29 Mar, 2012 22:55
841
Parlamentul European
Liniile aeriene trebuie să dea informaţii
clare şi asistenţă imediată pasagerilor puşi în imposibilitatea de a călători,
se spune într-o rezoluţie adoptată joi de Parlamentul European. Deputaţii
solicită Comisiei să consolideze regulile care prevăd asistenţa şi plăţí
compensatorii pasagerilor în cazul anulării sau al întârzierilor zborurilor,
inclusiv pentru întârzieri mai mari de 6 ore pentru livrarea bagajelor.
"Deşi legislaţia UE a evoluat în sensul îmbunătăţirii
drepturilor pasagerilor, trebuie totuşi să facem mai mult pentru a asigura
practici comerciale corecte şi pentru mai multe drepturi pentru toţi călătorii",
a declarat raportorul Keith Taylor (Verzii/EFA, UK), înaintea votului. "Trebuie
clarificate în special definiţiile termenilor de „circumstanţe extraordinare" şi
„anulare", pentru a obliga companiile aeriene să îşi asume responsabilităţile
care le revin", adăugat acesta.
Servicii de informare şi
asistenţă mai bune
Transportatorii aerieni trebuie să asigure
personal de contact competent, capabil să ofere pasagerilor detalii privind
opţiunile posibile, inclusiv asistenţă prin telefon, privind alternativele de
călătorie, inclusiv decizii rapide în ceea ce priveşte asistenţa, rambursarea,
redirecţionarea, se arată în rezoluţia PE.
Deputaţii cer de asemenea
Comisiei Europene să elaboreze o fişă standard pentru plângerile pasagerilor în
toate limbile UE, care să fie distribuită pasagerilor în eventualitatea unor
incidente neprevăzute. Pasagerii puşi în imposibilitatea de a zbura atunci când
companiile aeriene dau faliment sau îşi încetează operaţiunile trebuie
repatriaţi gratuit, adaugă rezoluţia.
Preţurile prezentate
trebuie să corespundă preţurilor reale
Rezoluţia cere Comisiei să
armonizeze regulile privind bagajul de mână şi să pună capăt practicilor
comerciale incorecte cum ar fi preţuri neclare sau taxe suplimentare
non-opţionale în momentul efectuării unei rezervări online, reprogramarea
unilaterală a zborurilor şi discriminarea de preţ împotriva pasagerilor, pe baza
ţării de reşedinţă.
Pasagerii trebuie să aibă dreptul de a anula sau
schimba rezervările de bilete fără a suporta nici o taxă în intervalul de doua
ore şi să aibă acces deplin la informaţiile despre înregistrarea lor în
„registrul cu numele pasagerilor" (PNR) şi să fie informaţi în legătură cu modul
în care datele lor PNR sunt utilizate şi cui sunt transmise, solicită
Parlamentul.
Deputaţii insistă de asemenea ca pasagerilor cu handicap să
li se garanteze accesibilitatea fizică în aeroporturi, inclusiv dreptul de a
călători cu echipamentele de mobilitate. Nu în ultimul rând, companiile aeriene
trebuie să prevadă în avioane locuri de siguranţă pentru copii.
Procedură: rezoluţie fără caracter legislativ
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: