În nici trei luni de zile,
guvernarea Ponta-Antonescu a reușit să prăbușească economia țării, să
deterioreze grav nivelul de trai, să izoleze România pe plan
internaţional, să crească inadmisibil riscurile privind securitatea
financiară, să antagonizeze populația într-o dispută ce nu-și are locul
și sensul, să atace și să-și subordoneze într-un mod nepermis instituții
fundamentale ale statului, să piardă beneficiile aduse României de
integrarea euro-atlantică.
1. Prăbușirea economică
- Cursul de schimb euro/dolar raportat la moneda națională s-a
depreciat cu 7%. Pe cale de consecință, energia şi produsele de import,
ratele populației la creditele în monedă străină se scumpesc cu 7% cel
puțin, grevând nivelul de trai al întregii populații, anulând recenta
creștere a salariilor bugetarilor cu 8%.
- Deficitul bugetar depășește țintele propuse prin acordul cu
FMI-BM-UE, ajungând în luna mai deja la 1,19% din PIB, conform anunțului
Ministerului de Finanțe, punând sub semnul întrebării continuarea
acestui acord (deficit asumat la finele anului 2012 de 2,2%, crescut
deja de la 1,9% cât era propus inițial, din considerente de sporire a
cheltuielilor cu salariile și pensiile).
- Investiţiile străine. Potrivit datelor Băncii Naţionale a
României, investiţiile străine directe au înregistrat un declin de peste
45%, ajungând la 465 milioane de euro, faţă de 849 milioane de euro,
cât s-a înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. În schimb, la
vecinii din sud, acest indice a înregistrat o creştere semnificativă.
Acest declin demonstrează lipsa încrederii investitorilor în climatul
politic și economic al României.
- Nivelul CDS, adică al costurilor la care sunt asigurate
obligaţiunile suverane împotriva riscului de faliment pentru România a
crescut cu 27,2% în ultimele două luni, de la 345 puncte de bază în 27
aprilie 2012, la 439 puncte în 9 iulie 2012, conform Bloomberg. Este cea
mai puternică deterioare a CDS-ului în regiune. Această evoluție
înseamnă o încredere din ce în ce mai mică a investitorilor străini în
stabilitatea economică a României.
- Restanțe la bănci: valoarea restanțelor la bănci a
crescut în luna mai cu 855 milioane lei și a ajuns la 24,7 miliarde lei.
Față de mai 2011, în mai 2012, ritmul de creștere a restanţelor a fost
aproape dublu (855 mil. lei față 487 mil. lei).
- Rata creditelor neperformante a ajuns la 12,52%în cazul creditelor în moneda națională, și la 10,77% în cazul creditelor în valută.
- În numai două luni,rezervele internaționale (inclusiv aur) s-au diminuat cu 1,4 mld. euro, de la 38,5 mld. euro la 30 aprilie 2012 la 37,1 mld. euro la 30 iunie 2012.
2. Lovitura de stat prin decapitarea conducerii statului
Atacul asupra conducerii instituțiilor
statului, asupra Constituției, este nemaiîntâlnit în țări civilizate.
Recentul Raport MCV asupra stării Justiției ilustrează îngrijorarea
Comisiei Europene relativ la derapajele actualei puteri de la pricipiile
statului de drept şi valorile europene.
Obiectivul declarat al regimului Ponta-Antonescu, exprimat clar de Dan Voiculescu, este: „
Nu avem toată puterea până nu luăm și Justiția."
- OUG 41 din 6 iulie 2012 care elimină pragul prezenţei la vot pentru
referendumul de demitere a Preşedintelui, fapt declarat
neconstitutional. Nu se pot emite, conform Constituției, ordonațe de
urgență în domeniul drepturilor electorale.
- Ordonanț de Urgență nr. 38/2012 care anulează controlul CCR asupra deciziilor Parlamentului. A fost declarată neconstituțională.
- Înlocuirea Avocatului Poporului cu o persoană obedientă
regimului Ponta-Antonescu, în contextul în care Avocatul Poporului este
singura instituție îndrituită de lege să atace la CCR Ordonanțele de
Urgență.
- Decapitarea, într-o singură zi, a conducerii Camerelor Parlamentului, în pofida regulamentelor acestora.
- Decapitarea, în două zile, a Președintiei României, printr-un act
de acuzare fantezist, în lipsa unor fapte care să constituie abateri
grave de la prevederile Constituției.
- Art 3 din Hotărârea Parlamentului nr 34 din 6 iulie care prevede că "în
situaţia în care Curtea Constituţională va stabili că NU au fost
îndeplinite condiţiile de valabilitate stabilite de lege (n.r. pentru
validarea referendumului), Parlamentul României va lua act de hotărârea
acesteia şi va decide asupra procedurii de urmat."
- Ministrul Justiţiei a sesizat inspecţia judiciară a CSM ca să
analizeze dacă judecătorii care l-au condamnat pe Adrian Năstase au
comis vreo abatere disciplinară.
- 27 iunie 2012 - Curtea Constituţională decide că şeful
statului reprezintă România la Consiliul European. Imediat după
anunţarea deciziei, Ponta declară că nu va respecta decizia obligatorie a Curţii Constitutionale: „vreau să vă anunţ că, evident, mâine voi merge la Bruxelles..."
- 27 iunie 2012 - Corlăţean acuză doi judecători CCR că se află „indubitabil" în stare de incompatibilitate, deşi ministrul Justiţiei nu are atribuţii de a verifica sau stabili situaţii de incompatibilitate.
- 27 iunie 2012 - Ponta trece Monitorul Oficial din subordinea Camerei Deputaţilor sub autoritatea Guvernului, printr-o ordonanţă de urgenţă şi poate controla astfel ce acte se publică şi în ce moment.
- Înlocuirea conducerilor Televiziunii Române, a altor instituții ale
statului, pentru a ascunde plagiatul lui Victor Ponta și a bloca accesul
populației la informații corecte.
- Numirea în funcții de miniștri a unor persoane incompatibile,
acuzate de plagiat, incompetente și fără pregătire profesională
adecvată.
- Impunerea unor condiții de derulare a referendumului dincolo de termenul de 10 zile în care era legal acest lucru.
Caracteristice perioadei guvernării
Ponta-Antonescu sunt călcarea în picioare, fără teamă și rușine, a
prevederilor constituționale și legale şi practicarea unui limbaj dublu,
diferit pentru români comparativ cu acela destinat oficialilor
europeni.
3. Izolarea României în plan european și internațional
Poate cel mai grav lucru îl reprezintă
pentru români riscul pierderii avantajelor multiple obținute prin
aderarea la structurile euro-atlantice.
În condițiile unei crize economice
mondiale grave și prelungite, comunitatea europeană reprezintă pentru
România un colac de salvare. Fondurile structurale nerambursabile, banii
ieftini europeni, locurile de muncă pentru români, posibilitățile de
afaceri și călătorii fără vize, accesul la mărfuri ieftine și de bună
calitate, o piață imensă pentru exporturile românești, toate acestea
riscă să devină amintire, în cazul în care regimul Ponta-Antonescu
continuă atacul început asupra principiilor și valorilor democrației și
statului de drept.
Deja Angela Merkel, Manuel Barroso,
William Hague, popularii şi socialiștii europeni au adresat avertismente
severe regimului Ponta-Antonescu să înceteze aceste atacuri asupra
statului de drept.
Ce riscă România în cazul în care cei doi continuă lovitura de stat?
- Să pierdem bani europeni.
- UE să denunțe acordul de finanțare a deficitului României, la care este parte împreună cu FMI şi BM.
- Creșterea riscului de țară (CDS), până la cote care fac imposibilă obținerea de împrumuturi sustenabile.
- Limitarea circulaţiei forţei de muncă, ceea ce va afecta foarte mult mai ales populaţia din mediul rural.
- Amânarea, sine die, a aderării la spațiul Schengen.
- Suspendarea dreptului de vot pentru România, exact în perioada când se decide viitorul buget, proiectele și prioritățile UE.
- Amânarea sau anularea colaborării în proiecte europene și cu
finanțare europeană între persoane fizice sau juridice române și
persoane sau instituții europene.
4. Restaurația în Educație
Situația de coșmar din Educație, unde a
fost necesară schimbarea a patru miniștri în două luni, pe motive de
plagiat, incompetență şi incompatibilitate, a condus la blocarea
procesului de implementare a Legii Educației Naționale.
Încălecarea și subordonarea
instituțiilor statului a fost evidentă în cazurile schimbării
componenței Consiliului Național de Etică și a CNATDCU, prin impunerea
unor personaje obediente și obscure, fără performanțe și vizibilitate
științifică internațională.
S-au anulat prevederi importante ale
Legii Educației, dar au fost introduse acte normative de cumpărare a
bunăvoinței sindicatelor, cum a fost reținerea pe statul de plată a
cotizațiilor sindicale, recuperarea bunurilor imobile de către membri
fondatori ai universităților private, etc.
Au fost rapid înlocuiți Inspectorii
Școlari Generali și o parte dintre directorii de școli cu politruci din
clientela politică a noii puteri. Au fost mărite cifrele de școlarizare
pentru învățământul superior, inclusiv la doctorat, pentru a asigura
funcționarea în continuare a fabricilor de diplome.
Nu s-a făcut, în schimb, niciun pas în
realizarea unui nou Curriculum Național, în depolitizarea conducerilor
de școli, în punerea de acord a cifrelor de școlarizare cu structura
pieței muncii, în salarizarea după merite, performanţă și rezultatele
muncii.
5. S-a creat o falie în populația României
Bătălia politică între cele două tabere a fost extinsă, prin acțiunea politică, și la nivelul a unei mari părți din populație.
Patima, acuzele, insultele și
invectivele, ce nu-și au locul într-o dezbatere civilizată, au suprimat
discuțiile normale asupra perspectivelor și soluțiilor la problemele
importante ce preocupă populația.
Emoția și starea de insecuritate induse
de această bătălie dusă peste limite raționale, blochează instituții
ale statului, ocupă aproape toată media, reduce activitatea economică și
socială.
De această stare negativă de lucruri
sunt vinovați politicienii, care nu știu, nu pot sau nu vor să mențină
lupta politică strict în cadre civilizate, fără a antrena și mase largi
ale populației în această bătălie.
6. Plagiatul lui Victor Ponta
Plagiatul grosolan a tezei de doctorat a
premierului Victor Ponta, neasumat de acesta și negat de Consiliul
Național de Etică aflat în subordinea Ministerului Educației, a aruncat
în derizoriu și rușine prestigiul și meritele cercetării românești, prin
nivelul înalt de reprezentativitate a funcției de premier a lui Victor
Ponta.
Deși cutumele și exemple recente din
Europa arată că singura ieșire din această situație o reprezintă demisia
din funcțiile înalte deținute, Victor Ponta refuză să urmeze exemplul
demnitarilor europeni aflați în aceeași situație, care au demisionat
pentru a nu terfeli întreaga lume academică din țările respective.
Alăturat minciunilor privind masterate
în Italia și Marea Britanie, plagiatul comis dar nerecunoscut de Victor
Ponta aruncă lumea academică românească într-un derizoriu nemeritat.
În concluzie, guvernarea
Ponta-Antonescu a trimis în derizoriu toată încrederea și respectul
obținute de România în cadrul Uniunii Europene, în patru ani de eforturi
și privațiuni pentru menținerea echilibrelor structurale și
predictibilității economiei românești, fapt ce va afecta grav nivelul de
viață a milioane de cetățeni români.
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: