Grupul Aliantei Progresiste a Socialistilor & Democratilor din Parlamentul European (S&D) - Aprilie 2010

s_d.jpgElemente cheie ale poziţiei grupului S&D cu privire la Serviciul European de Acţiune Externă (SEAE)

Crearea Serviciului European de Acţiune Externă (SEAE) este pentru Grupul S&D un pas important în implementarea Politicii Externe şi de Securitate Comune (PESC). SEAE trebuie să întărească coerenţa între diferite dimensiuni şi instrumente ale acţiunii externe a UE. În această privinţă, politica de dezvoltare ocupă un loc important, din perspectiva S&D. Trebuie să avansăm dincolo de toate diviziunile şi diferendele inter-instituţionale între Comisia Europeană şi Consiliul UE. Avem nevoie de un SEAE activ şi cu vizibilitate clară care să fie deplin responsabil faţă de Parlamentul European - atât din punct de vedere politic cât şi din punct de vedere al bugetului. Grupul S&D este pragmatic în ceea ce priveşte alocarea detaliată a sarcinilor pentru noul serviciu dar rămânem fermi asupra principiului implementării PESC cu asigurarea coerenţei politicii de dezvoltare. Statelor Membre li se cere să contribuie în mod activ la SEAE, dar ele nu trebuie să încerce să operaţionalizeze o politică externă a UE influenţată de perspectivele lor naţionale. Perspectiva europeană este decisivă. Următoarele elemente au întrunit acordul, la 14 aprilie 2010 în Grupul de lucru S&D privind SEAE şi au fost ulterior confirmate de întregul Grup politic. Prezentul document de poziţie reflectă un proces în curs de desfăşurare şi poate fi ulterior adaptat la viitoare dezvoltări.

● Natura Serviciului

Putem accepta SEAE ca un serviciu sui generis, atâta timp cât este legat de Comisie şi pe deplin răspunzător în faţa PE. Această definiţie va trebui luată în considerare în cadrul lucrului privind Regulamentul Financiar, în speţă SEAS urmând a fi privit din punct de vedere al bugetului administrativ ca o instituţie separată.

● Chestiuni bugetare

Grupul nostru doreşte să asigure transparenţa completă a tuturor cheltuielilor antrenate de politicile externe ale UE. Preferinţa noastră este pentru un buget administrativ consolidat al SEAE care să fie unul transparent. Procedura de descărcare bugetară în faţa PE trebuie să acopere substanţa politicilor (bugetul Comisiei) şi cheltuiele administrative (SEAE ca o secţiune separată a bugetului). Vom acorda descărcarea într-un raport separat privind bugetul administrativ al SEAE, în timp ce cheltuielile operaţionale vor fi o parte a procedurii de descărcare bugetară a Comisiei. Acordul Inter-Instituţional (AII) privind bugetul PESC trebuie revizuit pentru a întări verificarea parlamentară a PESC. Grupul S&D nu va insista asupra neutralităţii bugetare a SEAE. Totuşi, dacă diplomaţii naţionali vor fi incluşi în SEAE, atunci trebuie prevăzută o creştere proporţională a finanţării la Capitolul 4 (UE ca actor global).

S&D

● Chestiuni de personal

Decizia Consiliului UE privind SEAE nu poate prestabili în mod legal revizuirea Regulilor de Personal, din moment ce acestea din urmă vor trebui decise în cadrul unei proceduri de co-decizie, odată ce PE a primit în mod oficial propunerea de revizuire a Regulilor de Personal. Trebuie să fie un serviciu coerent, în care tot staff-ul trebuie să fie loial SEAE. Grupul S&D insistă ca tot personalul SEAE să urmărească o singură linie, aşa cum e ea definită de Vicepreşedintele CE/ Inaltul Reprezentant (VP/IR). Serviciul trebuie să fie capabil a funcţiona fără interferenţă naţională şi inter-instituţională. Recrutarea staff-ului va fi făcută pe baza meritului, şi cu scopul pe termen lung de a crea a stabili un echilibru regional şi naţional între membrii personalului.

● Integrarea altor politici sectoriale, în special a Politicii de Dezvoltare

Responsabilităţile fiecărui Comisar rămân pe deplin intacte şi nu sunt afectate de crearea SEAE. Deciziile politice vor continua să fie luate de Comisie, Consiliu şi Parlament aşa cum este definit de Tratatul de la Lisabona. Este esenţială asigurarea coerenţei între programarea asistenţei externe şi implementarea acesteia, care ar trebui realizată sub responsabilitatea Comisarului relevant. Numai astfel ne vom asigura că scopurile politice europene corespund cu implementarea de pe teren. Birourile geografice ale SEAE vor contribui la stabilirea tuturor politicilor relevante în ceea ce priveşte o ţară sau o regiune. Suntem încrezători într-o mai bună integrare a politicii de dezvoltare prin birouri geografice. Acestea trebuie să aibă personal de o asemenea manieră încât să reflecte priorităţile lor politice pentru o ţară anume. Serviciile Comisiei şi SEAE trebuie să se asigure că politicile externe ale UE nu acţionează în detrimentul eradicării sărăciei şi politicii de dezvoltare. O definiţie precisă a aşa-numitului 'mecanism cheie comun' va fi necesară în caz de competenţe partajate. Comisarul responsabil va formula politici în domeniul său de competenţă împreună cu VP/IR, urmând a le prezenta în comun Colegiului Comisarilor pentru o decizie finală.

● Adjuncţii VP/IR

Nu susţinem conceptul adjuncţilor politici cu scopul de a crea un echilibru între partide. VP/IR poate decide punctual dacă vrea să fie reprezentată de un Comisar sau de un Reprezentant Special conform Tratatului. Adjunctul care vorbeşte în numele VP/IR face acest lucru pe baza mandatului său.

Controlul parlamentar

SEAE se va afla sub observaţie în întregul său, nu va exista o rupere inter-instituţională pe latura de control. Aspectele practice în acest sens vor fi definite în acordul inter-instituţional. "Gentlemen's agreement" între Consiliul UE şi Parlamentul European cu privire la bugetul lor administrativ nu se aplică la SEAE.

● Strategia de negociere

Propunerile pentru o Decizie a Consiliului, Revizuirea Regulilor de Personal şi amendarea Regulamentelor Financiare, Bugetul UE şi AAI în materie de buget al PESC sunt tratate ca un pachet care va fi negociat în comun. În timp ce fiecare grup politic în PE îşi conturează poziţia cu privire la SEAE, trebuie să nu pierdem din vedere faptul că numai prin atingerea unei largi majorităţi în cadrul PE ne putem apăra prerogativele instituţionale. Echipa oficială de negociere va fi Comitetul Director al PE ("EP Steering Committee").


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Publicare de comunicate în presa națională, locală sau regională, plus promovare, cu eAdvertising

12 Dec 2022 1228

Purtătorul de cuvânt al Ambasadei Chinei în România răspunde la întrebările reporterilor cu privire la vizita lui Pelosi în Taiwan

13 Aug 2022 1278

ISU Prahova Buletin informativ - Măsuri de prevenire pentru perioadele caniculare

22 Jun 2021 1300

ISU Ialomița Comunicat de presă - 15.06.2021

15 Jun 2021 1239

IPJ Iași Buletin de presă - 3.06.2021

03 Jun 2021 1403

ISU Ialomița Comunicat de presă - 28.05.2021

28 May 2021 1539

IPJ GalațiBuletin informativ - 24.05.2021

24 May 2021 1997

IPJ Bistrița Năsăud Buletin de presă - 21.05.2021

21 May 2021 1605

ISU Bihor Buletin de presă - Incendiu la un garaj din Oradea

21 May 2021 1550

IPJ Iași Buletin de presă - Acţiuni desfăşurate de poliţişti pentru limitarea răspândirii virusului SARS-CoV 2

20 May 2021 1468

Ministerul Sanatatii Informare cu privire la incendiul care s-a produs în această dimineață la Spitalul de Psihiatrie din Cavnic

15 Mar 2021 1644

Ministerul Sanatatii Comunicat de presa 19 februarie 2021

19 Feb 2021 1883

„Mărturii de epocă privind istoria Dobrogei (1878-1947)“ Cu amărăciune, despre „plămânii bolnavi ai viitoarei metropole a românismului dobrogean”.

01 Sep 2020 3847

Editorial Campania din spatele prezidenţiabililor

19 Oct 2019 3160

Interviu live Punem proiectele pe masă. Priorităţile Consiliului Judeţean Constanţa în 2019!

14 Jan 2019 6238