Veniturile industriei turistice din România s-au redus cu 16% în ultimii 4 ani, potrivit unui recent studiu PwC România

Bucureşti, 11 iunie 2012. Veniturile industriei turistice din România s-au redus cu 16% în ultimii patru ani, până la aproximativ 1,5 miliarde EUR în 2011, potrivit unui recent studiu PwC România. Scăderea a fost cauzată în principal de reducerea numărului de turişti străini şi a cheltuielilor acestora, de la peste 750 de milioane EUR în 2008 la mai puţin de 600 milioane EUR în 2011. Turiştii autohtoni şi-au redus de asemenea cheltuielile, însă scăderea a fost mai mică, de doar 11%, de la 1,01 miliarde EUR la 900 milioane EUR. În ultimii patru ani, rata medie anuală de creştere a industriei turistice locale a fost negativă, respectiv -5,7%.

„Recesiunea a avut un impact sever asupra industriei turistice a ţărilor central şi est-europene, Polonia, Slovacia şi România fiind pieţele cele mai afectate. Recesiunea a redus veniturile disponibile ale consumatorilor, care s-au văzut astfel nevoiţi să-şi reducă cheltuielile pentru vacanţe. De departe, cel mai afectat segment de aceste schimbări în comportamentul consumatorilor a fost cel al vacanţelor în străinătate, turiştii români reducându-şi cheltuielile cu 30%, de la 460 de milioane EUR în 2008 la 310 milioane EUR în 2011", a declarat Andrei Creţu, Manager, Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC România, unul dintre autorii studiului.

Acelaşi studiu indică şi faptul că industria turistică din România a contribuit cu 1,4% la PIB, dar, dacă se adaugă şi contribuţiile indirecte şi cele induse, turismul aduce aproape 6 miliarde de EUR la PIB-ul României. Chiar şi aşa, sectorul turistic românesc are o contribuţie redusă la PIB în comparaţie cu alte ţări din regiune (în Bulgaria turismul reprezintă 3,6% din PIB, în Ungaria 4%, iar în Republica Cehă 2,8%).

„Deşi sectorul turistic al României are un potenţial real de creştere, infrastructura de transport şi cea hotelieră inadecvată împiedică dezvoltarea acestuia. De asemenea, sectorul resimte lipsa unui număr suficient de personal calificat în domeniu (bucătari, ospătari, cameriste etc.), în principal ca urmare a faptului că mulţi dintre românii cu astfel de calificări au preferat să lucreze în străinătate, în vreme ce şcolile şi liceele profesionale nu furnizează suficienţi absolvenţi cu pregătirea necesară", a adăugat Andrei Creţu, care a remarcat de asemenea că intensificarea competiţiei aşteptată în acest domeniu va duce la o îmbunătăţire a calităţii serviciilor turistice.

Raportul arată totodată şi că România are una dintre cele mai scăzute rate de ocupare hotelieră din Europa, de doar 26%, în vreme hotelurile din Bucureşti au un grad de ocupare mai mult decât dublu (62%). Cu toate acestea, veniturile pe cameră disponibilă (REVpar) au scăzut chiar şi în Bucureşti în ultimii patru ani. În afară de recesiune, creşterea ofertei hoteliere din Bucureşti este de asemenea responsabilă de deteriorarea indicatorului REVpar.

„Turismul este un sector economic foarte competitiv, iar România trebuie să-şi pună lucrurile la punct pentru a atrage un număr mai mare de turişti străini. Acest lucru nu va fi uşor, având în vedere că ţările din regiune investesc masiv în dezvoltarea industriilor lor turistice. România ar putea utiliza o strategie de marketing diferită, promovându-se drept o ţară încă neafectată de efectele secundare ale turismului de masă, poziţionându-se drept o destinaţie de aventură pentru turiştii interesaţi să se abată de la traseele aglomerate" a concluzionat Andrei Creţu.

Despre PwC:

Firmele din reţeaua PwC ajută organizaţiile şi indivizii să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o reţea de firme prezentă în 158 de ţări cu aproape 169.000 de specialişti dedicaţi oferirii de servicii de calitate de audit, consultanţă fiscală şi consultanţă pentru afaceri. Spuneţi-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastră şi descoperiţi mai multe informaţii despre noi vizitând site-ul www.pwc.com/ro/pcs.

PwC se referă la reţeaua de firme PwC şi/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică separată. Vă rugăm să accesaţi pagina de internet www.pwc.com/structure pentru mai multe detalii.

© 2012 PwC. Toate drepturile rezervate.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Publicare de comunicate în presa națională, locală sau regională, plus promovare, cu eAdvertising

12 Dec 2022 1226

Purtătorul de cuvânt al Ambasadei Chinei în România răspunde la întrebările reporterilor cu privire la vizita lui Pelosi în Taiwan

13 Aug 2022 1273

ISU Prahova Buletin informativ - Măsuri de prevenire pentru perioadele caniculare

22 Jun 2021 1299

ISU Ialomița Comunicat de presă - 15.06.2021

15 Jun 2021 1237

IPJ Iași Buletin de presă - 3.06.2021

03 Jun 2021 1403

ISU Ialomița Comunicat de presă - 28.05.2021

28 May 2021 1539

IPJ GalațiBuletin informativ - 24.05.2021

24 May 2021 1995

IPJ Bistrița Năsăud Buletin de presă - 21.05.2021

21 May 2021 1604

ISU Bihor Buletin de presă - Incendiu la un garaj din Oradea

21 May 2021 1547

IPJ Iași Buletin de presă - Acţiuni desfăşurate de poliţişti pentru limitarea răspândirii virusului SARS-CoV 2

20 May 2021 1468

Ministerul Sanatatii Informare cu privire la incendiul care s-a produs în această dimineață la Spitalul de Psihiatrie din Cavnic

15 Mar 2021 1641

Ministerul Sanatatii Comunicat de presa 19 februarie 2021

19 Feb 2021 1882

„Mărturii de epocă privind istoria Dobrogei (1878-1947)“ Cu amărăciune, despre „plămânii bolnavi ai viitoarei metropole a românismului dobrogean”.

01 Sep 2020 3841

Editorial Campania din spatele prezidenţiabililor

19 Oct 2019 3158

Interviu live Punem proiectele pe masă. Priorităţile Consiliului Judeţean Constanţa în 2019!

14 Jan 2019 6237