Brandul de turism al României - prezentat ca exemplu de bune practici la Comisia pentru Europa a OMT

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) şi specialişti în branding turistic şi marketingul destinaţiilor au prezentat brandul de turism al României participanţilor la cea de-a 54-a reuniune a Comisiei pentru Europa a Organizaţiei Mondiale a Turismului (OMT). Comisia s-a întrunit în perioada 9-10 mai 2012, la Batumi (Georgia), iar prezentarea a avut loc în prima zi a reuniunii, în cadrul seminarului "Branding Tourism Destinations in a Connected World".

În cadrul seminarului au fost abordate teme precum: aspecte ale industriei turistice cu referire la brandingul destinaţiei, noi tendinţe şi strategii în branding, utilizarea tendinţelor sociale în creşterea importanţei brandului. Totodată, au avut loc dezbateri cu privire la importanţa brandului naţional de turism pentru o destinaţie care doreşte să se poziţioneze pe această piaţă.

Studiul de caz cu privire la România a abordat procesul detaliat derulat de ţara noastră pentru definirea brandului naţional de turism, metodologia de analiză şi cercetările care au stat la baza acestui proces, precum şi principalele modalităţi de implementare şi comunicare a brandului aplicate de MDRT. Astfel, au fost prezentate câteva campanii de promovare derulate de minister în ultimii ani, cu scopul creşterii gradului de conştientizare asupra României ca destinaţie de turism: campanii media pe principalele pieţe ţintă din străinătate şi pe canale interne, parteneriate de promovare a brandului turistic naţional, prin organizarea de evenimente şi emisiuni TV, pe plan intern sau extern, participarea la manifestări expoziţionale interne şi internaţionale din domeniul turismului şi, nu în ultimul rând, modalităţi de intensificare a promovării în mediul online.

Lucrările comisiei, la care au participat reprezentanţi din peste 20 de ţări, au fost deschise de secretarul general al OMT, Taleb Rifai, în prezenţa preşedintelui Georgiei, Mikheil Saaskashvilii, şi a ministrului economiei din Georgia, Vera Kobalia.

* * *

Proiectul de definire şi implementare a unui brand naţional de turism a demarat în 2007, dată la care României i-au fost alocate, în acest scop, fonduri europene nerambursabile în valoare de 75 de milioane de euro, pentru perioada 2007-2013. Alocarea s-a realizat în cadrul Programului Operaţional Regional, operaţiunea Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional. În anul 2009 au avut loc licitaţia internaţională pentru contractarea serviciilor de definire şi realizare a brandului de turism al României. Începând din toamna anului următor, România a început să se promoveze ca destinaţie de turism sub actuala identitate vizuală.

Campaniile derulate de MDRT pentru promovarea brandului de turism al României au ca scop construirea unei imagini pozitive a ţării ca destinaţie de turism, atât la nivel intern, cât şi la nivel extern, prezentarea avantajelor sale competitive, precum şi consolidarea imaginii mărcii sale turistice, astfel încât ţara noastră să se evidenţieze între toţi ceilalţi competitori din regiune şi din Europa.

Biroul de presă


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Publicare de comunicate în presa națională, locală sau regională, plus promovare, cu eAdvertising

12 Dec 2022 1225

Purtătorul de cuvânt al Ambasadei Chinei în România răspunde la întrebările reporterilor cu privire la vizita lui Pelosi în Taiwan

13 Aug 2022 1270

ISU Prahova Buletin informativ - Măsuri de prevenire pentru perioadele caniculare

22 Jun 2021 1299

ISU Ialomița Comunicat de presă - 15.06.2021

15 Jun 2021 1237

IPJ Iași Buletin de presă - 3.06.2021

03 Jun 2021 1400

ISU Ialomița Comunicat de presă - 28.05.2021

28 May 2021 1538

IPJ GalațiBuletin informativ - 24.05.2021

24 May 2021 1995

IPJ Bistrița Năsăud Buletin de presă - 21.05.2021

21 May 2021 1603

ISU Bihor Buletin de presă - Incendiu la un garaj din Oradea

21 May 2021 1547

IPJ Iași Buletin de presă - Acţiuni desfăşurate de poliţişti pentru limitarea răspândirii virusului SARS-CoV 2

20 May 2021 1468

Ministerul Sanatatii Informare cu privire la incendiul care s-a produs în această dimineață la Spitalul de Psihiatrie din Cavnic

15 Mar 2021 1641

Ministerul Sanatatii Comunicat de presa 19 februarie 2021

19 Feb 2021 1882

„Mărturii de epocă privind istoria Dobrogei (1878-1947)“ Cu amărăciune, despre „plămânii bolnavi ai viitoarei metropole a românismului dobrogean”.

01 Sep 2020 3839

Editorial Campania din spatele prezidenţiabililor

19 Oct 2019 3157

Interviu live Punem proiectele pe masă. Priorităţile Consiliului Judeţean Constanţa în 2019!

14 Jan 2019 6235