Infrastructura de transport – cheia dezvoltării socio-economice a României

PNL consideră că infrastructura de transport este fundamentală pentru a asigura dezvoltarea unei societăți și economii competitive. Dezvoltarea infrastructurii din România este un obiectiv asumat de liberali, pentru că doar în acest fel România își poate atinge potențialul de creștere socio-economică și poate crea locuri de muncă durabile.
 
Din păcate, în prezent, infrastructura de transport din România prezintă un nivel redus de operaționalizare și siguranță în exploatare, comparativ cu sistemul european, în condițiile în care mai mult de jumătate din rețeaua rutieră se află într-o stare avansată de degradare, circa 40% din infrastructura feroviară este deteriorată, mare parte aflându-se deja în perioada scadentă pentru reparaţii majore, echipamentele și infrastructurile care deservesc transportul naval au un grad de uzură crescut, iar în domeniul aerian multe din dotări sunt depășite.
 
Mai mult, indolența guvernării anterioare și lipsa totală de responsabilitate a PSD au dus la stagnarea majorității proiectelor de modernizare a infrastructurii din România și la pierderea a miliarde de euro din fonduri europene. În lipsa unui management responsabil în domeniul transporturilor, infrastructura din România riscă să ajungă în pragul colapsului și să asiste la eșec după eșec. Nu este de mirare situația dezastruoasă din acest domeniu, care a culminat cu ratări pe bandă rulantă – bani europeni pieduți, o autostradă demolată, lucrări întârziate sau amânate.
 
În viziunea PNL, în acest context, este cu atât mai important să existe și să se respecte un cadru de reglementare adecvat, care să confere pe de o parte predictibilitate și pe de altă parte să asigure coerență și planificare corespunzătoare pe termen lung în materie de infrastructură de transport în România, atât în ceea ce privește prioritizarea proiectelor, alocarea de fonduri, cât și distribuţia investiţiilor și minimizarea decalajelor inter-regionale. 
 
Este lesne de înțeles că Master Planul General de Transport s-a dorit a fi un astfel de document, însă, deși aparent Masterplanul pare să răspundă multor nevoi reale, în fapt există o serie de lipsuri care țin de adâncirea profundă a decalajelor inter-regionale sau de proporționaltiatea investițiilor, și care afectează la rândul lor stimularea ocupării forței de muncă, dezvoltarea unor sectoare economice precum turismul, agricultura sau diferite industrii - cum este cea a construcțiilor de mașini -, și existența unor servicii de sănatate, educaționale și sociale de calitate și accesibile.
 
PNL apreciază că încă rămân multiple probleme care nu sunt potrivit tratate, în special cele legate de dezvoltarea infrastructurii pe tipuri de transport, care să asigure o capacitate de transport optimă pentru marfă şi călători, protejarea şi dezvoltarea infrastructurii actuale, păstrarea calității mediului, rezolvarea problemelor din aglomerările urbane și eliminarea barierelor majore în domenii cheie.
 
PNL consideră că prioritizarea investiţiilor în domeniul transporturilor trebuie să se bazeze pe principiile solidarităţii teritoriale, accesibilităţii, evitării suprapunerilor şi reducerii aglomerării, al liberei circulaţii a mărfurilor şi a persoanelor, iar Master Planul General de Transport trebuie să urmărească cu preponderență respectarea acestora.
 
 
 
Mihai Lupu
  Deputat PNL Constanţa
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

PNL Constanța decide săptămâna viitoare cine îl înlocuiește pe Daniel Gigi Tatu în Consiliul Local Municipal Constanța!

02 May 2024 278

Instanța a tranșat disputa PSD și PNL pot renunța la candidatul comun la Primăria Capitalei

01 May 2024 492

UPDATE. Candidaturile PRM au fost respinse ! Oficial de la Biroul Electoral Județean. Candidaturile admise pentru Consiliul Județean Constanța la alegerile locale din 9 iunie (DOCUMENTE)

01 May 2024 803

Fiul unui fost consilier județean PNL, proces cu Primarul Municipiului Constanța, pentru un teren de pe strada Traian! Decizia Curții de Apel (MINUTA)

30 Apr 2024 631

Reducerea vârstei standard de pensionare pentru femeile care au născut şi crescut copii până la vârsta de 16 ani

30 Apr 2024 493

Lista consilierilor PNL pentru Consiliul Local Constanța și Consiliul Județean Constanța

29 Apr 2024 2089

LIVE TEXT+VIDEO Florin Mitroi își depune candidatura la Consiliul Județean Constanța-„Azi este un început de normalitate” (Galerie FOTO)

29 Apr 2024 1534

LIVE Text+VIDEO Vergil Chițac își depune candidatura la Primăria Constanța-„Viitorul Constanței stă în proiectele începute” (FOTO+VIDEO)

29 Apr 2024 731

Alegeri Locale Constanța Candidații de la patru partide vor depune luni candidaturile

28 Apr 2024 513

Candidații PNL, Florin Mitroi și Vergil Chițac își depun luni, 29 aprilie, candidaturile pentru alegerile locale

28 Apr 2024 708

ZIUA LIVE Candidatul Dreptei Unite pentru municipiul Constanța, Stelian Ion -„Eu joc totul pe această carte, Primăria trebuie câștigată"! (VIDEO)

26 Apr 2024 625

Primarul Constanței, Vergil Chițac și primarul orașului Techirghiol, Iulian Soceanu, în topul celor mai buni primari din România

26 Apr 2024 546

Sondaj INSCOP Intenţie vot alegeri locale

25 Apr 2024 1209

ZIUA LIVE Planurile lui Stelian Ion, candidatul Alianței Dreapta Unită pentru municipiul Constanța!

25 Apr 2024 802

ZIUA LIVE George Tufă, președintele PNL Cumpăna - „Comuna Cumpăna are o problemă mare de mobilitate” (GALERIE FOTO+VIDEO)

24 Apr 2024 673