28 Mar, 2012 00:45
749
Guvernul a aprobat o hotărâre care modifică şi completează anexele nr. 1, 2 şi 6 laHG 57/2012.Hotărârea aprobată astăzi corectează deficienţele constatate în procesul de implementare a prevederilor unor acte normative privind acordarea de beneficii de asistenţă socială, respectiv venitul minim garantat, alocaţia pentru susţinerea familiei concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor.
Astfel, se introduce în formularele de cerere şi anchetă socială pentru solicitarea ajutorului social şi alocaţiei pentru susţinerea familiei o rubrică nouă destinată adresei unde se află efectiv beneficiarul, întrucât aceste ajutoare se acordă şi persoanelor care nu au domiciliu sau reşedinţă. "De multe ori există neconcordanţe între adresa de domiciliu şi adresa de rezidenţă a solicitantului şi pentru clarificarea situaţiei a apărut această rubrică nouă", a explicat Dan Suciu, purtătorul de cuvânt al Guvernului.
În funcţie de adresa efectivă a solicitantului, se poate stabili agenţia pentru plăţi şi inspecţie socială pentru stabilirea dreptului şi efectuarea plăţii ajutorului social.
De asemenea, a adăugat purtătorul de cuvânt al Guvernului, s-a stabilit o completare în formularul de cerere pentru solicitarea drepturilor prevăzute de OUG 111/2012, respectiv noile drepturi preluate din Legea 448/2006 care care vizează acordarea indemnizaţiei şi sprijinul lunar pentru familiile care au în îngrijire copii cu handicap în vârstă de până la 7 ani sau persoanelor cu handicap care au în îngrijire copii în vârstă de până la 7 ani.
Informaţii de background
Prin HG nr 57/2012 au fost modificate:
Biroul de presă
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: