ANPC solicită furnizorilor de energie să informeze consumatorii ce înseamnă consum de referinţă



Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu a declarat, luni, 31 ianuarie, că furnizorii ar trebui să transmită informaţii, prin intermediul primei facturi, despre ce înseamnă un consum de referință.

„Consumatorii au nevoie să înţeleagă ce înseamnă un consum de referinţă. Trebuie să transmitem, prin intermediul primei facturi, modalitatea în care consumatorii să înţeleagă că depinde exclusiv de ei modul în care consumul de referinţă poate fi calculat.

În alte intervenţii din presă am numit asta un consum util. Va trebui să educăm consumatorii să înveţe să poată închide lumina în camera în care aceştia nu-şi mai desfăşoară activitatea, să poată să evalueze corespunzător modul în care îşi încălzesc locuinţa, pentru a fi siguri că nu vor apărea costuri mai mari decât cele estimate de aceştia.

Mai mult decât, vreau să aveţi amabilitatea şi, într-un termen rezonabil, să purtăm o discuţie legată de modalitatea de evaluare a consumului acestuia de referinţă şi modul în acesta vom putea transmite consumatorilor că aceştia au depăşit consumul. Îmi doresc să fie o abordare unitară la nivelul întregului spectru al activităţii de furnizare de utilităţi.

Nu cred în varianta de transmitere prin SMS, ci în momentul primirii facturii să poţi să transmiţi tocmai pentru a lăsa consumatorului posibilitatea să conteste la nivelul aparatului de specialitate a furnizorului de utilităţi aceste măsuri.

Ne-ar plăcea ca implementarea acestei măsuri să se facă în cel mai scurt timp. Mi-aş dori undeva în zece zile să găsim formula de transmitere către consumatori a acestor informaţii. Consumul util apare atât Ordonanţa 118, cât şi în Ordonanţa 3, ca recomandare conform mediei zilnice şi lunare a consumurilor din perioada precedentă", a menţionat Constantinescu.

Horia Constantinescu a transmis furnizorilor de energie din România să găsescă o modalitate ca facturile emise să fie „pe înţelesul tuturor".

„Avem de evaluat toate situaţiile cu care ne-am confruntat în teritoriu atât dvs., cei care aţi fost sancţionaţi, cât şi noi, raportat la activitatea colegilor comisari. La acest moment, Autoritatea va elabora o modalitate a actelor de control pentru a fi siguri că avem de data aceasta o abordare unitară. Vom sta de vorbă cu fiecare dintre furnizori şi de a fi sigur că încă de mâine (luni, 1 februarie 2022, n.r.), lucrurile prevăzute de Ordonanţa 3/2022 vor fi implementate corespunzător.

Există o parte dintre consumatori neavizaţi şi care nu ştiu să parcurgă nici astăzi o factură emisă în noile condiţii, motiv pentru care vom ruga operatorii economici să găsească o modalitate ca, odată cu emiterea noilor facturilor, să poată transmite consumatorilor o modalitate clară de citire pe înţelesul tuturor.


Consumatorii medii sunt aceia care nu neapărat au pregătirea necesară pentru a putea parcurge din perspectivă fiscală un document şi am convingerea că au nevoie să înţeleagă foarte bine de pe factură unde a fost aplicată compensarea, unde a fost aplicată plafonarea", a subliniat Horia Constantinescu.

O altă solicitare a acestuia vizează elaborarea unui document din care să reiasă că obligativitatea de citire a contoarelor revine, în primul rând, consumatorului, dar şi menţiunea că există situaţii în care acest lucru nu poate fi realizat „fie din raţiuni date de vârstă, fie de pregătire".

Mihai Culeafă, vicepreşedintele ANPC, a punctat faptul că, până la momentul actual, doar la un singur operator economic din energie au fost stornate peste 2,239 milioane de facturi, potrivit AGERPRES.

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a anunţat, pe data de 25 ianuarie, după şedinţa de Guvern, că au fost adoptate noile măsuri pentru plafonarea preţurilor şi compensarea facturilor la energie electrică şi gaze naturale, care vor însemna 80 bani/kWh pentru energie electrică şi 31 bani/kWh pentru gaze, de la 1 februarie.

Sursa foto: ZIUA de Constanța
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Anchetă de proporții în Europa. România este vizată

10 Apr 2024 790

500 de milioane de lei aprobate pentru digitalizarea sistemului medical din România

06 Feb 2024 588

Preşedintele CNAS „Avem un buget limitat, care trebuie distribuit echilibrat pe toate tipurile de furnizori de asistenţă medicală“

15 Jan 2024 779

Controale ale ANPC la principalii furnizori de legume-fructe ai marilor lanțuri de magazine din România (GALERIE FOTO)

12 Jan 2024 799

Compania Naţională Poşta Română, anunț de ultimă oră despre cardul de energie

09 Jan 2024 1374

Premierul Marcel Ciolacu Există furnizori care au crescut "nefundamentat" preţurile de furnizare a gazelor naturale

08 Dec 2023 745

ANPC Un magazin Mega Image din capitală, amendat cu 140.000 lei, pentru deficiențe la fructe-legume. Iată ce nereguli au fost constatate (FOTO)

01 Dec 2023 985

Procurorii DNA Constanța, nemulțumiți de o decizie a tribunalului! Judecătorii au încetat procesul penal

18 Jul 2023 1697

Excelență și inovație HEKA Hospital și ARES lansează Centrul de cardiologie intervențională, la Constanța (FOTO+VIDEO)

11 Jul 2023 3337

CAS Constanța a finalizat sesiunea de contractare. Contracte cu peste 1000 de furnizori

30 Jun 2023 1947

COMUNICAT DE PRESĂ Piața muncii, mai accesibilă pentru persoanele cu dizabilități intelectuale, datorită proiectului „CARIERA MEA CONTEAZA!”

27 Mar 2023 909

Spitalul Militar din Constanța cumpără alimente. Cinci firme și-au adjudecat contractul (DOCUMENT)

25 Feb 2023 1604

Imagini de la controale Controale ANPC la mai multe restaurante. „Nu suntem pelicanii Europei!“ (FOTO)

07 Jan 2023 1609

Lumea marinarilor Constanța Port - Povestea portului-amiral al României moderne (galerie foto)

09 Dec 2022 2858

Ce vrăji a mai făcut directoarea Poptile de la DGAS?! Creșele, cantina socială și căminul de bătrâni din Constanța riscă să rămână fără alimente (DOCUMENTE)

05 Nov 2022 3867