CFR Infrastructura Constanța Proiectul liniei ferate ce urma să lege Muntenia de Dobrogea și al podului feroviar de la Giurgeni. Imagini unice (FOTO)



O postare interesantă a apărut pe pagina de socializare CFR Infrastructura Constanța, azi, 21 septembrie. 

Este vorba despre proiectul liniei ferate ce urma să lege Muntenia de Dobrogea și al podului feroviar de la Giurgeni 

După construirea liniei Fetești – Cernavodă și a podului CarolI, a fost gândită o a doua traversare feroviară a Dunării, dar, care, din păcate, a ajuns doar până pe malul stâng al fluviului. În planul inițial din 1923, noua linie ar fi trebuit să treacă Dunărea în dreptul localității Hârșova, ulterior s-a decis ca traversarea să se facă în zona Giurgeni.

Este vorba de „programul de dezvoltare“ al căilor ferate, cunoscut și ca „Programul ing. Nicolae Petculescu“ în care apare planul construcției liniei ce urma să conecteze Muntenia de Dobrogea, ruta aleasă fiind Făurei – Țăndărei – Giurgeni – Hârșova - Carol I (Nicolae Bălcescu în prezent) – Canara – Medeea - Constanța, se arată în conținutul postării. 



Din acest plan s-a pus în operă și dat în circulație, numai sectorul Țăndărei

Astfel, linia urma să treacă Dunărea prin zona Giurgeni, pe un pod lung de 800 m lungime. Din acest plan s-a pus în operă și dat în circulație, numai sectorul Țăndărei - Lunca Dunării (16 km), la 10.12.1942, cu caracter strategic important, pentru vremea respectivă. Linia a fost distrusă parțial în anul 1944 în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, după cum se arată în ,,Monografia Căii ferate Urziceni-Slobozia Veche-Țăndărei-Giurgeni“ de Radu Bellu.

Lucrările la linia Lunca Dunării - Giurgeni (simplă neelectrificată), lungă de 5,2 km s-au reluat în august 1966 și a fost dată în folosință un an mai târziu, pentru organizarea de șantier a podului peste Dunăre de la Giurgeni.



Regimul comunist a decis înlăturarea din proiect a segmentului feroviar al podului de la Giurgeni

Regimul comunist a decis înlăturarea din proiect a segmentului feroviar al podului de la Giurgeni, care a fost inaugurat la 24.12.1970 doar pentru traficul auto, iar linia ferată Țăndărei - Giurgeni a rămas deschisă pentru marfă/călători. De asemenea, nici restul liniei Giurgeni – Constanța nu s-a mai realizat.

Segmentul dintre Gura Ialomiței - Lunca Dunării - Giurgeni a fost închis după inundațiile majore din anul 1975, când Dunărea a atins cote record.

Linia Țăndărei – Giurgeni a fost dezafectată definitiv în perioada 2000-2001.

 

Mai multe imagini puteți vedea în secțiunea „Galerie foto“ a materialului.



foto: Facebook/ CFR Infrastructura Constanța 


Citește și:

Liniile înguste de cale ferată din Dobrogea ascund o poveste de o sută de ani!
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Contract de 6 milioane de euro între CFR Infrastructură și Bawi Construction. Sunt vizate lucrări de reparații la calea ferată din Portul Constanța (DOCUMENT)

13 Nov 2023 644

Știri Constanța Continuă lucrările de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța

08 Nov 2023 555

Acord de finanțare pentru proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța (GALERIE FOTO)

20 Oct 2023 551

Linia ferată Canara - Legătura între Portul Constanța și cariera de piatră de la Ovidiu

05 Aug 2023 1017

CFR Infrastructură Constanța Turul virtual al Trenului Regal sosit la Tulcea! (GALERIE FOTO + VIDEO)

28 Jul 2023 1135

CFR Călători nu mai circulă cu restricții de viteză

19 Jul 2023 895

Expoziție de artă la sediul CFR Infrastructură Constanța! Ce lucrări pregătesc angajații

04 Jul 2023 646

Angajat al SRCF Infrastructură Constanța, locul I la semimaratonul „Festivalul Sporturilor“ (GALERIE FOTO)

09 Jun 2023 827

„Școala Altfel“ și „Săptămâna Verde”, în Gara CFR Constanța (FOTO)

19 May 2023 846

Portul Constanța. Zeci de linii noi de cale ferată reparate și recepționate! (FOTO)

19 May 2023 824

Electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia, în consultare publică

11 May 2023 899

Imagini inedite! Calea ferată Constanța - Mamaia Băi, o linie turistică și cu caracter strategic (FOTO)

28 Apr 2023 1329

Licitații pentru modernizarea infrastructurii ferooviare din Portul Constanța.Vor fi investiții de 4,5 miliarde de lei (GALERIE FOTO)

17 Mar 2023 993

Angajat al Sucursalei Regionale CF Constanţa, multiplu campion național la bowling, convocat la lotul național (GALERIE FOTO)

03 Mar 2023 1338

La nivelul Regionalei CFR Infrastructură Constanța a fost activat Comandamentul de Iarnă

28 Jan 2023 1182