Cea mai premiată agenţie de branding românească la nivel internaţional este acum și cea mai mare în funcţie de cifra de afaceri.
Grapefruit,
București, 6 octombrie 2010-În ciuda trendului negativ al pieţei
serviciilor de branding, agenţia românească Grapefruit a reușit să
crească în 2009, trecând în fruntea ierarhiei agenţiilor românești de
branding în funcţie de cifra de afaceri. În 2009, cifra de afaceri a
Grapefruit a crescut cu 19% în RON și cu 4% în EUR. Agenţia a devenit
în același timp mai profitabilă cu 29% în RON și cu 12% în EUR faţă de
2008. Grapefruit a realizat o cifră de afaceri de 2,91 milioane RON
(690 mii EUR) în 2009.
Această peformanţă se evidenţiază mai ales în
contextul scăderii pieţei serviciilor de branding anul trecut, odată cu
întreaga economie.
Directorul de strategie al Grapefruit, Ștefan
Liuţe, consideră că Grapefruit a reușit să crească în condiţiile
scăderii pieţei datorită a trei trăsături caracteristice agenţiei:
- Susţinerea clientului în tot spectrul activităţilor de comunicare, de la strategie la implementare.
-
Mixul de competenţe pe strategie, design, online, comunicare și project
management-lucru apreciat de clienţii cu nevoi complexe.
- Concentrarea pe rezultate de business.
„Clienţii
au devenit și mai atenţi la ROI-ul investiţiilor lor în branduri, ca
atare concentrarea pe obiectivele de business ale clientului (versus a
doar desena frumos un website sau un logo) au ajutat agenţia Grapefruit
să crească," spune Liuţe.
În ciuda creșterii cifrei de afaceri a Grapefruit și a altor
competitori în 2009, conform estimărilor agenţiei valoarea pieţei de
branding a scăzut în 2009 faţă de 2008. Anul 2010 va continua să fie un
an dificil pentru întreaga industrie în contextul în care bugetele de
marketing au fost reduse și mai mult de companii.
„În aceste
condiţii, ne așteptăm ca valoarea pieţei de branding să continue să
scadă în 2010, deși gândirea strategică ar trebui văzută ca un resort
de ieșire din criză, nu ca un lux care poate să mai aștepte", spune
Liuţe.
Grapefruit a lucrat în 2009 pentru branduri precum Dacia,
E.ON, Heidi, Labormed, NNDKP, OTP sau UPC. În ultimii cinci ani,
Grapefruit a gestionat brandul Dacia online, care a fost desemnat anual
în ultimii trei ani drept cel mai popular brand online românesc de
către compania de cercetare Gemius (cel mai recent studiu al lor:
http://files.gemius.pl/Case_Studies/2010_Leading_Brands_Romania.pdf)
Piaţa
de consultanţă de brand continuă să fie o piaţă de nișă în România,
unde majoritatea antreprenorilor și managerilor de marketing se axează
încă pe măsuri tactice (ex: campanii de advertising) fără a acorda
atenţie suficientă strategiei și, în general, unei coloane vertebrale
care să poată susţine viaţa brandurilor pe termen lung. Există companii
românești care își dau seama că vremurile în care clienţii veneau din
inerţie s-au dus și, pentru a-i atrage, e nevoie de un efort cordonat
și consecvent-dar sunt încă puţine.
Despre Grapefruit
- Susţinerea clientului în tot spectrul activităţilor de comunicare, de la strategie la implementare.
-
Mixul de competenţe pe strategie, design, online, comunicare și project
management-lucru apreciat de clienţii cu nevoi complexe.
- Concentrarea pe rezultate de business.
„Clienţii
au devenit și mai atenţi la ROI-ul investiţiilor lor în branduri, ca
atare concentrarea pe obiectivele de business ale clientului (versus a
doar desena frumos un website sau un logo) au ajutat agenţia Grapefruit
să crească," spune Liuţe.
În ciuda creșterii cifrei de afaceri a
Grapefruit și a altor competitori în 2009, conform estimărilor agenţiei
valoarea pieţei de branding a scăzut în 2009 faţă de 2008. Anul 2010 va
continua să fie un an dificil pentru întreaga industrie în contextul în
care bugetele de marketing au fost reduse și mai mult de companii.
„În
aceste condiţii, ne așteptăm ca valoarea pieţei de branding să continue
să scadă în 2010, deși gândirea strategică ar trebui văzută ca un
resort de ieșire din criză, nu ca un lux care poate să mai aștepte",
spune Liuţe.
Grapefruit a lucrat în 2009 pentru branduri precum
Dacia, E.ON, Heidi, Labormed, NNDKP, OTP sau UPC. În ultimii cinci ani,
Grapefruit a gestionat brandul Dacia online, care a fost desemnat anual
în ultimii trei ani drept cel mai popular brand online românesc de
către compania de cercetare Gemius (cel mai recent studiu al lor:
http://files.gemius.pl/Case_Studies/2010_Leading_Brands_Romania.pdf)
Piaţa
de consultanţă de brand continuă să fie o piaţă de nișă în România,
unde majoritatea antreprenorilor și managerilor de marketing se axează
încă pe măsuri tactice (ex: campanii de advertising) fără a acorda
atenţie suficientă strategiei și, în general, unei coloane vertebrale
care să poată susţine viaţa brandurilor pe termen lung. Există companii
românești care își dau seama că vremurile în care clienţii veneau din
inerţie s-au dus și, pentru a-i atrage, e nevoie de un efort cordonat
și consecvent-dar sunt încă puţine.
Despre Grapefruit
Grapefruit
(www.grapefruit.ro) este o agenţie românească de branding, cu birouri
în București și Iași, specializată în servicii de strategie,
identitate, implementare și comunicare în medii digitale și
tradiţionale. În cei 11 ani de activitate, Grapefruit a lucrat cu peste
200 de clienţi, în peste 500 de proiecte pe 4 continente. Printre
clienţii Grapefruit se numără Antibiotice, Banca Transilvania, Dacia,
E.ON, Heidi, Labormed, NNDKP, OTP Bank, Pepsi Americas, Petrom,
Renault, Țuca Zbârcea şi Asociaţii, UPC. Grapefruit este cea mai
premiată agenţie românească de branding, cu nominalizări şi premii
câştigate la Rebrand 100 (SUA, 2007, 2009, 2010), Identity: Best of the
Best (Rusia, 2007), Pentawards (Franţa, 2007, 2008, 2009), Incheon
(Korea, 2006), Web Marketing Association Web Award (2007), Texas
Interactive Media Awards (2003). Ceea diferenţiază Grapefruit de
celelalte agenţii similare din România sunt experţii noștri în mediul
digital și în project management, precum și faptul că ne sprijinim
clienţii de-a lungul întregii vieţi a brandurilor lor.
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: