Modificări şi completări aduse Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal prin Legea nr. 187/2015 de aprobare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 6/2015

           Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi informează contribuabilii că în Monitorul Oficial al României nr. 499  din 07  iulie  2015 a fost publicată Legea nr. 187/2015 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 6/2015 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.     
                      Această lege aduce o serie de modificări importante Codului fiscal printre care menţionăm, mai jos, următoarele:
              I)  Legea prevede 7 criterii care trebuie avute în vedere pentru încadrarea activităţii desfăşurată de o persoană fizică drept activitate dependentă sau activitate independentă. În acest sens activitatea independentă este definită ca orice activitate desfăşurată de către o persoană fizică în scopul obţinerii de venituri, care îndeplineşte cel puţin 4  dintre următoarele criterii:
              1. persoana fizică dispune de libertatea de alegere a locului şi a modului de desfăşurare a activităţii, precum şi a programului de lucru;
              2. persoana fizică dispune de libertatea de a desfăşura activitatea pentru mai mulţi clienţi;
              3. riscurile inerente activităţii sunt asumate de către persoana fizică;
              4. activitatea se realizează prin utilizarea patrimoniului persoanei fizice;
              5. activitatea se realizează de persoana fizică prin utilizarea capacităţii intelectuale  şi/sau a prestaţiei fizice a acesteia, în funcţie de specificul activităţii;
              6. persoana fizică face parte dintr-un corp/ordin profesional cu rol de reprezentare, reglementare şi supraveghere a profesiei desfăşurate, potrivit actelor normative speciale care reglementează organizarea şi exercitarea profesiei respective;
              7. persoana fizică dispune de libertatea de a desfăşura activitatea direct, cu personal angajat sau prin colaborare cu terţe persoane în condiţiile legii.
             
II La stabilirea sumei unui impozit, a unei taxe sau unei contribuţii sociale obligatorii, autorităţile fiscale pot să nu ia în considerare o tranzacţie care nu are un scop economic, ajustând efectele fiscale ale acesteia, sau pot reîncadra forma unei tranzacţii/activităţi pentru a reflecta conţinutul economic al tranzacţiei/activităţii.
Organul fiscal este obligat să motiveze în fapt decizia de impunere emisă ca urmare a neluării în considerare a unei tranzacţii sau, după caz, ca urmare a reîncadrării formei unei tranzacţii, prin indicarea elementelor relevante în legătură cu scopul şi conţinutul tranzacţiei ce face obiectul neluării în considerare/reîncadrării, precum şi a tuturor mijloacelor de probă avute în vedere pentru aceasta.
              
 III) Se retratează noţiunea de persoană impozabilă din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată a unei instituţii publice fiind cuprinse din perspectiva taxei pe valoarea adăugată  şi organismele internaţionale de drept public. Organismele internaţionale de drept public  sunt definite ca fiind organizaţiile internaţionale interguvernamentale, constituite de către state care sunt părţi la acestea, în baza unor tratate sau a altor instrumente juridice specifice dreptului internaţional public şi care funcţionează conform actelor lor constitutive, statutelor lor sau altor documente care emană de la acestea, fiind guvernate de normele dreptului internaţional public, şi nu de dreptul intern al vreunui stat.
                       

Precizăm că modificările menţionate la punctele I, II şi III intră în vigoare în termen de  3 zile de la publicarea legii în monitorul oficial, respectiv la data de 10 iulie 2015.
 
              IV) S-a extins cota de 9 % şi asupra vânzării de bere care se încadrează în codul NC 22 03 00 10 (berea la draft) vândută în cadrul serviciilor de restaurant şi catering.

             
Această prevedere intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a acestei legi.
 
              V) Referitor la accize, legea menţine prevederea conform căreia pentru berea produsă de micile fabrici de bere independente, a căror producţie în anul calendaristic precedent nu a depăşit 200.000 hl/an, iar pentru anul în curs antrepozitarul autorizat declară pe propria răspundere că va produce o cantitate mai mică de 200.000 hl/an se aplică nivelul redus al accizelor specifice şi anume 2,24 lei/ hl/1 grad Plato.
           Acelaşi regim se aplică şi pentru berea livrată pe teritoriul României de către mici fabrici de bere situate în alte state membre, potrivit prevederilor din norme.
           
            Se înlocuieşte noţiunea de  mici producători de bere independenţi cu cea de mică fabrică de bere independentă prin care se înţelege o fabrică de bere independentă din punct de vedere legal şi economic de orice altă fabrică de bere şi care foloseşte clădiri separate din punct de vedere fizic de orice altă fabrică de bere şi care nu lucrează sub licenţă. Atunci când două sau mai multe mici fabrici de bere cooperează, iar producţia lor anuală totală nu depăşeşte 200.000 hl, aceste fabrici de bere sunt considerate o mică fabrică de bere independentă separată.
 
De asemenea, se introduce o nouă prevedere conform căreia în anul calendaristic următor celui în care antrepozitarul autorizat a realizat o producţie mai mare de 200.000 hl, acesta nu beneficiază de nivelul redus al accizelor.
Precizăm că, prevederile referitoare la accizele la bere intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării legii în Monitorul Oficial al României.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Două automobile, din patrimoniul firmei, de vânzare One Star Security SRL, executată de fiscul din Constanța (DOCUMENT)

16 Apr 2024 520

Fabrica de apă de la Crîngu se vinde pe bucăți Licitație la fiscul din Constanța pentru valorificarea bunurilor firmei Izvor M.D.Crîngu SRL, deținută de familia Comănescu (DOCUMENT)

09 Apr 2024 1057

A doua licitație, organizată de fiscul din Constanța pentru valorificarea a două terenuri deținute de Primăria Cogealac (DOCUMENT)

29 Mar 2024 712

Justiție Constanța Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu, la judecată cu Direcția Finanțelor Publice. Creanțe de peste 70.000 lei

12 Mar 2024 754

Bunurile societății One Star Security SRL, scoase la licitatie de AJFP Constanța (DOCUMENT)

10 Mar 2024 1682

Bunuri estimate la peste 19 milioane de lei Zeci de locomotive ale CFR Marfă SA, scoase la mezat de AJFP Constanța (DOCUMENT)

09 Mar 2024 4377

Trei terenuri deținute de Primăria Cogealac, scoase la licitație de fiscul din Constanța (DOCUMENT)

26 Feb 2024 874

Curtea de Apel reduce drastic daunele morale pentru un polițist din Constanța! Cu recurs (MINUTA)

19 Feb 2024 767

Magistrații Curții de Apel Constanța au amânat pronunțarea CN APM SA, la judecată cu mai multe instituții, printre care Ministerul Finanţelor Publice și ANAF

18 Feb 2024 671

Un teren deținut de Green Garden Art Fast SRL, scos la licitație de fiscul din Constanța (DOCUMENT)

14 Feb 2024 993

Un bun deținut de Speed Terrra Trans SRL, scos la licitație de fiscul din Constanța (DOCUMENT)

13 Feb 2024 851

Un teren agricol, deținut de Revargo Agricultură SRL, scos la mezat de ANAF Constanța (DOCUMENT)

12 Feb 2024 880

Grupul de Fermieri Delta Dunării Cooperativa Agricolă Băneasa rămâne fără două silozuri. Licitație la ANAF Constanța (DOCUMENT)

04 Feb 2024 814

La a doua strigare ANAF Constanța vinde bunurile firmei Raluca Patisero & Bakery (DOCUMENT)

02 Feb 2024 1557

Un polițist din Constanța, pe cale să primească daune morale de 20.000 de euro! Nemulțumiri

30 Nov 2023 995