Guvernul a aprobat Statutul propriu de organizare şi funcţionare al ANPIS

Guvernul a aprobat, în şedinţa de astăzi, Statutul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.

Actul normativ adoptat astăzi de Executiv reglementează atribuţiile specifice, precum şi structura organizatorică, numărul de posturi şi parcul normat de autoturisme, pentru Agenţie şi pentru agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene şi a municipiului Bucureşti.

Astfel, ANPIS funcţionează cu un număr de maxim 1438 de posturi, finanţate de la bugetul de stat, funcţionari publici şi personal contractual, din care 87 de posturi pentru aparatul central şi 1351 de posturi pentru agenţiile teritoriale.

Actul normativ stabileşte că Agenţia este condusă de un director general, numit prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, în condiţiile legii, prin statut fiind reglementate şi atribuţiile acestuia, conform noului domeniu de activitate.

De asemenea, activitatea de inspecţie socială se va organiza la nivel de Direcţie de Inspecţie Socială având în componenţă două servicii, respectiv Serviciul Control Beneficii Sociale, Planificare, Organizare şi Monitorizare a Activităţii de Inspecţie şi Serviciul Control Calitate Servicii Sociale, Strategii, Sinteze şi Metodologia Activităţii de Inspecţie Socială, ce vor avea rolul de a controla evalua şi îndruma activităţile aferente sistemului de beneficii de asistenţă socială şi sistemul de servicii sociale elaborând proceduri unitare, instrumente de lucru, ghiduri necesare desfăşurării într-un cadru corespunzător a activităţii de inspecţie socială.

Informaţii de background

ANPIS este organizată şi funcţionează, începând cu data de 1 ianuarie 2012, prin preluarea atribuţiilor de inspecţie socială ale Direcţiei Generale de Inspecţie Socială din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. Astfel a fost creat un sistem naţional unitar, atât pentru plata şi managementul tuturor beneficiilor de asistenţă socială acordate, cât şi pentru controlul acestora.

Autorităţile pot avea o imagine de ansamblu a tuturor beneficiilor de asistenţă socială acordate, precum şi o evidenţă a beneficiarilor, ceea ce conduce la posibilitatea anticipării unor eventuale probleme sociale şi la adoptarea unor strategii şi politici sociale adaptate realităţii.

Biroul de presă


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Publicare de comunicate în presa națională, locală sau regională, plus promovare, cu eAdvertising

12 Dec 2022 1218

Purtătorul de cuvânt al Ambasadei Chinei în România răspunde la întrebările reporterilor cu privire la vizita lui Pelosi în Taiwan

13 Aug 2022 1263

ISU Prahova Buletin informativ - Măsuri de prevenire pentru perioadele caniculare

22 Jun 2021 1294

ISU Ialomița Comunicat de presă - 15.06.2021

15 Jun 2021 1233

IPJ Iași Buletin de presă - 3.06.2021

03 Jun 2021 1395

ISU Ialomița Comunicat de presă - 28.05.2021

28 May 2021 1533

IPJ GalațiBuletin informativ - 24.05.2021

24 May 2021 1990

IPJ Bistrița Năsăud Buletin de presă - 21.05.2021

21 May 2021 1599

ISU Bihor Buletin de presă - Incendiu la un garaj din Oradea

21 May 2021 1540

IPJ Iași Buletin de presă - Acţiuni desfăşurate de poliţişti pentru limitarea răspândirii virusului SARS-CoV 2

20 May 2021 1464

Ministerul Sanatatii Informare cu privire la incendiul care s-a produs în această dimineață la Spitalul de Psihiatrie din Cavnic

15 Mar 2021 1637

Ministerul Sanatatii Comunicat de presa 19 februarie 2021

19 Feb 2021 1878

„Mărturii de epocă privind istoria Dobrogei (1878-1947)“ Cu amărăciune, despre „plămânii bolnavi ai viitoarei metropole a românismului dobrogean”.

01 Sep 2020 3828

Editorial Campania din spatele prezidenţiabililor

19 Oct 2019 3150

Interviu live Punem proiectele pe masă. Priorităţile Consiliului Judeţean Constanţa în 2019!

14 Jan 2019 6228