel mai recent studiu al lor: http://files.gemius.pl/Case_Studies/2010_Leading_Brands_Romania.pdf)
Piaţa de consultanţă de brand continuă să fie o piaţă de nișă în România, unde majoritatea antreprenorilor și managerilor de marketing se axează încă pe măsuri tactice (ex: campanii de advertising) fără a acorda atenţie suficientă strategiei și, în general, unei coloane vertebrale care să poată susţine viaţa brandurilor pe termen lung. Există companii românești care își dau seama că vremurile în care clienţii veneau din inerţie s-au dus și, pentru a-i atrage, e nevoie de un efort cordonat și consecvent-dar sunt încă puţine.

Despre Grapefruit


Grapefruit (www.grapefruit.ro) este o agenţie românească de branding, cu birouri în București și Iași, specializată în servicii de strategie, identitate, implementare și comunicare în medii digitale și tradiţionale. În cei 11 ani de activitate, Grapefruit a lucrat cu peste 200 de clienţi, în peste 500 de proiecte pe 4 continente. Printre clienţii Grapefruit se numără Antibiotice, Banca Transilvania, Dacia, E.ON, Heidi, Labormed, NNDKP, OTP Bank, Pepsi Americas, Petrom, Renault, Țuca Zbârcea şi Asociaţii, UPC. Grapefruit este cea mai premiată agenţie românească de branding, cu nominalizări şi premii câştigate la Rebrand 100 (SUA, 2007, 2009, 2010), Identity: Best of the Best (Rusia, 2007), Pentawards (Franţa, 2007, 2008, 2009), Incheon (Korea, 2006), Web Marketing Association Web Award (2007), Texas Interactive Media Awards (2003). Ceea diferenţiază Grapefruit de celelalte agenţii similare din România sunt experţii noștri în mediul digital și în project management, precum și faptul că ne sprijinim clienţii de-a lungul întregii vieţi a brandurilor lor.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Publicare de comunicate în presa națională, locală sau regională, plus promovare, cu eAdvertising

12 Dec 2022 1226

Purtătorul de cuvânt al Ambasadei Chinei în România răspunde la întrebările reporterilor cu privire la vizita lui Pelosi în Taiwan

13 Aug 2022 1273

ISU Prahova Buletin informativ - Măsuri de prevenire pentru perioadele caniculare

22 Jun 2021 1299

ISU Ialomița Comunicat de presă - 15.06.2021

15 Jun 2021 1237

IPJ Iași Buletin de presă - 3.06.2021

03 Jun 2021 1403

ISU Ialomița Comunicat de presă - 28.05.2021

28 May 2021 1539

IPJ GalațiBuletin informativ - 24.05.2021

24 May 2021 1995

IPJ Bistrița Năsăud Buletin de presă - 21.05.2021

21 May 2021 1604

ISU Bihor Buletin de presă - Incendiu la un garaj din Oradea

21 May 2021 1547

IPJ Iași Buletin de presă - Acţiuni desfăşurate de poliţişti pentru limitarea răspândirii virusului SARS-CoV 2

20 May 2021 1468

Ministerul Sanatatii Informare cu privire la incendiul care s-a produs în această dimineață la Spitalul de Psihiatrie din Cavnic

15 Mar 2021 1641

Ministerul Sanatatii Comunicat de presa 19 februarie 2021

19 Feb 2021 1882

„Mărturii de epocă privind istoria Dobrogei (1878-1947)“ Cu amărăciune, despre „plămânii bolnavi ai viitoarei metropole a românismului dobrogean”.

01 Sep 2020 3841

Editorial Campania din spatele prezidenţiabililor

19 Oct 2019 3158

Interviu live Punem proiectele pe masă. Priorităţile Consiliului Judeţean Constanţa în 2019!

14 Jan 2019 6237