Vicepremierul Liviu Dragnea şi preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, au vizitat noul pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră

Joi, 13 noiembrie 2014, vicepremierul Liviu Dragnea şi preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, alături de oficiali din Guvernul României, parlamentari, autorităţi locale, au vizitat, în timpul testărilor de rezistenţă, Podul la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră.
Pe pod, 36 de autocamioane erau amplasate pentru o testare statică a rezistenţei la încovoiere şi torsiune. În urma acestor teste se vor realiza ultimele reglaje ale hobanelor.
Specialiştii constructori au prezentat oficialilor informaţii despre construcţia podului şi etapele următoare.
Scopul acestor încercări este acela de a obţine informaţii asupra comportării suprastructurii podului la acţiunile avute în vedere la proiectarea podului, pentru aprecierea stării de viabilitate, care se analizează sub următoarele aspecte: rezistenţa şi stabilitatea structurii, comportarea elastică, echilibrarea eforturilor în perechile de hobane ş.a.m.d..
Liviu Dragnea, vicepremierul României, a declarat că „Acest pod este cel mai mare de acest gen din România, o lucrare foarte importantă. După finalizarea bretelei rutiere de conectare cu DN39, proiect aflat în desfăşurare, aceste investiţii vor determina decongestionare traficului în zonă”.
„Este o lucrare de artă foarte spectaculoasă şi foarte frumoasă, o bijuterie inginerească!”, a apreciat preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu.
Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat, are o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului este de 17,4 metri, permiţănd circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.
Valoarea totală a contractului de finanţare al întregului  proiect “Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” este de 191.797.112 lei.
Din acest proiect face parte şi obiectivul “Bretea rutieră de conectare cu DN39”, un drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră care va face joncţiunea cu DN39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Publicare de comunicate în presa națională, locală sau regională, plus promovare, cu eAdvertising

12 Dec 2022 1218

Purtătorul de cuvânt al Ambasadei Chinei în România răspunde la întrebările reporterilor cu privire la vizita lui Pelosi în Taiwan

13 Aug 2022 1264

ISU Prahova Buletin informativ - Măsuri de prevenire pentru perioadele caniculare

22 Jun 2021 1296

ISU Ialomița Comunicat de presă - 15.06.2021

15 Jun 2021 1234

IPJ Iași Buletin de presă - 3.06.2021

03 Jun 2021 1395

ISU Ialomița Comunicat de presă - 28.05.2021

28 May 2021 1534

IPJ GalațiBuletin informativ - 24.05.2021

24 May 2021 1992

IPJ Bistrița Năsăud Buletin de presă - 21.05.2021

21 May 2021 1601

ISU Bihor Buletin de presă - Incendiu la un garaj din Oradea

21 May 2021 1541

IPJ Iași Buletin de presă - Acţiuni desfăşurate de poliţişti pentru limitarea răspândirii virusului SARS-CoV 2

20 May 2021 1465

Ministerul Sanatatii Informare cu privire la incendiul care s-a produs în această dimineață la Spitalul de Psihiatrie din Cavnic

15 Mar 2021 1637

Ministerul Sanatatii Comunicat de presa 19 februarie 2021

19 Feb 2021 1879

„Mărturii de epocă privind istoria Dobrogei (1878-1947)“ Cu amărăciune, despre „plămânii bolnavi ai viitoarei metropole a românismului dobrogean”.

01 Sep 2020 3829

Editorial Campania din spatele prezidenţiabililor

19 Oct 2019 3151

Interviu live Punem proiectele pe masă. Priorităţile Consiliului Judeţean Constanţa în 2019!

14 Jan 2019 6228