25 Aug, 2010 17:52
1124
Uniuni
În perioada 22 august - 5 septembrie, "Satul Biodiversităţii" este
oaspete special al Municipiului Constanţa, pentru a aduce în atenţia
constănţenilor şi a turiştilor oraşului maritim un subiect de interes
major - diminuarea biodiversităţii şi necesitatea implicării la nivel
individual pentru stoparea acestui proces.
Expoziţia itinerantă ce face parte din campania Comisiei Europene (DG
MEDIU) "Contăm unii pe alţii", va fi amplasată în cea mai circulată zonă
turistică a oraşului, pe Faleza Constanţa, în aria cuprinsă între
Cazinou şi Comandamentului Marinei Militare, şi îşi propune informarea
şi responsabilizarea cetăţenilor şi în special a tinerilor în privinţa
biodiversităţii.
"Satul Biodiversităţii" îşi aşteaptă vizitatorii cu informaţii şi mesaje
cu puternic impact vizual şi emoţional şi va fi inaugurat în data de 23
august cu activităţi interesante şi interactive pentru protejarea
biodiversităţii, având ca invitaţi membrii Societăţii de Explorări
Oceanografice şi Protecţie Mediului Marin OCEANIC-CLUB din Constanţa.
Partenerii de la OCEANIC-CLUB se alătură evenimentului pentru a
împărtăşi publicului câteva din problemele cu care se confruntă
ecosistemul Mării Negre, precum şi proiecte în care organizaţia este
implicată pentru protejarea acestui ecosistem. Se va organiza şi o
ieşire cu barca în largul mării, pentru a captura imagini subacvatice ce
vor fi apoi prezentate publicului.
Vă aşteptăm aşadar pe Faleza din Constanţa, în „Satul Biodiversităţii",
să descoperiţi cum contăm unii pe alţii, ca într-un uriaş domino. Noi
contăm pe albine, care contează pe flori, care contează pe furnici, care
contează pe copaci, care contează pe gâze, care contează pe vrăbii,
care contează pe TINE.
Contăm unii pe alţii!
Despre Campania Biodiversităţii
Expoziţia face parte din Campania Biodiversităţii a Comisiei Europene,
care a fost lansată în aprilie şi se desfăşoară concomitent în 6 State
Membre cu un grad scăzut de informare în privinţa biodiversităţii -
România, Bulgaria, Italia, Spania, Polonia şi Olanda.
Iniţiativa Comisiei are la bază un recent studiu Eurobarometru care
arată că mulţi europeni nu înţeleg semnificaţia termenului
biodiversitate şi nu cred că sunt bine informaţi în ceea ce priveşte
pierderea ei. De aceea, campaniaîşi propune să contribuie la creşterea
gradului de responsabilizare a publicului prin educare şi prin generarea
unui angajament comun al cetăţenilor şi autorităţilor locale.
Mesajul principal al campaniei este interdependenţa biodiversităţii
exprimată în termeni simpli: noi depindem de albină, care depinde de
floare, care depinde de furnici, care depinde de copac, care depinde de
gândac, care depinde de vrabie. Contăm unii pe alţii.
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: